|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
lykkelig
|
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka
Jeg kunne ikke se veien noen steder, men nå så jeg ikke etter den heller. Det spørs vel om man kommer seg dit siden det ligger utenfor løypene. Da må dere evt gå på ski over noen åkre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er sikkert ikke noe problem å gå fra skiløypa til Skjerven - det går vel en vei/sti fra løypa til veien (hvert fall pleier de å kjøre med hest og slede der på julemarkedet). Den kan jo være snødd igjen, men det er jo ikke lenger enn at man kan tråkke litt selv, kanskje. Det er kjørt opp løyper rundt om på jordene lenger inne i dalen også - ved ruinene, bortover ved Nes gård osv., så det burde være mange muligheter i Maridalen.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i OslomarkaJa, det hadde vært noe. Jeg tør hvertfall ikke gå på de greiene til Skiforeningen. Det er sikkert bare sånne frisksportere der som er født med ski på beina. :fordomsfull:
|
|
|
#5 |
|
Stabilt ustabil...
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#7 |
|
Stabilt ustabil...
|
Ikke meningen å le av deg, eller iallfall ikke bare av deg. Ler like mye av meg selv, om det er noen trøst.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i OslomarkaKult! Jeg liker Maridalen. Hvis løypa går rett oppi skogbrynet der de kjører hest, så er det ikke så vanskelig å komme seg ned til gården. Da kan jeg veien.
|
|
|
#9 |
|
godtemonster
Det ser i hvert fall slik ut på kartet noen la inn - at skiløypa går der turveien er.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i OslomarkaJa, nå ser jeg det! Lurer på om vi skal prøve å gå fra Brekke og inn til Skjerven gård til helga. Fra Hammaren til skjerven er jo litt for kort igjen. Stemoren min rir på Skjerven gård, kanskje hun kan møte oss så tar vi en liten ridetur på slutten, det passer bra.
|
|
|
#11 |
|
godtemonster
Man ser vel veien nesten hele tiden fra den turveien - den går jo akkurat i skogkanten. Riktignok har jeg bare gått der om sommeren, men så annerledes kan det vel ikke være.
|
|
|
#12 |
|
lykkelig
|
Det er ett dobbeltspor som går pent rett frem uten avstikkere hele veien. (Hvertfall fra tidligere nevnte parkeringsplass og til Hammeren). Skal man gå seg vill der, må man tråkke ut av løypene og inn i skauen der det ikke er spor. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i OslomarkaTakk for info, Knerten!
Le i vei, det er helt ok.
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i OslomarkaJeg har aldri visst at det er løyper i Frognerparken! Det høres ut som om det er verdt å prøve for min skiuerfarne og veldig lite utholdende treåring. Hvor i parken?
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Jeg gikk på skiskole i Frognerparken tidlig på 70-tallet. Og så hadde vi jo Monolittrennet hver vinter.
|
|
|
#16 |
|
villende
|
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i OslomarkaLillomarka er fin! Jeg syns lysløypa som går fra Tonsenhagen etter hvert blir litt for bratt for de aller minste. Solemskogen, Skullerud og Brekke er absolutt favoritter her. Dessuten er det mulig å gå litt annerledes på Sognsvann. I steden for å gå løypene inn mot Ullevålseter kan man ta til venstre rett etter bommen gå bort til vannet og et stykke over vannet før man snur og går tilbake til bommen. Lovnad om kakao ved den lille kiosken er supert lokkemiddel for slitne ben. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i OslomarkaJeg vil igjen slå et slag for Frognerparken, altså. Det er ekstremt lavterskel, selvfølgelig, men det er nydelige oppkjørte løyper i mange sløyfer så man kan gå ganske langt (for uerfarne 4-åringer) eller flere runder med konkurranse og heiing, det kan slås sammen med aking i preppede bakker (slakk hovedbakke og en ekstra isete toppløype for adrenalinsugne mødre), det finnes kaffe og Frognerborg for en perfekt avslutning på dagen. Svusj, hjemme.
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka… og det er færre mennesker der enn på motorveien fra Frognerseteren til Tryvannshytta.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i OslomarkaJeg skjønner at det er noe helt annet enn marka, altså, men vi storkoste oss verre der på lørdag.
|
![]() |
|
|