|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
er her
|
Sv: Når fremmede gråter ...Jeg hadde nok tatt kontakt,
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når fremmede gråter ...I de situasjonene ville jeg nok også spurt litt forsiktig, ja. Men jeg har ikke vært borti det. Bortsett fra en gang jeg så en mamma falt med babyen på armen. Jeg så at det gikk bra med dem begge, men mammaen fikk seg en skikkelig støkk og ble stående og gråte helt hysterisk. Da gikk jeg bort og holdt babyen en stund, klappet litt på mammaen og forsikret henne om at det gikk fint. Det ble satt pris på.
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: Når fremmede gråter ...Jeg ville nok forsøkt å nærme meg, men sett litt på kroppspråket før jeg gjorde det. Har selv fått dødsbudskap over telefon, jobbet i en by i Danmark da det skjedde. Heldigvis kom en kollega bort til meg og trøstet, for jeg brøt fullstendig sammen og satt og gråt midt i et kurslokale (jeg var kursholderen). Jeg tror jeg hadde følt meg litt lite lur om ingen hadde brydd seg da.
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: Når fremmede gråter ...Jeg reagerer på den måten jeg skulle ønske andre gjorde når jeg selv er i en slik situasjon. (det har hendt, ja..
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når fremmede gråter ...Jeg kan ikke huske å ha opplevd dette, men selv om jeg forstår godt hva Sitron m.fl. mener tror jeg nok at jeg ville tatt kontakt og heller trukket meg tilbake hvis kontakten ikke var ønsket.
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Når fremmede gråter ...Jeg har aldri opplevd dette selv, og det hadde nok vært settingen som avgjorde hvordan jeg eventuelt ville reagert. Jeg er ganske privat og går stort sett ut i fra at alle andre også er det. :selvopptatt:
|
|
|
#7 |
|
seru
|
Sv: Når fremmede gråter ...Satt en gang på bussen og oppdaget at dama ved siden av meg satt og grein. Jeg er innmari emosjonell av meg, og ble helt på grinern selv. Vurderte litt fram og tilbake, men jo lengre tid som gikk jo rarere føltes det å si noe... Mest sannsynlig ville det ikke utgjort noen forskjell allikevel. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fremmede gråter ...Jeg hadde tatt kontakt med vedkommede og spurt om hva som hadde skjedd, og om jeg kunne hjelpe med noe? Hvis personen svarer nei, så repekterer jeg det og går videre. Hvis hele historien kommer, så må jeg ta meg tid til å høre på. Vil da prøve å trøste så godt som mulig....
x x x Sist redigert av Carpe Diem : 10-12-06 kl 09:04. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Når fremmede gråter ...I jobbsammenheng er jeg så ofte borte i det at at jeg umiddelbart reagerer likt uansett: tilbyr papir/lommetørkle/Kleenex eller tilsvarende og spør forsiktig om de er OK eller er det noe jeg kan hjelpe med?
|
|
|
|
#10 |
|
Quiet, please
|
Sv: Når fremmede gråter ...Jeg personlig ville nok helst sett at ingen brydde seg, og ville signalisert det ved å prøve å skjule gråten så godt jeg kunne. Men jeg har folk rundt meg som jeg kan snakke med, som er glad i meg og som jeg stoler på. Ikke alle har det, og for de som ikke har det kan nok det at en fremmed bryr seg bety mye.
|
|
|
#11 |
|
Skummelt distré...
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fremmede gråter ...Jeg begynte å gråte på fly en gang. Fryktelig pinlig, men det såret at ingen brydde seg. Jeg var 17 år den gangen. Jeg ville garantert prøvd å spørre hva det var og tatt det derfra. Om personen ikke vil ha hjelp/støtte kan han/hun jo bare si nei takk. Da hadde jeg nok ikke sagt noe mer men om personen hadde tatt i mot, så er det ikke mye å si men man kommer langt med å bare vise at man er der og ev. lytter om han/hun vil snakke om det.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fremmede gråter ...
Avsporing igjen:
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
På motorveien sånn så tror jeg mange antar at politiet har blitt ringt og er på vei, allerede. På landeveien er det annerledes. Ikke en unnskyldning, selvsagt, bare en forklaring.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Bor på bygda jeg vettu
|
|
|
#16 |
|
Bra at du hjalp henne
|
|
|
#17 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fremmede gråter ...Jeg ville spurt om det gikk bra, og om det var noe jeg kunne gjøre for å hjelpe. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#19 |
|
En kjenning av meg var i den situasjonen for få dager siden; hun satt i garderoben, skulle på trening. Presten ringer henne på mobilen og forteller at pappaen har omkommet i en trafikkulykke
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Hva?! Jeg trodde ikke de gav slike beskjeder pr telefon jeg? |
|
|
|