Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Grått hår!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 11:03   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grått hår!

Yeah, right.

Gammel 26-02-09, 11:05   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg går aldri med sminke i butikken. Eller noen annen plass, for den slags skyld. Jeg er så fin atte. Og dekker grå hår bare nå og da.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:15   #3
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er for tidlig for meg å ha håret helt naturell. Jeg er 31, og etter at jeg fikk tvillingene har jeg fått ganske mye grått. Dvs det er helt hvite hår, så det synes ganske godt i mitt mørkebrune.

Etterhvert som jeg blir eldre tenker jeg at jeg kommer til å prøve å få til en gradvis overgang, ved å legge inn grå/hvite striper.
Mamma gjør det, og hun ser både fresh og naturlig ut (hun har forøvrig veldig "melert" gråfarge i utgangspunktet, så kanskje det ikke vil fungere på meg).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:18   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ved en god del anledninger fått spørsmål om jeg har stripet håret, reaksjoner har ofte vært at det er stilig. Når jeg sier at det bare er naturlig grå hår, har folk blitt paffe.

Gammel 26-02-09, 11:24   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har alltid hatt litt hvitt i håret, er egentlig litt rød. De andre i familien som er rødhårete har endt opp med hvitt hår. Begynner håret mitt å være preg av alderen allerede?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:43   #6
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har det grå håret formert seg voldsomt de siste årene. Begynte vel å se noen få grå striper da jeg hadde fått mitt første barn (6 år siden), men nå er det ganske mange. Synes det er litt kjipt siden det synes så godt i mitt mørke hår, men gjør ikke noe voldsomt mye med det for å få det bort. Farger håret innimellom med ujevne mellomrom - ikke nødvendigvis fordi det er så mange grå hår, men fordi jeg har lyst til å freshe opp fargen litt.

Nei, gitt - de grå har kommet for å bli. (Er forøvrig 35)

Gammel 26-02-09, 11:51   #7
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Så flott presang da.

Oh, yeah!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvor gamle er dere? *nysgjerrig*

26.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

For en gjeng forfengelige berter.

Thats me!

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:57   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er jeg litt glad for at jeg er kommuneblond (eller askeblond, eller kommunegrå om du vil) i utgangspunktet. Ser ikke for meg at jeg kommer til å oppdage de grå så godt. Enn så lenge skal jeg ta blonde striper når jeg gidder. Har farga håret mørkt flere ganger, men da ser etterveksten faktisk grå ut i forhold.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 13:17   #9
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg oppdaget min første grå da jeg var 21. Nå er jeg 28, og har masse. Jeg farger det hver 3.måned, det holder foreløpig.
Såpass forfengelig er jeg faktisk.

Gammel 26-02-09, 13:48   #10
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er 34, har mørkt blondt hår og kan nå se flere grå hår uten å løfte på manken. I tinningene og ved ørene er det flere, og de synes godt om jeg setter opp håret. Jeg har ikke brydd meg så mye om det, men nå har jeg funnet ut at jeg skal farge det en stund, slår meg sammen med de forfengelige bertene.

Men - jeg må si at jeg synes faktisk det er flott med helt grått hår. Mye bedre enn mørkt/svart hår med 2-3 cm lysgrå ettervekst i midtskillen. Jeg synes også det er stilig med mørkt hår der det er store innslag av grått. Så antakeligvis vil jeg bli litt motstrøms og gå bort fra hårfarge igjen om en fire-fem år. Hva med å gå tilbake til ufarget hår og heller legge inn en stripe eller to med en kontrastfarge i blondt, rødblondt eller svart? For å framheve at noe av håret er hvitt-grått?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:43   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Dagens hårfarger er vel ikke så aller verst i forhold til slik de var før, med tanke på kjemikaler?

Så lenge du bare farger etterveksten går det som regel ganske greit med håret.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Og når man kan forvente tilvekst av grå hår da? 31?

Jeg fant mine første som 24-åring, og nå, ti år etter tipper jeg at 40% av håret mitt er grått.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Grått hår får jeg nok aldri, men jeg har funnet noen hvite.

Uten at jeg vet helt sikkert, så tror jeg at alle grå hår egentlig er hvite, men de ser ofte grå ut fordi resten av håret er mørkt.

Jeg farger håret mitt, men det har jeg gjort fast fra jeg var nitten uansett. Jeg har tenkt til å bli en gammel, blek dame med knallrødt hår og leppestift.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 15:39   #12
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke oppdaget noe grått enda. Mamma er snart 64 år og hun har fortsatt ikke noe grått hår, så jeg håper jeg har arvet hennes gener der. Har desverre arvet hennes små pupper også, det plagde meg grønn i tenårene men nå ser jeg at det er en stor fordel å ha små fordeler når jeg jogger...

Sånn, bare for å avspore litt...

Gammel 26-02-09, 20:30   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det slik at mørkt hår generelt blir tidligere grått, eller synes det bare bedre?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:27   #14
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Fikk mine første grå som 16-åring. Nå er jeg 36, har farger håret jevnlig. Jeg er mørk, og synes det er litt for tidlig å bli grå. Dessuten er jeg naturligvis ikke jevnt grå, bare "flekkete", det er ikke pent.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:59   #15
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Ingen grå hår her. 32 år. Mamma fikk veldig seint grå hår så satser på at det blir lenge til enda. Har mellom blondt hår som stripes lyst.

Gammel 26-02-09, 22:07   #16
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg er snart 26 år og har masse grå hår. Det irriterer meg voldsomt, så jeg farger håret ca. annenhver måned. Jeg burde egentlig gjøre det oftere, men det gidder jeg ikke.

Gammel 26-02-09, 22:13   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss - visste ikke at jeg var i så godt selskap!

Fikk mine første grå hår i 25-års alderen og farger håret hver mnd.
Det kommer jeg til å fortsette med leeeenge.

Hva er galt med å være forfengelig?

Gammel 26-02-09, 22:57   #18
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

.....

Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 18:18.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 23:26   #19
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også fått noen grå.. Men de ligger heldigvis ikke i skillen. Er lys, så det sees ikke så godt heller.

Mamma ble grå over natten hun. Først fikk hun en tykk tripe med grå hår da jeg ble født (var veldig syk), og da pappa døde ble hun helt grå. Hun var bare tredve.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 23:36   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppdaget mitt første grå hår da jeg var 24. Nå er jeg 38, og det har blitt temmelig grått. Jeg bruker alt for mye penger på å farge håret hos frisøren. Tidligere farget jeg det selv, men min erfaring var at det slet enormt på håret. Vet ikke om det er kvaliteten på hårfargen som har skylda, eller om det er fordi frisøren er så mye flinkere enn meg til å bare farge ettervekst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.