|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tøy i arvVi har ingen å arve etter, men jeg kjøper en del brukt. Lillesøster arver selvsagt det som storesøster ikke har "brukt opp". |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Tøy i arvJeg arver gjerne undertøy til poden, men sender ikke til videre arv uten å sjekke om mottaker ønsker det først, siden mange ikke liker tanken på undertøy i arv.
|
|
|
#4 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvDet er godt å høre at det er så mange som liker å arve!!
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvVi har ingen å arve fra eller som kan arve fra oss - så her brukes finn.no flittig. Jeg synes det er kjempestas å få en pakke klær i posten, sant og si liker jeg det bedre enn å handle selv... *rar* |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvVi arver masse fra datteren til fetteren min, og det er vi veldig glade for. Jeg supplerer med noe nytt, og sko, men ellers får vi stort sett komplette garderober derfra, og vinterstøvler eller andre sko, blir ekstrasko, kjekt å ha en gang i mellom, om alt er vått. Minstemor arver etter størstemor igjen, og når vi er ferdige, gies det stort sett bort til andre, evt. Fretex.
|
|
|
#8 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arv
|
|
|
#9 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Tøy i arv
Jepp!
|
|
|
|
#10 |
|
Tankefull
|
Sv: Tøy i arvStorebror har ingen å arve, men lillebror arver alt fra storebror.
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvEr heldig og har arvet masse klær fra venner og bekjente. Kjøper også en del brukt. Tror nok at de fleste klærne vil bli utbrukt etter vi er ferdig med dem, ellers vil jeg gi det videre til andre. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvStoresøster arver fra sitt 2 år eldre søskenbarn og lillesøster fra storesøster. Alt som kan arves, arves. Har i tillegg kjøpt noe yttertøy brukt, bla her inne og på finn.no.
|
|
|
#15 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvHer arves både yttertøy og innetøy. Har fått veldig mye arve-klær til A, og det han ikke sliter ut kommer til å gå viderer til Lillebror. Veldig mye fint som ikke blir utslitt, og da skjønner jeg ikke hvorfor man skal kjøpe nytt. Og om det er litt slitt gjør jo heller ikke det noe, syns jeg.
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Tøy i arvEldstemann har ikke lenger noen å arve fra (tidligere arvet han en del av sin kusine som stort sett ble kledd i "nøytrale" klær, men nå er de jevnstore). De to brødrene arver derimot omtrent alt. Til minstemann har vi kun kjøpt klær for gavekort vi har fått og kanskje to plagg eller noe sånt utenom. Han arver fra to brødre og ett søskenbarn. Nå har jeg pakket sammen det nøytrale vi har av babyklær og har sendt til søstera mi som venter ei jente. Uteklær arves også. Jeg impregnerer hvis det har blitt dårlig og noen dresser har jeg lappet og sydd litt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Tøy i arvLillebror arver fra storebror, og fra en venninnes sønn som er midt mellom mine to. Da arver denne gutten fra storebror, og så får vi det igjen når han er ferdig med det, i tillegg til at han også har fått noe nytt underveis, slik at ikke alt er brukt av to barn. Lillebror har altså nesten ikke nye klær. |
|
|
|
#19 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tøy i arvDet er 10 år mellom mine jenter men jeg har gjemt unna litt klær fra eldstejenta. Ellers har vi dessverre ingen å arve fra. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Tøy i arvVi har ingen å arve fra, desverre. Handler derfor stort sett alt nytt, men har vært heldig å få tak i en del brukt her inne. Jeg kjøper mer enn gjerne brukte klær. Gjenbruk er bra. |
|
|
|
![]() |
|
|