|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Svinesund vs CharlottenbergEr det ikke en god del rimeligere på Svinesund? Det kommer kanskje an på hva man skal ha. Sist vi sjekka var det dyrere for barnemat og MME i Charlottenberg sammenlignet med Svinesund. En annen fordel med Svinesund (hvis man liker å shoppe til de små) er at de har Happyland, som etter min erfaring er en god del rimeligere enn Babyproffsen. 100 km i timen og motorvei fra A til Å (iallefall hvis man bor i osloområdet) synes jeg er behagelig. Men nå har jeg ikke vært i Charlottenberg på fjørti år da, jeg vet at veien til Kongsvinger har blitt mye bedre enn da jeg brukte å ta veien dit.
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svinesund vs CharlottenbergJeg synes generelt det er kjedelig å kjøre bil, så tenker at forandring fryder. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Svinesund vs. CharlottenbergTeknikmagasinet er på Nordby også. Men dere skal få lov til å reise til Charlottenberg altså. :raus:
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Sv: Svinesund vs. Charlottenberg
Tusen takk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I endring
|
Sv: Svinesund vs. CharlottenbergOk, hvor gensehandler man i Sverige nå, hadde sånn egentlig bestemt oss for Sandefjord-Strømstad-Svinesund. Men nå vurdere vi Oslo som utgangspunkt så hvor grensehandler man da? Vi skal ha kjøtt, godis og brus tror jeg samt opplevelse for ungene.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Svinesund vs. CharlottenbergFra Oslo er Nordby (så vidt) kortest. Der er det ikke pol, da. Da må du ned til Strømstad. Nordbysenteret er vel ikke akkurat en opplevelse, det er et kjøpesenter, men de har et lite lekeland.
|
|
|
#8 |
|
I endring
|
Vi trenger ikke pol, tror jeg. Vist man ikke tenker så mye på avstand og at man har vært i Svinesund og Nordby før, hva velger man da? For sånn prismessig er det vel noen lunde likt eller?
|
|
|
#10 |
|
I endring
|
Nei, men for barn på ferie som skal ha en uke på landskytterstevnet uten noen store planer tenker jeg at alt vi greier å finne på i forkant er en opplevelse, siden vi har vært der før kunne det jo være noe mer "spennende" på disse andre stedene. (trenger å overbevise mannen om at å kjøre til Sandefjord i morgen for å ta båten 0645 på tirsdag ikke er den beste ideen i verden)
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Svinesund vs. CharlottenbergPrisen er nok den samme, det er jo de samme butikkene. Personlig syns jeg Strømstad er det eneste av disse stedene det er verdt å besøke. Innlands-Sverige er like kjedelig som innlands-Norge. Det er en grunn til at (Fucking) Åmål er rett rundt svingen, liksom.
|
|
|
#12 |
|
I endring
|
Haha og vi som skal en uke til Lesja etterpå liksom. Vi kan virkelig det å velge ferie, også i bobil da på toppen av det hele.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det blir sikkert en kjempeflott ferie! Bobil er jo eksotisk og spennende.
|
|
|
#15 |
|
I endring
|
Sv: Svinesund vs. CharlottenbergSvinesund har døgnåpen toll så det blir den overgangen på oss. Siden vi har 3 våpen og 1000skudd med oss er det helt klart en fordel å la tollerene få passe på dette i stede for å forsøke seg på en komplett umulig papirmølle. Dermed blir det nok bare å kose seg østover på E39 og E18 i morgen så stopper vi når vi er lei. Det er jo ikke så langt fra Svinesund til Strømstad heller så vi kan oppsøke systembolaget også.
2004 og 2008 Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen Sist redigert av Frøy : 27-07-15 kl 01:36. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Svinesund vs. CharlottenbergDæven som jeg misunner dere som bor såpass nær Sverige at dere kan handle der ofte. Buhu. Vi var i Gøteborg en uke nå nettopp, og utvalget av allergi- og veggismat i ALLE vanlige matbutikker var helt insane. Utrolig at forskjellene skal være så store i to naboland.
|
|
|
#17 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svinesund vs. CharlottenbergBodd i charlottenberg i 7 år. Var på nordby på lørdag. Veldig likt men Nordby er større. Strømstad derimot, for et koselig lite sted!
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Svinesund vs. CharlottenbergJa, Hypermat er Norgesveganernes hellige sted.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Svinesund vs. CharlottenbergEnig, men alt-eterne har jo i det minste et mattilbud og kan spise overalt, vi har pommes frites. Urk. Håper de gjør noe med det snart og følger litt etter nabolandet.
|
![]() |
|
|