|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg trodde ikke det, men sannelig var jeg nesten sju uker på vei da jeg testet positivt m lillesøster. Tanken hadde bare ikke slått meg før det, selv om jeg egentlig hadde mange symptomer - sett i etterpåklokskapens klare lys...
|
|
|
|
#43 |
|
Søt og rar
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Ånei, nei nei. Om jeg ikke skjønte hva kvalmen kom av, hadde jeg utvilsomt løpt panisk til legen for å finne ut av det pronto *døden nær*
|
|
|
#44 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Symptommessig kunne jeg det. Om jeg bærer gutt, så har jeg symptomfrie svangerskap. Hadde jeg, slik enkelte har, hatt mensen gjennom store deler av svangerskapet, hadde jeg kunnet gått i mange måneder uten å ane noe. Sammen med en foranliggende morkake og rolig baby, minst til uke 25-30.
|
|
|
#45 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Ikke denne gangen, og heller ikke da jeg ble gravid med guttungen tror jeg.
|
|
|
#46 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Nei! Jeg blir kvalm så fort egget ser en sperm...
|
|
|
|
#47 |
|
Epikur
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Nei. Men så lever jeg fra halsen og ned og er i kontakt med kroppen min. Jeg har klokkesyklus og mensen uteblir kun når jeg er gravid. Jeg har så vondt i puppene, det strekker slik i livmoren og bekkenet er helt ute av kurs, at hvis jeg ikke visste/skjønte jeg var gravid, ville jeg uansett gått til lege pga symptomene. Konstant bilsyke i noen uker, ville vel også ført med seg bekymring.
|
|
|
#48 |
|
Epikur
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?
Men får du ikke mage?
|
|
|
#49 |
|
Textrovert
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Hvis svangerskapet var som mine tidligere svangerskap, så ville jeg nok oppdaget det ganske raskt. Men man skal aldri si aldri. Siden ingen svangerskap er like, så er det jo helt umulig å si at "det kunne aldri skjedd med meg":
|
|
|
#50 |
|
intro
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg har vært gravid med mens omtrent som vanlig, så ja - en stund kan jeg være gravid uten å ane det. Symptomene har kommet rundt uke 8, og magen var knapt synlig før ca. halvveis den første gangen.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 29-04-09 kl 22:54. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Absolut ateist
|
Det er jo også en faktor som spiller inn. Jeg er stor fra før. Det tar lang tid før magen vises. Om man i tillegg bærer barnet innover, barnet er lite osv, så er det som jeg skrev over mulig. I teorien, altså. Men det er jo mye som må stemme overens. Jeg har visst, av og til lenge før mensen skulle ha vært der, at jeg har vært gravid. Så den mentale vissheten om at noe er annerledes ødelegger jo for evt. fysiske faktorer som kunne tilsi at jeg ikke hadde lagt merke til et svangerskap.
|
|
|
#52 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg svarte også at jeg kunne kaaanskje gått tiluke 25-27. Jeg får seint mage, og den har vært stor på kvelden og flat om dagen, så det kunne vært luft.
|
|
|
#53 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Nei jeg ble veldig raskt kvalm. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?--- Sist redigert av rine : 15-02-11 kl 08:00. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Tja, det kunne jeg kanskje. Hvis jeg var mindre kvalm fra starten enn jeg har vært tidligere (jeg var mye mindre kvalm andre gang jeg var gravid), og jeg var i god tro om at prevensjonen hadde funka. Syklusene mine er ikke til å stole på *late as we speak*, og jeg har tidligere hatt PCOS med helt ko-ko sykluser. Og når kvalmen så hadde kommet, hadde jeg garantert skyldt på noe annet.
|
|
|
#57 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?I hvertfall litt. For jeg blir ikke dårlig, merker det kun på at mensen uteblir. Kan kanskje bli litt småsliten og sånn men det trenger jo ikke bety at man er gravid.
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg var nesten 8 uker på vei med storebror før jeg luktet lunta. Trodde jeg hadde fått kreft eller noe jeg. Å få barn var det siste jeg hadde forventet liksom. |
|
|
|
#59 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg har ingen symptomer, så sånn sett har jeg kunne vært gravid ganske lenge før jeg har lagt merke til noe. Forøvrig har jeg en klokketro syklus, så jeg har nok fort fattet mistanke.
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg var ganske lenge gravid uten å vite om det jeg.
|
![]() |
|
|