|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltJeg gleder meg til han blir frisk igjen jeg. Det er mannen jeg skal på ekspedisjon med neste gang. En flott naturelskende mann som det står respekt av. |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltJa, det er jo reisefølget hans som syter. Mye mulig han trenger et nytt et.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt
Han må vel ha proteser etterhvert da, kommer i samme kategori som han han derre Zahl Pedersen. Sponsorene i kø, første fingerløse mann på Everest! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
Nei, det blir ikke det samme. Trå får amputert fingrene sånn at han beholder det innerste leddet på de fleste fingrene, iflg avisene da, det vil si at han får en (begrenset) gripeevne.
![]() |
#5 |
Passiv
|
Du har virkelig en egen evne til å provosere omgivelsene, Brutus. Bare så synd at du ikke er i stand til å bidra med noe positivt. |
![]() |
![]() |
#6 |
Ringskrømt
|
Jeg kaller slike handlinger for idioti, og det vekker absolutt ingen respekt i meg. Naturelskende mennesker kan være så mangt, felles for de alle er at de har såpass mye kunnskap og respekt for omgivelsene at de med viten og vilje ikke setter seg selv og/elller andre i fare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() ![]() ![]() |
Jeg trodde det var ironisk, men så kom det rødt kort |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
Nå har de aller fleste som legger ut på ulike ekstreme turer en god porsjon med kunnskap i baggasjen vil jeg anta. Vi har alle et valg og om noen kalkulerer risikoen dithen at de mener den er akseptabel for en eller annen aktivitet synes jeg det er uproblematisk. De menneskene som redder andre i nød har nok samme innstilling, de har valgt dette som levevei selv etter at risikoen er kalkulert. |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltOm noen har lyst til å leke sexsisten med en hivsmittet, gå seg bort i fjellet med vilje eller tisse seg i skoene så må de gjerne det for min del. |
![]() |
![]() |
#10 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltVeldig enig med mrc. Nansen og Amundsen var forskere, de var der ikke for å leike seg. For legfolk kan det kanskje virke som om de kan stilles i samme bås som Jarle Trå og røkla, men prøvene de samlet inn er faktisk fremdeles svært interessante for biologer, geologer, oceanografer og klimaforskere. Nansen hadde doktograd innen zoologi og gjorde banebrytende arbeid innenfor nerveforskning. Amundsen var med på ekspedisjoner som var viktige i forhold til dagens kartvitenskap og gjorde sosialantropologiske studier blant arktiske folk. Hva slags vitenskapelige undersøkelser har Trå gjort? Hva slags kunnskap og forskningsmatriale har han bidratt med?
![]() |
#11 |
Passiv
|
Det kan jeg være enig i og min feil at jeg har formulert meg dårlig og gjort en sammenligning som ikke ligner grisen i så måte. Legger meg langflat for den og innser at den var fullstendig på viddene. Jo, jeg kan være med på at det er en vesensforskjell i det de har gjort, videre også betydningen av det de har gjort også i og med at jeg selv har kunnet nyte godt at noen av de nedtegnelsene både i studier og arbeid. |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltEt tips kan være å se denne TV-serien: http://www1.nrk.no/nett-tv/sok/Norsk+polarhistorie |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Det er vel en del av de som har blitt reddet fra ekstreme situasjoner som faktisk har tatt regningen selv i ettertid. |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltMagasinet har vasket vekk sminken på Jarle Trå sin egen helteversjon av hvordan han overlevde
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport genereltDa har jeg lest artikkelen. |
![]() |
![]() |
|
|