Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Streik i off. sektor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 21:11   #41
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Streik i off. sektor?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det stemmer, da har man ikke et pedagogisk tilbud, men en tilsynsordning. Jeg mener dog å erindre, og det også som et tillegg til innlegg over, at det fordrer at styrer ikke er tatt ut. Jeg husker ikke.
Hadde du spurt meg for ett år siden, hadde jeg hatt full kontroll.

Jeg tror ikke det stemmer, som tidligere sagt så er både enhetsleder og fagansvarlig(et penere ord for styrer) tatt ut hos oss, og vi har en tilsynsordning. En av kommunaldirektørene har ansvar for denne tilsynsordningen.

Gammel 26-05-09, 21:13   #42
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig usikker, polarjenta.
Vår barnehage blir stengt, det er bare styrer og ped.ledere som er tatt ut.

Gammel 26-05-09, 21:19   #43
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fremdeles ingen løsning. Det er en prinsipiell viktig sak, men jeg håper ikke det blir streik.
Kommunen "min" er ikke tatt ut i en evt første runde.

Gammel 26-05-09, 21:26   #44
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig usikker, polarjenta.
Vår barnehage blir stengt, det er bare styrer og ped.ledere som er tatt ut.

Jeg tviler sterkt på at Tromsø kommune hadde holdt åpent dersom det ikke var lov. Denne kommunen var i streik i fjor også og gjorde akkurat det samme. Så du får bare være usikker du, her er det igangsatt en tilsynsordning og ALLE pedagoger er i streik i vår barnehage og i lillebrors barnehage.

Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor det ikke skulle være mulig å ha en tilsynsordning selv om styrer er i streik. Poenget er jo at de som ikke er igjen kan gjøre oppgaver de ellers ikke gjør, ellers så klarer de jo fint å føre tilsyn med barna og gi dem mat og andre nødvendige ting.

Gammel 26-05-09, 21:28   #45
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sjekket på min kommunes hjemmeside, og det er tilsynsordning i en del av barnehagene. Det er avhengig av hvor mye personale de har igjen.
Den vil kun være fra 10-14, for barn over 2 år, og vil være utendørs.

Gammel 26-05-09, 21:30   #46
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Jeg sjekket opp i min egen kommune; og i fjor åpnet de tilsynsording fra 10-14 et par dager etter streikestart. Da kun utendørs.
De gjør vel muligens det samme i år, men de har nå i hvert fall varslet stengte barnehager over hele fjøla.

Her er det stengt i morgen om det blir streik, men tilsynsordningen er i gang fra torsdag. Nå tviler jeg på at den ordningen blir så langvarig siden renholderen også er tatt ut i streik, men i fjor fungerte vist denne ordningen hele streiken med en åpningstid fra 8-15 og annenhver dag for barna.

Gammel 26-05-09, 21:32   #47
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sjekket opp i min egen kommune; og i fjor åpnet de tilsynsording fra 10-14 et par dager etter streikestart. Da kun utendørs.
De gjør vel muligens det samme i år, men de har nå i hvert fall varslet stengte barnehager over hele fjøla.

På nettsidene til Bergen kommune (og i et brev som ligger ute på sidene der), så kan det virke som om enkelte barnehager skal ha denne tilsynsordningen denne gangen også?

Dette gjelder visst ikke vår barnehage da, i følge styrer blir den helt stengt. Men blir streiken langvarig kan det jo hende at det kommer igang noe etterhvert.

https://www.bergen.kommune.no/muligs...SectionId=5043

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:38   #48
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ped leder i toerns barnehage er tatt ut hvis det blir streik, men de holder åpent fra 830-1630 som en tilsynsordning.

Gammel 26-05-09, 21:51   #49
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skolen til størstemann går i streik i morgen om de ikke kommer til enighet

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:53   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg. Blir. Gal.

Beklager. I fjor prøvde jeg å være solidarisk, i år er det pokkern ta fullstendig krise om det blir streik.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:59   #51
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg er det heldigvis revnende likegyldig, jeg går hjemme på dagtid så blir det streik så koser vi oss hjemme. Synd om det blir streik siden det er så kort tid igjen før skolen er ferdig for sommeren da men om det blir streik får man håpe den ikke blir langvarig.

Gammel 26-05-09, 22:04   #52
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

På nettsidene til Bergen kommune (og i et brev som ligger ute på sidene der), så kan det virke som om enkelte barnehager skal ha denne tilsynsordningen denne gangen også?

Jeg så det etterpå, så jeg har redigert.
Jeg leste bare på bt.no tidligere i dag at alle ble stengt.
Vår er nå uansett en av dem som blir stengt, så vi må finne alternative løsninger. Dvs. bytte på å ha med poden på jobb.

Gammel 26-05-09, 22:11   #53
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg. Blir. Gal.

Beklager. I fjor prøvde jeg å være solidarisk, i år er det pokkern ta fullstendig krise om det blir streik.

Har dere blitt tatt ut? Vi har fått beskjed om at dersom det blir streik så blir vår barnehage tatt ut med tilsynsordning.

Gammel 26-05-09, 22:14   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har dere blitt tatt ut? Vi har fått beskjed om at dersom det blir streik så blir vår barnehage tatt ut med tilsynsordning.

Har ikke fått noen beskjed, jeg bare sutrer på forhånd.

Gammel 26-05-09, 22:15   #55
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har ikke fått noen beskjed, jeg bare sutrer på forhånd.

Ah, sånn ja.

Gammel 26-05-09, 22:16   #56
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Men i år er det jo grunn til å være solidarisk, i motsetning til den fjollete streiken som var i fjor ...

Gammel 26-05-09, 22:26   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Men i år er det jo grunn til å være solidarisk, i motsetning til den fjollete streiken som var i fjor ...

I know. Det bare hjelper ikke just nu hvis vår barnehage blir tatt ut. :egosentrisk:

Gammel 27-05-09, 00:20   #58
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen løsning enda. Hadde vært kjekt å vite om jeg skal stå opp tidlig med Christian i morgen eller ikke. Får vel sette på vekkerklokken som til vanlig å så sjekke nyhetene i morgen tidlig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004

Sist redigert av Estrella : 27-05-09 kl 00:34.
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 00:53   #59
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen fra Arendal tas ut i første omgang...puh.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 08:07   #60
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Partene har tatt pause sto det, å ingen streik i dag.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.