|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Når jeg sykler, hender det ganske ofte at jeg sakker av og får øyekontakt med bilen som kommer. Når de da sakker av, sykler jeg over. Hvis de ikke sakker av, hopper jeg av sykkelen og de må stoppe helt.
|
|
|
#3 |
|
<*(((<
|
Jeg gjør som Katta skriver over, både som syklist og bilist. Sist redigert av torsk : 15-06-09 kl 20:17. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Permakulturell
|
Helt enig med Katta, både som syklist og bilist. Når bilene sakker av og gir meg mulighet til å sykle over, hilser jeg som regel blidt i tillegg, for å vise at jeg setter pris på gesten.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn tenker jeg også. Blir irritert på syklister som fyker over fotgjengerfelt og regner med at bilene skal stoppe for dem. De kommer fort og kan være vanskelige å få øye på også. Men jeg kjører dem jo ikke ned, da. Har jeg en syklist foran bilen må jeg jo stoppe |
|
|
|
|
|
#6 |
|
seru
|
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Som mer aktiv fotgjenger enn bilist vil jeg bare si at det er ufattelig irriterende å krysse et veikryss uten fotgjengerfelt hvor bilistene oppfører seg som psykopater som skal kjøre på, samme hva de støter på. Fatter ikke at det kan være så vanskelig å ta hensyn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?1. Ja |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?1. Nei
|
|
|
#9 |
|
Administrator
|
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Jeg stopper for kamikazesyklister, andre stopper jeg ikke for med mindre de har en fot i bakken. Om de sykler over veien etter at de først har hatt bakkekontakt så er det helt greit for meg, går tross alt fortere. Fotgjengere som ikke bruker gangfelt stopper jeg ikke for, da selvsagt med unntak av fotgjengere som krysser en vei jeg svinger inn i, for da har bilister vikeplikt uavhengig av gangfelt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Stopper definitivt ikke for syklister som har tenkt seg over fotgjengerfeltet på sykkelen. De får jammen stoppe og gå av sykkelen. Rett og slett trafikkfarlig med syklister som tror at gangfelt er for at syklister skal kunen sykle rett ut i veien. |
|
|
|
#11 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Ja jeg stopper. Ellers så blir jeg antagelig påkjørt. Og jeg har ikke ønske om at noen skal skade seg på meg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?1. Nei
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Jepp! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Jeg stopper jo, hvis det er noen i gangfeltet. Åpenbart. Men jeg viker ikke for noen som ikke stopper opp eller sakker ned til de nesten har stoppet opp. Om de sykler rolig eller går over gangfeltet etter at de har hatt foten i bakken, gir jeg blaffen i. Går fortere for meg om de sykler, da. Det er inngangsfarten inn mot gangfeltet som er poenget i mitt hode.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
7 syklister drept i forbindelse med kryssende kjøreretninger i 2007 |
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
@ HP: Har du funnet noe statistikk på dette fra senere enn 2004? |
|
|
|
#18 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aner ikke.
|
|
|
#19 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her i Trondheim hvor jeg bor (og har bodd de siste fem årene) blir alt for mange syklister og fotgjengere påkjørt. Bare den siste uka har ei ung jente blitt drept og ei anna jente blitt skadet i fotgjengerfelt. Hvis jeg ved å vise ekstra smidighet og forsiktighet i trafikken kan være med på å redde noen andres liv så er det vel verdt det. Jeg har det ikke så travelt at jeg ikke klarer det. Men det krever mye av både fotgjenger, syklist og bilist for å gjøre trafikken tryggere for alle. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Ja - og innimellom. Barn stopper jeg for uansett.
|
|
![]() |
|
|