|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Jeg bekymrer meg lite for livsstilssykdommer og den slags (jeg ser ut som en kjernesunn budeie - bare at jeg har små pupper |
![]() |
![]() |
#42 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Eg forventar eigentleg ingenting og har vorte veldig flink til å leve i nuet etter kvart. Eg prioriterer livskvalitet framfor eit liv på 100 år, sjølv om eg har forholdsvis gode gener når det gjeld livslengd. Men så var det det med laster... Eg drikk nok meir vin enn anbefalt, men samtidig trenar eg mykje og et svært sunt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Nja... Etter fjorårets runde med gallestein, tykktarmsbetennelse og til slutt betennelse i bukspyttkjertelen (dog etter inngrep), så har jeg iallefall lagt om livsstilen noe
![]() |
#44 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Hvis jeg ligner noe som helst på resten av kvinnesiden i familien lever jeg til jeg blir eldgammel. Både på mors og farssiden har mange av damene levd til de er ca 100 år. Noen har vært helt skrullete, andre helt klokkeklare, jeg satser på det siste om jeg lever så lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Gud vet.
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Jeg håper det og regner med det til noe annet er bevist. Jeg har en livsstil som burde tilsi at jeg ble gammel. Men på en eller annen rar måte så er det inne i meg at jeg ikke skulle bli overrasket om jeg fikk kreft en gang i tiden. Moren min døde av tykktarmskreft og den kan være arvelig. Hun ble 54 år. Det er ikke noen tanker som gjør meg vondt, bare noe som sitter i meg at muligheten er der, som et konstaterende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Jeg har hatt en visjon siden barndommen at jeg enten kommer til å bli eldgammel og overleve til og med mine egne barn
![]() |
#49 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Hvis jeg er som resten av familien min så blir jeg veldig gammel ja, alle i familien min har blitt gamle, veldig gamle. Mine to bestemødre ble hhv. 99 og 100 år, søstrene deres ble over 95 de også. Familien blir gamle på mannssiden også, alle i bestfarsgenerasjonen ble over 90 år. Heldigvis har alle vært åndsfriske og relativt spreke fysisk sett, bortsett fra en som ble benskjør etter fylte 90.
![]() |
#50 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?I forhold til livstil og gener så ligger jeg vel ann til å bli ganske gammel ja. Har en oldemor på 104 og ser at SÅ gammel har jeg ikke lyst til å bli. Hun var helt frisk og raskt til 98, bodde hjemme alene fram til da. Så hvis jeg kan beholde hennes form hele veien og dø før jeg fyller 100, ja da må jeg vil si meg fornøyd.. hehe.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?
Kan henge meg på denne egentlig
![]() |
#52 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Jeg burde leve riktig lenge basert kun på livsstil. Trener jevnlig, sluttet å røyke for noen år siden og spiser sunt til hverdags. Men så har jeg hjertefeil og har vært alvorlig syk de siste årene, så jeg aner ikke. Tenker ikke mye over det, lever her og nå og håper legene finner en mirakelkur som kan gjøre meg frisk. For jeg er glad i livet og har det godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?På morssiden min i familien så dør de fleste av kreft. Jeg er prikk lik min bestemor, og hun døde av en krefttype som er delvis genetisk betinget.
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Næsj, det har jeg ikke regnet så mye på.... Jeg er mer opptatt av hvordan jeg kommer til å ha det mens jeg lever, enn hvor lenge det varer. Vil helst slippe å visne sakte bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
heimføing
|
Det blir jeg også, for jeg tok nemlig en sånn derre test i Dagbladet en gang (den gang man gjorde slikt i papirutgaven), og den sa at jeg kom til å bli 112. Dør jeg før så blir jeg skuffet, altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Pauset
|
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Hvis jeg skulle basere meg på besteforeldre og foreldres alder så burde jeg ha levd og blitt gammel, men med spredning av brystkreft så sier all statistikk at jeg ikke blir noen gammel dame. I oktober fyller jeg 45 år. Jeg håper jeg blir minst 50 år....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
heimføing
|
![]() Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?Jessica, jeg har en venninne som har gått gjennom det samme som deg. Første målet, femtiårsdagen, er nå unnagjort, og det ser ut som det blir mange flere bursdager å feire. Håper det stopper opp hos deg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Pauset
|
Sånne historier trenger jeg å høre. Takk ea |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
X First Lady
Den 50 års dagen skal feires med brask og bram og da presser jeg meg inn i selskapet. Vi håper alle med deg. Viljen har du iallefall i full monn og det er en styrke |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
lider av tastleksi
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|