Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Regner du med å leve til du blir gammel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 21:18   #41
Gammel bruker
Passiv

Standard

Sv: Regner du med å leve til du blir gammel?

Jeg bekymrer meg lite for livsstilssykdommer og den slags (jeg ser ut som en kjernesunn budeie - bare at jeg har små pupper ), men rett som det er slår det meg hvor små marginene er mellom liv og død. F.eks. når jeg setter meg i bilen..

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 21:29   #42
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg forventar eigentleg ingenting og har vorte veldig flink til å leve i nuet etter kvart. Eg prioriterer livskvalitet framfor eit liv på 100 år, sjølv om eg har forholdsvis gode gener når det gjeld livslengd. Men så var det det med laster... Eg drikk nok meir vin enn anbefalt, men samtidig trenar eg mykje og et svært sunt også.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 23:44   #43
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nja... Etter fjorårets runde med gallestein, tykktarmsbetennelse og til slutt betennelse i bukspyttkjertelen (dog etter inngrep), så har jeg iallefall lagt om livsstilen noe .

Jeg har en tendens til å "dra det ut", så jeg har vel ikke de store forhåpningene om å bli mer enn maks åtti. Det er lite demens i familien, men de har ikke blitt så gamle. Stakkars farmor døde av svangerskapsforgiftning før hun fylte 23 år, og farfaren min tok kvelden da han var 56. Mor(mor) og (mor)far døde da de var 79 og 82 år gamle, av hhv kreft og hjerteinfarkt.

Håper det ligger noen mirakelgener lenger bakover i familien...

Gammel 19-06-09, 23:53   #44
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg ligner noe som helst på resten av kvinnesiden i familien lever jeg til jeg blir eldgammel. Både på mors og farssiden har mange av damene levd til de er ca 100 år. Noen har vært helt skrullete, andre helt klokkeklare, jeg satser på det siste om jeg lever så lenge.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 00:05   #45
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gud vet.
Sånn genetisk sett, ser det bra ut.
Hvis jeg blir som farmor og farfar (85 & 87 år, sistnevnte går fortsatt på jakt), så passer det finfint å bli gammelgammel.

Gammel 20-06-09, 00:09   #46
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper det og regner med det til noe annet er bevist. Jeg har en livsstil som burde tilsi at jeg ble gammel. Men på en eller annen rar måte så er det inne i meg at jeg ikke skulle bli overrasket om jeg fikk kreft en gang i tiden. Moren min døde av tykktarmskreft og den kan være arvelig. Hun ble 54 år. Det er ikke noen tanker som gjør meg vondt, bare noe som sitter i meg at muligheten er der, som et konstaterende.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 00:50   #47
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hatt en visjon siden barndommen at jeg enten kommer til å bli eldgammel og overleve til og med mine egne barn

eller

dø av kreft i femtiårene.

Vet ikke helt hva som er verst. Kanskje det første alternativet.

Gammel 20-06-09, 01:07   #48
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Ikke på grunn av livsstilen, men av andre årsaker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 07:53   #49
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis jeg er som resten av familien min så blir jeg veldig gammel ja, alle i familien min har blitt gamle, veldig gamle. Mine to bestemødre ble hhv. 99 og 100 år, søstrene deres ble over 95 de også. Familien blir gamle på mannssiden også, alle i bestfarsgenerasjonen ble over 90 år. Heldigvis har alle vært åndsfriske og relativt spreke fysisk sett, bortsett fra en som ble benskjør etter fylte 90.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 08:04   #50
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

I forhold til livstil og gener så ligger jeg vel ann til å bli ganske gammel ja. Har en oldemor på 104 og ser at SÅ gammel har jeg ikke lyst til å bli. Hun var helt frisk og raskt til 98, bodde hjemme alene fram til da. Så hvis jeg kan beholde hennes form hele veien og dø før jeg fyller 100, ja da må jeg vil si meg fornøyd.. hehe..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 08:13   #51
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Jeg kommer til å dø i god tid før jeg blir steingammel, av en kombinasjon av stress, søvnmangel og akkumulert sukkeroverdose.

Kan henge meg på denne egentlig

Gammel 20-06-09, 08:15   #52
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg burde leve riktig lenge basert kun på livsstil. Trener jevnlig, sluttet å røyke for noen år siden og spiser sunt til hverdags. Men så har jeg hjertefeil og har vært alvorlig syk de siste årene, så jeg aner ikke. Tenker ikke mye over det, lever her og nå og håper legene finner en mirakelkur som kan gjøre meg frisk. For jeg er glad i livet og har det godt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 08:27   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På morssiden min i familien så dør de fleste av kreft. Jeg er prikk lik min bestemor, og hun døde av en krefttype som er delvis genetisk betinget.

Jeg er overvektig, men jeg er også brukbart fysisk aktiv (nesten alltid over 10 000 skritt på skrittelleren), drikker særdeles moderat med alkohol, røyker ikke og spiser variert og sunn mat (selv om jeg spiser for mye).

Intensjonen er at jeg skal leve lenge. Jeg har i hvert fall sørget for en pensjonsordning som gjør at jeg kan ha det morsomt også etter at jeg går av med pensjon.

Gammel 20-06-09, 09:19   #54
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Næsj, det har jeg ikke regnet så mye på.... Jeg er mer opptatt av hvordan jeg kommer til å ha det mens jeg lever, enn hvor lenge det varer. Vil helst slippe å visne sakte bort.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 09:51   #55
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg blir sikkert 112.

Det blir jeg også, for jeg tok nemlig en sånn derre test i Dagbladet en gang (den gang man gjorde slikt i papirutgaven), og den sa at jeg kom til å bli 112. Dør jeg før så blir jeg skuffet, altså

For å være seriøs, så tror jeg at jeg blir like gammel som resten av slekta - dvs over nittifem. Jeg tror ikke jeg blir det ene unntaket i hver generasjon som har dødd ved sekstifem. :bankibordet:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 11:10   #56
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis jeg skulle basere meg på besteforeldre og foreldres alder så burde jeg ha levd og blitt gammel, men med spredning av brystkreft så sier all statistikk at jeg ikke blir noen gammel dame. I oktober fyller jeg 45 år. Jeg håper jeg blir minst 50 år.......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 11:42   #57
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jessica, jeg har en venninne som har gått gjennom det samme som deg. Første målet, femtiårsdagen, er nå unnagjort, og det ser ut som det blir mange flere bursdager å feire. Håper det stopper opp hos deg også.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 12:04   #58
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jessica, jeg har en venninne som har gått gjennom det samme som deg. Første målet, femtiårsdagen, er nå unnagjort, og det ser ut som det blir mange flere bursdager å feire. Håper det stopper opp hos deg også.

Sånne historier trenger jeg å høre. Takk ea Håp kan flyttes. Håpet om å bli frisk er borte, selvom-jeg-håper-på-et-under, men håpet om maaaange år har jeg

Unnskyld avsporingen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 12:52   #59
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Sånne historier trenger jeg å høre. Takk ea Håp kan flyttes. Håpet om å bli frisk er borte, selvom-jeg-håper-på-et-under, men håpet om maaaange år har jeg

Unnskyld avsporingen.

Den 50 års dagen skal feires med brask og bram og da presser jeg meg inn i selskapet. Vi håper alle med deg. Viljen har du iallefall i full monn og det er en styrke

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 13:55   #60
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer nok til å bli steingammel. Hvis ikke jeg får veldig fratrekk for noen år med mye å bære på.
Jeg håper jeg blir som min oldemor- hun var klar i toppen til det siste, og døde i en alder av 101. Og hun var alltid positiv og blid til tross for at hun var avhengig av krykker fra hun var 30 og fødte 14 barn

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.