Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye herming kan man finne seg i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-09, 20:36   #41
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye herming kan man finne seg i?

Du må enten handle på steder hvor de har kun en av hver, lage selv eller handle ting som ikke står i masseutsendte reklameblader. La naboen slite litt for å finne ut hvor du har kjøpt sakene. Eller lån noe gammelt av slekt eller venner som ikke er din stil, for så å bytte det ut etter kort tid med en helt annen stil.

Klart du må ta det som et kompliment at hun liker din stil, men skjønner godt at du syns det blir slitsomt i lengden.

Husker jeg syns det var irriterende at en slektning kjøpte det meste av klærne jeg hadde kjøpt til datteren. De var ulike typer, men hun ville de skulle være likt kledd.
Men husker også jenta i klassen til samme datter, som ble fly forbannet når andre hadde kjøpt noe som hun hadde. Hun skrek opp om herming, selv om hun hadde kjøpt tøyet etter de andre og hun selv fikk nye klær så godt som hver dag. Husker jeg sa til datteren at hun fikk si til henne at hun fikk kjøpe klær det fantes kun ett av hver hvis hun var redd andre skulle dukke opp i samme plagg og ikke i butikker som masseproduserte klær.

Ingen kan nekte noen å kjøpe likt så lenge det finnes i flere eksemplarer, men det må være lov å irritere seg litt når noen åpenlyst kopierer det meste vi kjøper.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:36   #42
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har sikkert sånne symmetri-tvangstanker.

Ellers ville jeg tatt det som et kompliment.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:07   #43
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Har sluttet å herme for lenge siden og hekken vokser, og gresset vokser, og ugresset vokser...

Gammel 21-06-09, 23:12   #44
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ta det som et kompliment.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:20   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske at naboen hermet etter oss. Da hadde jeg sluppet å se på deres dårlige smak.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:21   #46
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Kjøp en skikkelig stygg en

Finnes det fine hagenisser?

jeg titter forresten ofte rundt i hgene til naboene for å finne tips.
:fantasiløs:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:25   #47
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis naboen hermer etter meg med tullestemme, da er grensen nådd for meg!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 00:59   #48
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Signerer mange andre her og foreslår at du skaffer deg noe skikkelig stygt; da vil du få svar på om de hermer konsekvent etter deg.
Ellers- jeg forstår din irritasjon jeg,da.

Gammel 22-06-09, 01:18   #49
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Også jeg som hadde tenkt å herme etter plattingen til en av naboene.... Tror jeg gjør det alikevel! Den blir ikke helt lik uansett.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 10:26   #50
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hva fant hun ikke igjen? :domm:

Du er da ikke dum. Hun husket jo heller ikke den meningsløse setningen sin. Derfor fant hun den ikke igjen. Setningen, altså.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 10:36   #51
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det gjør naboen min stadig vekk. "Du har så søt dialekt" og så prøver han å herme uten å lykkes.

Då eg budde i Asker, med min Hardangerdialekt, følte eg meg ab og til som ein vandrande folklore. " Så fint at du holder på dialekten din", *uttalt med skingrande østlandsstemmme som stigande tonefall.
"kva er alternativet?" mumla eg surt tilbake. "Hadde du forandra dialekten din om du flytta til Hardanger?"

Avsporing.

Gammel 22-06-09, 10:48   #52
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hvis naboen hermer etter meg med tullestemme, da er grensen nådd for meg!

Skal innrømme at dette var det første jeg tenkte på da jeg leste overskriften. :har en 6-åring som synes dette er det morsomste i verden for tiden:

Ellers stemmer jeg for forslaget til Magica!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg garden-gnomes-ndc3_small.jpg (3,8 KB, 39 visninger)
Gammel 22-06-09, 10:50   #53
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg må nok innrømme at jeg innimellom hermer selv. Synes andre har så gode idéer at jeg føler for å følge etter.

Når det er sagt så er det sjelden jeg føler for å kopiere det totale inntrykket til naboen, eller venninna mi eller hvem det nå er. Nære venner er jeg ærlig med og tilstår. Naboen ville jeg ikke kopiert gardiner i samtlige rom, uteplanter og potter. Det har jeg nok ikke råd til.

Synes det høres ut som om du har god smak og kreative evner, og at naboen din er enig.

Ville prøvd med trikset å låne noen av mammas 80-tallsgardiner for å se om hun følger etter. Eller gjerne lage noe selv, dekorere potter på egenhånd (er ikke du ganske flink til slikt?).

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 10:58   #54
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg skulle ønske at naboen hermet etter oss. Da hadde jeg sluppet å se på deres dårlige smak.

Gammel 22-06-09, 11:12   #55
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg har ei venninne som hermer. Hvis mine barn har noe hennes barn ikke har, skaffer hun det umiddelbart. Når hun er på besøk må hun alltid rundt i huset å sjekke om vi har fått noe nytt.

Jeg må innrømme at jeg fryder meg litt når jeg handler i utlandet og min venninne ikke kan skaffe seg det samme

Ellers har jeg sluttet å bry meg. Tror jeg..

Naboen malte huset i samme farge som oss, etter å ha vært over og fått "tillatelse" av oss.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 19:59   #56
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er også hagenisser:

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 20:19   #57
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Her er også hagenisser:

Jeg nekter å forholde meg til denslags fjollete forslag

Gammel 22-06-09, 20:23   #58
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøp to sånne, og så tilbyr du naboen like, men med omvendt fargekombinasjon, stor lilla, liten grønn.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 20:16   #59
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Fy flate så grusomt grotest støgge! ÆSJ!

Gammel 23-06-09, 20:31   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er da forskjell på å ikke tåle det, og å irritere seg litt over det? :forvirret:

Har ikke lest lenger enn hit, men jeg skjønner virkelig ikke at man kan irritere seg over det engang. Ikke i det hele tatt. Nøyaktig som andre flirer over folk som hermer, flirer jeg over at noen kan finne på å reagere på det. Hva så om noe er likt? Hva er trusselen? Føler man seg invadert? Jeg skjønner det virkelig ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.