|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?Når du sier det Milfrid, så har jeg lagt merke til det samme i USA. Betjeningen er alltid veldig oppmerksom på barna, og nesten alle stedene jeg har vært har barna i følget fått noe litt ekstra. Ofte har de hatt bøker og tegnesaker til utlån. At barn ikke er invitert i bryllup og større festligheter har jeg aldri vært borti der.
![]() |
#42 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?... og i svært mange land forsvinner de minste straks med personalet på restauranten. Jeg ble litt svett i starten.
![]() |
#43 |
can-jur
|
![]() Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?Ja. dette er en fin utviklig synes jeg.
![]() |
![]() |
#44 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?Som en av de som er veldig fedig med små barn og alt det styret må jeg si et rungende ja til barnefrie soner. Noe av det verste som fins på fly er hylende unger, andres hylende unger, sutring fra flyet letter til det lander og jeg blir gretten av sånt for å si det mildt. Hadde jeg kunnet betale for å slippe småbarn i setene rundt meg hadde jeg glatt gjort det. Når det kommer til hoteller som er barnefrie har jeg selv bodd på slike flere ganger og det er fantastisk. Det å kunne slappe av uten småunger som tumler rundt er for meg himmelrike. Ingenting av dette handler om at jeg ikke liker barn eller vil ha et barnefritt samfunn, nei jeg vil bare kunne velge vekk det maset om jeg føle for det. |
![]() |
![]() |
#45 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?Syns teite voksne er langt mer problematiske.
![]() |
#46 |
can-jur
|
![]() Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?
![]() |
![]() |
#47 |
Passiv
|
Bevares om det gavner deg. |
![]() |
![]() |
#48 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#49 |
Passiv
|
Nå har jeg ikke akkurat allergi mot barn, det at jeg ikke er videre glad i støyende barn når jeg har fri handler ikke om annet enn at jeg får nok av den type støy på jobb. Dessuten er det ikke alltid at jeg ønsker å fortelle verden om hvor hemmet jeg er i enkelte situasjoner. |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?Hvorfor er det mer greit å ikke ville være sammen med barn enn å ikke ville være sammen med andre grupper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?Jeg er helt på linje med Floksa. Jeg er langt mer skeptisk til utagerende personer med Downs syndrom, for eksempel, enn barn. Barn kan jeg håndtere, en person med Downs syndrom kan jeg ikke. Og ja, sammenligningen er relevant, all den tid jeg har opplevd aggressivitet fra overnevnte, men ikke barn.
![]() |
#52 |
can-jur
|
Hvorfor er det smakløst?
![]() |
![]() |
#53 |
Passiv
|
Selvsagt skal barn være en aktiv del av vårt samfunn. Det at enkelte av oss ønsker å velge hoteller uten barn kan ha sine årsaker (sykdom kan være et eksempel). Det å velge å la være å sitte med barn betyr ikke at barn er en menneskegruppe man velger bort i alle sammenhenger. |
![]() |
![]() |
#54 |
Absolut ateist
|
Men om man følger det du skriver over her, så er det smakløst å velge hoteller frie for mennesker med psykisk utviklingshemming.
![]() |
#55 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#56 |
Passiv
|
Du kan gjøre akkurat det som behager deg for å være helt ærlig. |
![]() |
![]() |
#57 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?Som småbarnsmor som reiser med fly for å besøke respektive besteforeldre er det ille nok å reise med en treåring som ikke akkurat er skapt for å fly om jeg ikke også skal sitte og stresse med tanke på reaksjonene til dem rundt meg. Og jeg lurer, sammen med Sitron og Floksa, på hvorfor det er greit å ønske seg bort fra små barn, men ikke greit å sortere på andre typer mennesker?
![]() |
#58 |
Passiv
|
Ok, her har jeg presisert dårlig. Jeg synes personlig det er smakløst, kanskje fordi jeg selv har en funksjonshemming, men om noen vil ha slikt eller slikt klientell rundt seg på hotell er det ikke noe problem i seg selv. Det at det finnes hoteller hvor barn ikke har adgang handler vel om at det er en rekke mennesker som foretrekker stillhet og dermed velger slike hoteller. Vil tro at de som har en psykisk utviklingshemming ikke ville valgt slike hoteller i utgangspunktet. |
![]() |
![]() |
#59 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#60 |
Absolut ateist
|
Helt seriøst, Skvetten; du kan faen meg ikke sammenligne astma med å være psykisk utviklingshemmet. Det er på tide at du slutter å bruke din tilstand i hver eneste diskusjon her inne. Det begynner å bli gammelt.
![]() |
|
|