Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Avviser du venneforespørsler på Facebook?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 16:29   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avviser du venneforespørsler på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg legger ikke ut bilder med folk på, andre enn meg selv. Jeg er veldig bevisst på at man gir eiendomsretten over bildene til Facebook når man legger de ut der, så jeg unngår å "gi bort" vennene mine på den måten.

Og hvis jeg finner at noen har tagget meg på et bilde, så sletter jeg tag'en. Sær, ja.

Er det sant!?

Gammel 30-07-09, 18:27   #2
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Er det sant!?

Fra en av de andre Facebook-trådene:

Vær obs på følgende: Facebook *eier* hvert eneste bilde (faktisk hvert eneste *tastetrykk*) du legger ut. Åpen eller lukket profil spiller ingen trille, ei heller om du sletter bildene. De kan uten videre selge alt du noensinne har lagt ut til f eks barnematreklame, reisebrosjyrer eller hva som helst, i all fremtid. Selv etter at du dør, faktisk - pårørende får ikke uten videre lov til å slette din profil.

Mer om hva man egentlig sier ja til her (det er heeeeeilt sinnssjukt): http://www.dinside.no/php/art.php?id=493992

Gammel 30-07-09, 18:30   #3
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Fra en av de andre Facebook-trådene:

Vær obs på følgende: Facebook *eier* hvert eneste bilde (faktisk hvert eneste *tastetrykk*) du legger ut. Åpen eller lukket profil spiller ingen trille, ei heller om du sletter bildene. De kan uten videre selge alt du noensinne har lagt ut til f eks barnematreklame, reisebrosjyrer eller hva som helst, i all fremtid. Selv etter at du dør, faktisk - pårørende får ikke uten videre lov til å slette din profil.

Mer om hva man egentlig sier ja til her (det er heeeeeilt sinnssjukt): http://www.dinside.no/php/art.php?id=493992

Her kom det enda mer, ja. Fyttien

Gammel 30-07-09, 19:16   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Er det slik enda? Artikkelen er nesten 2 år.

Gammel 30-07-09, 17:06   #5
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Og hvis jeg finner at noen har tagget meg på et bilde, så sletter jeg tag'en. Sær, ja.

Hva betyr dette?

Gammel 30-07-09, 17:08   #6
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hva betyr dette?

Det lurer jeg også på. Jeg er helt fersk på Facebook, så jeg skjønner ikke'no.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:20   #7
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser ikke noe poeng med Facebook om jeg bare skulle hatt en håndfull personer der. Halve moroa er jo å se hva de du ikke har jevnlig kontakt med driver på med.
Har avvist venneforespørsler, men det er spesielle årsaker.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:24   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Har avvist venneforespørsler, men det er spesielle årsaker.

De få "spesielle årsaker"-personene jeg har, har jeg blokkert

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:26   #9
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg avviser folk jeg ikke kjenner.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:29   #10
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Avviser folk jeg ikke vet hvem er, og folk jeg ikke liker. Ellers sier jeg ja til de fleste, men så kanskje jeg sletter når jeg har fått nok av de.

Gammel 30-07-09, 16:30   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avviser kun de jeg ikke vet hvem er. For meg er hele poenget med facebook at jeg kan ha kontakt med alle de jeg ikke har sett på 20 år . Synes det er kanonkjekt å finne ut hvor folk er blitt av og hva de gjør med livet sitt. De nærmeste vennene mine mailer jeg med utenom (de er jo seffers også venner på facebook, de av dem som er der).

Gammel 30-07-09, 16:49   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja men kun om det er helt ukjente. Resten kan få begrenset tilgang evt vanlig tilgang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:56   #13
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg avviser bare folk jeg ikke aner hvem er og folk jeg ikke kunne tenkt meg å si hei til i RL.

Gammel 30-07-09, 17:10   #14
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått mange venneforespørsler fra mennesker jeg ikke aner hvem er, så de ignorerer jeg. Ellers aksepterer jeg de fleste.

Gammel 30-07-09, 17:27   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avviser veldig sjelden, men det har hendt at jeg har slettet noen uinteressante etter en stund. Jeg tenker at det kanskje er litt vanskeligere å oppdage.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 18:02   #16
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Er det sant!?

Hva var det egentlig du reagerte på? Jeg gjør akkurat som -ea-.

Gammel 30-07-09, 18:05   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hun reagerer vel på at facebook har eiendomsretten over bilder som er lagt inn der.

Gammel 30-07-09, 18:27   #18
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Jeg er veldig bevisst på at man gir eiendomsretten over bildene til Facebook når man legger de ut der, så jeg unngår å "gi bort" vennene mine på den måten.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det var det med eiendomsretten til bildene jeg reagerete på, Safran, ikke noe av det som du skrev. Syns det høres veldig rart ut.

Gammel 30-07-09, 18:07   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hvis det er noen jeg ikk ekjenner eller ikke vil ha kontakt med så gjør jeg vel det.

Nå er jeg ikke akkurat plaget av stor pågang av venneforespørsler, men jeg har ingen problemer med å ignorere eller slette som venn.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 18:45   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og for å svare på spørsmålet; jeg har avvist venneforespørsler. I starten syns jeg det var morsomt å oppdatere meg på gamle klassevenner, nå bruker jeg den stort sett bare til å spille Word Twist. Er helt hekta.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.