|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPVenstre er Tja til EU.
|
|
|
#42 |
|
Shake it out!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDa blir det dessverre en stemme til FrP for meg i år, gitt
|
|
|
#43 |
|
Protonterapeut
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Ganske mye - se bare på hva som skjedde på New Zealand ... Der solgte de unna jernbane og privatiserte det som kunne privatiserte, og det gikk rett til helsikes med hele landet. Det som tok 8 år å rive ned, kommer til å ta veldig lang tid å fikse, for å ikke snakke om hvor dyrt det er å kjøpe tilbake f.eks. jernbane.
|
|
|
#44 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. Frp er det eneste partiet som ikke ønsker å følge Handlingsregelen så de vil uten tvil kunne gjøre veldig stor skade (som det muligens ikke engang vil være mulig å rette opp igjen). |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Shake it out!
|
Hvis de ska styre alene, ja, men det er jo ikke det som kommer til å skje. Det er snakk om samarbeidsregjering.
|
|
|
#46 |
|
Ekvilist
|
Hvorfor himler du over det? Ønsker man ikke stort sett kandidaten man mener kan gjøre minst mulig skade? USA befinner seg meget langt fra vår velferdsmodell, så at man jubler over at det går i den retningen man ønsker er vel ikke dobbeltmoralsk?
|
|
|
#47 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPSiden frp har gjort dette til en kultur-valgkamp blir jeg ikke overrasket om de kommer til å forlange den posten. Det kommer til å bli vanskelig for dem å få til store forandringer på de andre feltene i en koalisjonsregjering, så de kommer til å bruke kulturen som en se-hva-vi-fikk-til. Og de vi garantert rasere kulturlivet på fire år.
|
|
|
#49 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPGlitter: Kan du presisere det? Fordi jeg kan for lite om det, altså, ikke fordi jeg ikke tror jeg. Hva vil de fjerne, tror du, sånn konkret?
|
|
|
#50 |
|
Shake it out!
|
Se Lisa sitt svar. Mange fremstiller han som Frelseren, den som skal gjøre godt alt det Bush gjorde feil. Som om Bush er blå og Obama rød. Men egentlig er ikke forskjellen på dem så fryktelig stor. Og til syvende og sist er det pengene som snakker, og penger fikk Obama nok av i valgkampen
Nei, jeg tror ikke FrP får bestemme det meste. De har null mulighet til å komme i posisjon uten Høyre, og må nok svelge mange kamler. Det må sikkert Høyre også, men jeg tror ikke de kommer til å være i nærheten av å være så farlige, som om de får prøve seg alene. Og jeg frykter at de en gang blir så store at det blir mulig. Så da tenker jeg at det er bedre at de får prøve seg mens de har noen andre som kan holde igjen
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDet er litt artig med de der FRP-kulturpolitikk-spådommene, det er litt som "alle svartingene kommer og tar over landet" - retorikk. Satt og leste nylig at kommunene Os og Tønsberg, som er FRP-styrte, har de største kultursatsingene i landet. Med store, nye kulturbygg og romslig økonomi.
|
|
|
#54 |
|
Peppy!
|
At vi kaller Obama høyrevridd er noe amerikanerne sjokkeres av, fordi han er venstrevridd i amerikansk målestokk. Amerikanerne har ikke venstreside på samme måte som vi har i Europa, og jeg synes ikke det blir feil å kalle ham en left-winger i den sammenheng. (Og se hva han sier om helseforsikringer nå, jeg synes nå det er å nærme seg venstresiden.) |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Glamorøs
|
All kultur forsvinner ikke med frp, og et nytt kulturhus betyr ikke at man satser på bredde i kulturen, f.eks. For å få bredde må man også satse på det smale.
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDet er klart at det sikkert vil komme endringer. Og jeg sier ikke at jeg roper et ukritisk hurra for hele FRP sitt kulturpolitiske program. Samtidig er det en del områder som utvilsomt trenger gjennomgang og evaluering. Det har vært en del flaue avsløringer de senere åra, med "velferdsorganisasjoner" og "integreringsarbeid", diverse meget lite produktive på kunstnerlønn, der byråkratene må ha aktiv assistanse fra pressen for å gjøre jobben sin. Mye bra saker kan selvfølgelig komme til å gå med i det dragsuget, men det er litt mye fanden på veggen-snakk etter mitt ringe skjønn.
|
|
|
#57 |
|
Protonterapeut
|
Selv om de bygger et nytt kulturhus, så betyr ikke det at de har kjempesatsing på kultur, gitt.
|
|
|
#58 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP"Oseberg kulturhus skulle bli Tønsbergs nye "storstue" da Oseberg hotell ble planlagt og bygget. Eiendomsselskapet bak hotellutbyggingen fikk festeavtale på kommunens flotteste tomt under forutsetning av at det skulle integreres et kulturhus i prosjektet. Dette skulle i teorien kulturaktører i Tønsberg få disponere 1/3 av året, men den delen av avtalen er i prinsippet aldri blitt realisert blant annet fordi sal og scene er for stor og derfor for dyr for mindre lokale arrangement. For lokale kulturaktører oppleves derfor et levende kulturhus foreløpig å være et "Soria Moria slott" i det fjerne. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNei.
|
|
|
#60 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNå stemmer jeg ikke høyre i utgangspunktet, men om det var slik at mitt parti syslet med tanken om å inngå regjeringssamarbeid med frp så hadde jeg funnet et annet parti, så svaret er ja.
|
|
![]() |
|
|