|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Ikke hemmelig hva jeg stemmer - er folkevalgt og styremedlem i lokallag. Det har alltid vært åpenhet og diskusjon i familien min i fht politikk og valg, så det virker naturlig for meg å diskutere politikk åpent.
![]() |
#42 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Å, tenk å ha med seg Poly og Esme og gjøre vei i vellinga blant besteborgerne. : drømme:
![]() |
#43 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Den største forskjellen på AP og SV, er egentlig den at AP kan, i teorien, sitte i regjering uten SV. Motsatt er det ikke sjans i havet. :ypper med SV-erne:
![]() |
#44 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Jeg kan godt fortelle om noen spør, men jeg er også vinglete og har aldri helt funnet "mitt parti". Jeg bestemmer meg gjerne samme dag som valget er.. Men i år følger jeg bedre med på valgsendingene og prøver å gjøre en større innsats for å sette meg inn i partienes ulikheter.
![]() |
#45 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Noba, jeg kan virkelig anbefale å raske med seg partiprogrammene som deles ut over alt. Du får ganske raskt en oversikt over de viktigste verdispørsmålene, og det er ikke like lett å løpe fra partiprogrammet som valgflesket hvis man kommer i posisjon.
![]() |
#46 |
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?
Hrmf.
![]() |
#47 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Det synes meg å være strategien til alle de rødgrønne partiene, å tone ned forskjellene mellom dem. Hvilket jo ikke er særlig rart.
![]() |
#48 |
Protonterapeut
|
![]() |
#49 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Bugger all, Ru, nå ventet jeg å finne et langt, refsende og brennende innlegg. Kom igjen!
![]() |
#50 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Bedre nå? Eller skal jeg slå til med;
![]() |
#51 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Nei, det er ikke hemmelig hva jeg stemmer, og det har aldri vært det heller. Jeg holder meg trofast til det partiet jeg meldte meg inn i som 15-åring, og selv om jeg ikke er enig i alle sakene, er det dette partiet som ligger nærmest mitt verdigrunnlag.
![]() |
#52 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det må jeg innrømme at jeg tenker også.
![]() |
#53 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Jeg spør aldri hva folk stemmer. Det synes jeg egentlig er like ufint som å spørre om de ikke skal skaffe seg barn snart. :velmøblert:
![]() |
#54 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Det er ikke helt hemmelig hva jeg stemmer, men jeg vingler fælt mellom tre partier, og i år er jeg nødt til å ofre noe for noe annet som er viktigst for meg i øyeblikket. Det føles veldig egoistisk og lite solidarisk, men i år må det bli sånn. Og siden jeg ikke helt har landet, så vil jeg helst ikke utbasunere det helt ennå. Litt av samme grunn som Nenne, jeg vil ikke bli tatt til inntekt for hele partiprogrammet til det jeg evt. kommer til å stemme i år.
![]() |
#55 |
Passiv
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Jeg skulle ønske det fantes en sånn side som kunne sammenligne partiprogrammene til de enkelte. Etter en runde i byen i dag og diverse foldere er jeg enda mer i tvil. |
![]() |
![]() |
#57 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Jeg har aldri hemmeligholdt hva jeg stemmer, er medlem av SV og stolt av det
![]() |
#58 |
awesom
|
Jeg tenkte sånn før. Nå tenger jeg at FRP-velgere ikke vet bedre og derfor gjerne utbasunerer at de er egoistiske fjolls som stemmer for lavere skatter og billigere alkohol.
![]() |
#59 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her.
![]() |
#60 |
Epikur
|
![]() Sv: Hemmelig hva du stemmer?Tsk, jeg er medlem og jobber i et parti, har sittet i en programkomite for en tid tilbake, levert masse forslag til det nasjonale programmet for de neste årene osv. Ikke en gang JEG er enig hele programmet. Jeg synes det er helt latterlig å skulle måtte være enig i alt et parti står for. Enten velger man seg en kjernesak eller to som akkurat det partiet slåss for, eller man ser at et parti er i det store og hele verdimessig på linje med en selv osv.
![]() |
|
|