Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En tråd om Venstre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 16:05   #1
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En tråd om Venstre

Jammen, hvis de får nok stemmer så trenger de jo ikke å samarbeide med noen ... *enkel*

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 16:32   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

mkj: Det er derfor alle må stemme AP, så de kan få flertall alene.

:full av håp og drømmer:

Gammel 04-09-09, 18:09   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett hvordan man vrir og vender på det så ser det ut til at et borgerlig alternativt er lite sannsynlig. Så om man vingler litt politisk rundt sentrum/venstre, så kan det se ut som om en stemme for å avgjøre hvor tyngdepunktet i dagens regjering skal ligge gir størst påvirkningsgrad. (Jeg stemmer ikke på den måten selv, men jeg kan godt forstå at man gjør det hvis man vingler.)

Gammel 04-09-09, 18:11   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så ser det ut til at et borgerlig alternativt er lite sannsynlig. Så om man vingler litt politisk rundt sentrum/venstre, så kan det se ut som om en stemme for å avgjøre hvor tyngdepunktet for med dagens regjering skal ligge gir størst påvirkningsgrad. (Jeg stemmer ikke på den måten selv, men jeg kan godt forstå at man gjør det hvis man vingler.)

Jeg tenker slik.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:55   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvor store Venstre egentlig hadde vært om folk ikke hadde latt være å "kast bort stemmen sin på et lite parti". Det er ikke få slike uttalelser jeg har hørt.

Gammel 04-09-09, 20:31   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg lurer på hvor store Venstre egentlig hadde vært om folk ikke hadde latt være å "kast bort stemmen sin på et lite parti". Det er ikke få slike uttalelser jeg har hørt.

Lurer på det samme.
Det er surt!

Jeg stemmer på det partiet jeg er mest enig med, og der vinner Venstre soleklart.

Gammel 04-09-09, 21:52   #7
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg skulle ønske politikk generelt og valgkamp spesielt, dreide seg om mer enn regjeringsalternativer. Og hvem som har gjort hvilke feil i tidligere regjeringer, eller ikke har levet opp til valgløftene.
Jeg skulle ønske at flere politikere våget å løfte blikket fremover og beskrive drømmesamfunnet sitt, samtidig som de har realistiske tanker om hva vi må gjøre for å komme dit. Selv om dette skulle innebære at de mister velgere.

Jeg synes faktisk Venstre har et snev av dette. Men det er kanskje fordi det er så lenge siden de satt med makten selv?

Gammel 04-09-09, 20:36   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan huske å ha hørt om noen som ikke stemmer på et lite parti på tross av at det er dette partiet de deler flest standpunkter med. Er det så vanlig altså?

Gammel 04-09-09, 21:19   #9
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan huske å ha hørt om noen som ikke stemmer på et lite parti på tross av at det er dette partiet de deler flest standpunkter med. Er det så vanlig altså?

Jeg vil tro Venstre er spesielt utsatt for akkurat dette nettopp fordi de ligger plassert midt i det politiske landskapet. Det er nok mange som kunne tenke seg å stemme Venstre, men som ikke ønsker en borgerlig regjering, som kan komme med sånne uttalelser. Det blir liksom noe annet med f.eks. Rødt eller andre småpartier som klart hører til den ene eller andre siden.

Gammel 04-09-09, 20:40   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet om en god håndfull Irma, og siden jeg vet om endel i min lille omgangskrets så er det nok endel flere som surrer rundt.
Vi venstevelgere biter oss kanskje ekstra mekre i slike kommentarer rundtom også.

Gammel 04-09-09, 22:38   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvordan "forsvarer" dere som stemmer Venstre flørtingen med Krf? Jeg blir helt av bare tanken på Krf.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 22:46   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men hvordan "forsvarer" dere som stemmer Venstre flørtingen med Krf? Jeg blir helt av bare tanken på Krf.

Jeg også. Jeg vurderer faktisk Venstre sterkt, men denne leflingen med KrF er skremmende.

Gammel 04-09-09, 22:58   #13
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg forsvarer det ikke da. Jeg er jo mot det. Jeg kunne aldri stemt på Krf, og jeg skulle ønske vi ikke hadde et slikt parti. Samtidig må jeg innrømme at pragmatismen gjør at jeg kan leve med at noen jeg stemmer på samarbeider med Krf; jeg er jo faktisk enig i en del av de tingene Krf konkret ønsker å gjøre, selv om jeg er jevnt over er hylende uenige i deres begrunnelser for å ville gjøre dem. Men det er klart, dere har et poeng; det er under 30 år siden utdanningsminster Kjell Magne Bondevik prøvde å ødelegge naturfagundervisningen i norsk skole og dermed å undergrave alt samfunnet vårt trenger for å overleve, og på egen hånd ville de vel vært like ille for land og folk som Frp. Men jeg stoler faktisk på at Høyre, Venstre og opposisjonen på venstresiden greier å demme opp for de virkelig skadelige tingene Krf ønsker for samfunnet selv om vi skulle være så uheldige at de kommer i regjering igjen. Og jeg vil heller ha en regjering av Høyre, Venstre og Krf igjen enn den vi har nå, og sannsynligvis heller enn en ren Arbeiderpartiregjering også, men det er naturligvis forutsatt at Krf ikke får noe gjennomslag for de virkelig fæle tingene de ønsker seg.

Ben "always takes a shower after voting" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:59   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Og jeg vil heller ha en regjering av Høyre, Venstre og Krf igjen enn den vi har nå, og sannsynligvis heller enn en ren Arbeiderpartiregjering også, men det er naturligvis forutsatt at Krf ikke får noe gjennomslag for de virkelig fæle tingene de ønsker seg.

Samme her. Jeg skal stemme Venstre jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:12   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan egentlig bare signere BM.

Gammel 04-09-09, 23:25   #16
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes DM gir en meget god forklaring på hvorfor man skal stemme Venstre. Så dermed er jeg lat og slutter meg til henne.

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Lurer på det samme.
Det er surt!

Jeg stemmer på det partiet jeg er mest enig med, og der vinner Venstre soleklart.

Når man lar være å stemme på det partiet en har mest til overs for pga partiets størrelse synes jeg at man er litt teit. Da kan man jo egentlig aldri få vist hva en står for rent politisk da. Om noen skjønner hva jeg mener.

Om Krf-leflingen

Jeg kan egentlig bare signere BM.

Jeg også.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:46   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For hadde V samarbeidet med Krf ville Krf likevel aldri fått gjennomslag for deres horrible menneskesyn, hadde de vel? Krf er jo blant annet imot den nye ekteskapsloven og at homofile skal få atoptere osv. Holdninger som generelt skremmer meg og som Frp også deler.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 19:23   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

For hadde V samarbeidet med Krf ville Krf likevel aldri fått gjennomslag for deres horrible menneskesyn, hadde de vel? Krf er jo blant annet imot den nye ekteskapsloven og at homofile skal få atoptere osv. Holdninger som generelt skremmer meg og som Frp også deler.

At partiene søker til hverandre er jo naturlig, for ellers vil de jo ikke ha en sjanse til en samarbeidsregjering som er det som mål til, skal de borgerlige i det hele tatt ha en sjanse. I en slik regjering blir det jo kompromisser. Krf har samarbeidet og kan samarbeide med Høyre, som ofte har homofile politikere i front, er mot statskirken, og som har respekt for individet og mangfold som kampsaker. Det blir på en måte stat og økonomi som blir basissakene for skillet mellom borgerlig og sosialistisk, og som gir grunnlag for samarbeid. Så blir det andre saker som igjen definerer avstanden mellom dem ellers i landskapet.

(jeg ser forresten at Venstre kanskje er enda mer på linje med meg i forhold til religion enn høyre)

Partier om kirken

Og så en liten digresjon om barnehager

Sist redigert av Dronningen : 05-09-09 kl 19:34.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 00:36   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Signerer hvert eneste ord skrevet av BM over her.

Jeg har tenkt mye over dette, og til syvende og sist vil jeg ikke føle meg komfertabel med å stemme på ett annet parti enn det jeg er mest enig med. Jeg liker virkelig ikke Sponheim, og jeg liker ikke mye av det KRF står for bla med ekteskapsloven, men jeg velger å stemmme Venstre. Det er det partiet jeg føler meg mest hjemme i, og jeg vil bidra med min stemme for at de skal få mer innflytelse.

Sist redigert av Blåbær : 05-09-09 kl 00:53. Årsak: komma komma komma
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 04:40   #20
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemmer Venstre selv om jeg misliker Krf sterkt. Venstre er det eneste riktige partiet for meg, så jeg kan ikke stemme annet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.