|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterMen, Sitron: Jeg synes ikke det er så rart at skolen legger foreldremøtene til kveldstid. Etter en del år som lærer vet jeg at folk blir misfornøyde uansett når man måtte velge å legge møtene. Noen vil gjerne spise middag først, andre skal følge barn på fritidsaktiviteter, og noen liker ikke at de er "midt i leggetiden." Det er klin umulig å finne et tidspunkt der alle kan komme. Jeg synes ikke du har en "strong case" hvis du hver gang lar være å møte på foreldremøtene fordi barna sover. Er det ikke lettere å finne barnevakt til sovende barn enn våkne barn, forresten. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterMin eldste har en lærer som tar felles foreldremøte på kveldstid. Det er unnagjort på én time og fritt for kaffeslabberas. |
|
|
|
#3 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterHvis møtet finner sted i barnas våketid - ta med deg ungene, og gjenfortell høyt og klart i møtet om samtalen du hadde, og spør om andre fikk samme samtale.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Eller den andre kan "glemme" å følge med på denslags ved f.eks å f.eks å sjekke papirene som ligger i skolesekken
Nettopp! Jeg har både venner, nettverk, besteforeldre og en eks/far til barnet. Det er ikke dermed sagt at jeg får barnevakt.
Glutenfri er den og |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg sa ikke sovende barn. Jeg sa midt i leggetiden. Og nei, når de man har rundt seg som kan avlaste har barn selv som legges på samme tid, så sier det seg selv at man ikke kan være to steder på en gang. Hadde det vært så jævlig vanskelig å lagt foreldremøter til f.eks. 18.00, så kunne ungene satt hos naboen og sett barnetv eller hva pokker?
|
|
|
#6 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg hadde blitt skikkelig pissed om jeg fikk en slik telefon som AC. Ikke fordi de ringte, men på grunn av tonen. Jeg lurer på hva hun trodde at hun oppnådde med det? Skremme AC til å la barna være hjemme alene og komme på møtet?
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterFra halv åtte? Jøsses. Hos oss begynner de seks. Jeg synes de skulle begynt halv fem jeg. |
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterPå alle skolene vi har vært borti har foreldremøtene begynt ca 19.30.
|
|
|
#9 |
|
Helt konge
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJøss, det var litt av en måte å konversere på, ikke spsielt heldig når det kun skaper motstand i folk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterMen møteplikt blir jo ikke mer enn et ord. Hva skal de gjøre om man gir beng? Straffe ungen neste dag? Ta fra meg bilen? Tvinge meg på dugnad? |
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterGådd, er det mulig!! Vi får ikke gått i år, jeg har foreldremøte med min klasse på samme dag og jeg har møteplikt der. Lurer litt på om ikke det var samme problem i fjor og faktisk. Men det er heldigvis ingen som ringer og maser. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterRinger de rundt til samtlige foreldre mon tro? Eller er det bare "heldige" utvalgte som får denne påminnelsen? Har aldri hørt om denne ringepraksisen tidligere...
|
|
|
#14 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterVet du hva - dette tror jeg at jeg hadde gitt tilbakemelding om til rektor jeg altså. Og først funnet ut om alle foreldrene fikk æren av den samme telefonen, eller om bare noen få utvalgte mulige unnasluntrere som aleneforeldre fikk den. Hvis det så er dette helt hårreisende. Ille er det uansett når tonen var som den var.
|
|
|
#15 |
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterMan trenger heler ikke være alenemor for at dette skaper problemer.
|
|
|
|
#16 |
|
--
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterSkaffe seg et nettverk? Det høres da veldig enkelt ut? Jeg bor i et område hvor jeg kjenner mange og de fleste har barn i samme alder og vi er stort sett på de samme foreldremøtene. Skal jeg begynne aktivt å lete etter de som ikke har barn da? Eller på et annet trinn? Nei, jeg tror jeg holder meg til de vennene jeg liker jeg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterSitron: Du sa faktisk sovetid, det var derfor jeg reagerte. Jeg er ikke enig i at skolen legger opp alt til at man bør være to foreldre for å få ting til. De fleste ting blir jo så klart enklere når man er to, men å si at ingen (fritidsaktiviteter og skole) , tar hansyn til at noen barn bare har en foreldre, det blir tull. Mitt inntrykk er at skole og andre fritidstilbud tar hensyn til at mange foreldre ikke har mulighet til å stille opp på alt. (Man vet jo som regel hvem som er alene, og de fleste gir vel mer slack da, jeg gjør iallfall det.) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hertuginne
|
Ja, nå var du grei, du.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Hvis du virkelig i fullt alvor mener at ingen rundt deg har lyst til å ha noe med deg å gjøre, ja da sliter du litt, selvfølgelig. Jeg har stor tro på at hvis man er hyggelig og grei med andre, vil de være det samme med deg. Synes ikke det er jeg som har de merkeligste holdningene her, forresten.
Ja, hvis alle man kjenner i nabolaget har barn i samme klasse, og må gå på det samme møtet, da er man selvfølgelig "stuck." Poenget mitt var vel bare at hvis man er litt åpen, løsningsorientert osv, så løser det det meste seg. Man klarer nok ikke å få med seg alle foreldremøtene om man er alene (det klarer ikke vi som er to engang) men hvis man prøver, klarer man nok å få med seg noen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Jeg bare gjentar at det ikke alltid er sånn at verden er fullt så enkel. Det hender man står mer uten nettverk enn man gjør når man er ny et sted tilogmed. |
|
![]() |
|
|