|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glad
|
Sv: Er du blodgiver?Ja. Men må vente ett år etter fødsel. Hvor lenge etter amming, noen som vet?
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11. Sist redigert av Dali : 22-09-09 kl 09:36. Årsak: Korrigerer ventetid etter fødsel etter å ha oppdatert meg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er du blodgiver?
Jeg mener å huske at jeg ble satt opp rutinemessig et år etter fødsel, så de regner vel med at man kan amme ganske umiddelbart etter ammeslutt? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glad
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du blodgiver?Alle som er blodgivere og kan tenke dere å bli benmargsgiver, si i fra neste gang dere gir blod så tar de bare litt ekstra blod og registrerer dere! Sist redigert av Pelen : 22-09-09 kl 22:38. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Jeg har mange ganger tenkt å bli det. Men har en stor sprøyteskrekk og tynne årer, og de må bestandig rote inni (og lille meg feller alltid tårer under blodtapping). Dårlige unnskyldninger, men det er noe av årsaken til at jeg ikke er...
|
|
|
#7 |
|
|
I USA er det vært fall bare 4 ukers karantene på sommeren. På vinterhalvåret gjelder ikke dette (så jeg kan gi når vi er i Norge i jul).
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Nei, dessverre. Ingen vil ha blodet mitt pga blodsykdom og medisiner.
|
|
|
|
#9 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Er du blodgiver?Eg har meldt meg to gonger, både på St Olavs og på Haukeland, men har fått avslag grunna eiga helse begge gonger. Eg skulle gjerne gitt både blod og beinmarg.
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Da har du kanskje aldri møtt noen med skikkelig angst for leger, sprøyter og sykehus? Jeg skjønner godt at en del ikke gir blod selv om de teknisk sett kunne ha gjort det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Har gitt blod og har lyst til å gi igjen når jeg får lov hvis jeg finner en måte det er praktisk mulig å få det til på i forhold til jobb og sånt.
|
|
|
#13 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du blodgiver?Jeg er blodgiver.
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Sv: Er du blodgiver?Jeg har vært, men pga av lave jernlagre fikk jeg ikke gi før det kom opp på et akseptabelt nivå igjen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Stiv
|
Sv: Er du blodgiver?Jeg har vært blodgiver for mange, mange år siden, men ikke nå lenger. Jeg får ikke lov pga medisiner jeg tar.
|
|
|
|
#16 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Jeg er blodgiver, og har informert alle rundt meg at jeg donerer gjerne organer og. Mannen min gir og blod, så vi har ofte en dobbeltdate på blodbanken. :kvalitetstid: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Er du blodgiver?Jepp, jeg er blodgiver. Har gitt blod siden 1991, selvfølgelig med de opphold livssituasjonen til enhver tid har krevd. Var i blodbanken torsdag i forrige uke.
|
|
|
#18 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Jeg er blodgiver og beinmargsdonor. Har sånn fin type O-blod...
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er du blodgiver?Jeg er godkjent blodgiver, men klarer stadig å bli midlertidig avskiltet. Nå må jeg vente 6 mnd før jeg kan gi blod, og innen den tid har det sikkert skjedd noe annet som avskilter meg igjen.
|
|
|
#20 |
|
trenger lading
|
Du må ha sluttet å amme. Men dagen etter er egentlig nok. (Hvis du da egentlig vet at du har sluttet, med meg gikk det ganske gradvis å slutte å amme.) Er for din og barnets skyld at en ikke skal amme og gi blod.
|
|
![]() |
|
|