|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettEr det sånn at jeg liksom støtter deres sak, hvis jeg melder meg inn og ordner profilen? Kjenner at jeg ikke har lyst til å bidra med noe som helst til et firma som opererer på den måten.
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internett
Enig med deg. Dessuten benytter den seg jo bare av offentlig tilgjenngelig informasjon, så det er jo ingenting man ikke kan finne ut med egne søk. Stjernetegn, liksom.
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internett
For meg kjennes det sånn både i denne saken og den med Eniro. Jeg vil ikke bli oppfattet som "kunde" for å kunne slette meg.
|
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Eller som da jeg skulle "melde meg ut av" Statskirken. Jeg skulle jo ikke melde meg ut, for jeg hadde jo aldri vært medlem. Heldigvis var det bare mitt lokale kirkekontor som ikke forsto akkurat det.
|
|
|
#6 |
|
Unik
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettDatatilsynet ser på saken. Håper dei stenger sida.
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
OK, ser nå at det har blitt klaget på at skjulte adresser og telefonnumre kommer fram, og da må det jo tas affære.
|
|
|
#9 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettHvor får de fødselsdatoen fra egentlig? Telefonnummere (herunder adresse), skatteopplysning, vi vet jo hvor det kommer fra. Men bursdag?
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettKanina, jeg hadde samme greia når jeg skulle strykes ut av statskirken.
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
De får kanskje i tillegg reklameinntekter for hvert klikk på siden?
|
|
|
#12 |
|
<*(((<
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJeg vil ikke anbefale noen å registrere seg for å prøve å endre ting. Så nettopp dette på Twitter fra noen som hadde prøvd:
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Jeg fikk slettet en del som stod der, og lagt ut en sur "hilsen" om hva jeg syntes om stedet. Syntes absolutt det var verdt det, å kunne fjerne fødselsdato om ikke annet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettHmmm... Fikk bare søk a la google på meg selv, mens på Mannen fikk jeg opp en "profil". Likte ikke det der. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
er her
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettLiker det ikke!
|
|
|
|
#16 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettHåper hele siden blir stengt ja.
|
|
|
#17 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJammen hva er dette for ræl? Jeg får opp fødselsdato på meg, men ikke på mannen. (Jeg reserverte meg mot dette på Gule Sider i sin tid, mannen gjorde ikke det).
|
|
|
#18 |
|
Dig for victory!
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettNå blei jeg rett og slett sint, kjenner jeg! Jeg var en av dem som fikk telefonkatalogen til å fjerne fødselsdatoen min før de slettet det for alle. I etterkant har jeg også slettet hele oppføringen i telefonkatalogen, av ulike årsaker. Jeg har fått med meg at jeg også må melde fra til mobiloperatøren for at de ikke skal dele opplysninger, og det har jeg ikke somlet meg til ennå, men etter slettingen har jeg ikke fått opp telefonnummeret mitt ved å google i alle fall. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettDet var virkelig pent av dem å legge ut telefonnummeret til sønnen min. Det skal stå som ikke listet noe sted det. |
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo kjempeargument for Datatilsynet for å legge ned tjenesten med en gang. Send en mail, om du har tid.
|
![]() |
|
|