|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg har opplevd at en lærer fikk "hatgruppe" opprettet på et annet nettsted, pga at denne læreren dømte "feil" (i en elevs øyne) i en fotballkamp. Så dømmekraften hos elevene er ikke alltid like god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookJepp. Jeg tror jeg bare har opplevd to tilfeller av elever som hater meg. Det er jo en naturlig reaksjon på at man ikke får slå sidemannen. Eller ikke får kalle læreren sin "babe", selv om hun er 27 og ser yngre ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebook
Jeg hadde helt klart latt elevene mine kalle meg babe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Dig for victory!
|
Det inngikk som et ledd i en "Hvem Kan Finne På Den Tøffeste Måten Å Ikke Vise Respekt For Læreren"-kampanje, for å si det sånn. Å løfte meg var visst også tøft, men det ble med én gang. Jeg tåler å bli hatet. Sist redigert av Matilda : 06-10-09 kl 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookTror vi aner konturer av hvordan ting blir fremover, og da trengs det tydligere regler på dette. Men kan det stoppes i det lange løp? Hva med outing som skjer uten tydelig avsender og på en server som ligger utenfor norsk rekkevidde. Jeg hørte nylig et foredrag der temaet var "generation boss", det ligger nok mye i det. En generasjon som ikke finner seg i noe som helst, og som styrer omgivelsene sine på alle punkt som styres kan. Teknologien åpner for alt dette, og dessverre bruker nok noen verktøyene til egen fordel men likevel lite klokt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookDet er ingen her som har sagt at det er ok å henge ut enkeltmennesker. Ikke at det er en lur måte å reagere på heller. Bildet fra facebook-siden er linket fra en av landets største aviser, så bildet er tilgjengelig for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg diskuterte med broren min da han var i hate-lærer'n-alderen, han mente da helt oppriktig at et menneske som kledde seg feil/teit gjorde seg fortjent til å ikke bli behandlet skikkelig. (Han har merkelig nok vokst opp til å bli både fornuftig og en god leder). Den gjengen der kunne glatt laget en slik FB-kampanje for å sverte en lærer som ikke hadde gjort annet enn å ikke gi dem fritimer når de ba om det.
![]() |
#48 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg synes du er helt på bærtur, nam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Det er mulig å se litt lengre enn at "Uthenging er slemt." Det er jo det første vi alle tenker når slikt skjer. Men når barn gjør slikt, så kan det være et symtom på noe. Noe utover "at barn ikke eier god oppførsel". Det er mulig å gå litt dypere enn som så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
By the Sea
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookEr alle enige i at man har for få muligheter til å klage på lærere?
![]() |
#52 |
Passiv
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookDet er aldri greit å takle problemer på denne måten. Ja, de er barn, men det betyr ikke at det skal legges til grunn som en "vi-voksne-forstår-at-dere-er-frustrerte-og-uttrykker-det"-holdning. Om ungene møter ugreie lærere må de få hjelp til å si fra på en ordentlig måte. At de sier at de ikke mener å være slemme (hvilket viser hvor liten oversikt de har over hva de faktisk har gjort) er barns språk, og kan og skal ikke tas til inntekt for et forsvar av å lage en slik gruppe på nett. |
![]() |
![]() |
#53 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Hvem godtar det? Jeg har ikke sett noen her, eller andre steder som gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
© All rights reserved
|
Jeg synes ikke du tenker langt i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Dig for victory!
|
Jeg synes elevene har nok av muligheter til å klage. Vi har anonyme evalueringer hvert år. De har jevnlig kontakt med kontaktlærerne utenom fagtimer. Elevene kan ta opp saker i elevrådet eller gå rett til ledelsen. Selv er jeg ekstra nøye med å informere både elever og foresatte om at jeg ønsker tilbakemeldinger av alle slag på arbeidet jeg gjør, og at det må jeg ha for å få til forandring om noen ser behov for det. Mitt inntrykk av våre elever generelt er at de har svært lav terskel for å ta opp ting de er misfornøyd med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Sær og kresen
Dette kjente jeg meg godt igjen i. Slik fungerer det hos oss også.
![]() |
#57 |
Leser
|
For meg som ikke er lærer eller har klaget på en lærer er det jo vanskelig å si hvordan skolen er i dag. Finnes det kanaler som fungerer bra er jo det topp!
![]() |
#58 |
Forelska
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookDet må aldri, på noko vis, gjevast signal som kan tolkast som at det å henga ut ein enkeltperson på nettet kan vera aksepterbart, uansett kva ein meiner denne personen har gjort.
![]() |
![]() |
#59 |
Har ikke tittel
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg synes ikke det er greit å henge ut mennesker på den måten der. Om læreren er så ille, bør det tas tak i på andre måter enn ved "hjelp" av hatgruppe på FB. Det er bare så utrolig lavmål med slike grupper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig.
![]() |
|
|