|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret
Det der blir litt som med Frp. Man velger å tro på en professor innenfor et helt annet fag enn klima eller hva det nå var framfor de 99,9% av forskere som faktisk har kompetanse til å mene noe om klimaet. Det er noe med forskningsresultater og antall fagpersoner som støtter seg til forskningen. Jeg for min del foretrekker å tro mer på WHO og FHI enn julenissen, og jeg håper det gjelder de fleste. Du er et unntak ser jeg.
![]() |
#42 |
Mother of Dragons
|
For å få avklart hva du egentlig mener her:
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 20-10-09 kl 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretSer logikken i at det er de som ikke ble eksponert for denne virustypen i 1977 (eller tidligere), vil være de i størst risiko for å få viruset nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg reagerte på kommunikasjone du hadde ved å beskylde myndighetene for å lyve, det synes jeg er misinformasjon, og tar bort verdien av det du har av sunn skepsis, og gjør om budskapet ditt til populistisk informasjon uten mening.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretMen tilbake til disse tilsetninsstoffene: Hva er greien her? Mitt amerikanske nettverk er helt i fistel over disse, og det snakkes om at amerikanerne har en vaksinetype uten tilsetningsstoffer. Er det noe hold i disse bekymringene?
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretDet er visst påvist influensa på skolen til guttene - det var i allefall et skriv om det i sekken i dag. Jeg er ikke spesielt bekymret, men jobber jo på skole og er utsatt for rimlig mye smitte. Vi får skjerpe inn på håndvasken enda litt mer.
![]() |
#47 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Apropos valg om å ta vaksinen eller ikke, når kan de som ikke tilhører risikogruppen forvente å kunne ta vaksinen? I romjula?
![]() |
#48 |
Passiv
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Det er vaksiner til alle men risikopasienter er anbefalt som de første som skal få vaksine. Slik jeg har forstått det kommer dosene i puljer slik at man tar det hele etterhvert som vaksinene ankommer. |
![]() |
![]() |
#49 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Ja det som ligner nærmest svineinfluensaen er kansje... svineinfluensaen :P
Jeg prøver heller ikke å overbevise noen å ikke ta eller la barna sine ta vaksinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Jeg teller dager til vaksina kommer, da Lillemann er i risikogruppa - og jeg håper han rekker å få vaksina før han evt. rekker å få svineriet.
![]() |
#51 |
Passiv
|
Jeg tror det er få som ikke er utdannet innen epidemologi eller virologi eller har annen medisinsk utdannelse som kan uttale seg korrekt om dette temaet, vmapo. Det at det virker offisielt er vel ikke nok i seg selv, det er mange merkelige titler ute og går. Hadde jeg blitt behandlet av en som ikke hadde papirene i orden hadde jeg saksøkt herfra og inn i evigheten. |
![]() |
![]() |
#52 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Takk for svar Skvetten.
![]() |
#53 |
Passiv
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Jeg går ut fra at man bare kan møte opp. De fleste i risikogruppene har jo et eller annet papir på tilstanden sin enten i form av skriv fra behandlende lege eller noe så enkelt som en resept. |
![]() |
![]() |
#54 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)@Skvetten |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Kif. Tilsetningsstoffene folk setter spørsmål ved er kvikksølv og qualen.
![]() |
#56 |
Passiv
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Heller vaksinert med mulige bivirkninger enn mulig død av influensa sier nå jeg. Sist redigert av Skvetten : 20-10-09 kl 20:27. Årsak: Gikk fort i svingene, glemte et ord. |
![]() |
![]() |
#57 |
Stiv
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)vmapo: Du ber oss om å sjekke flere kilder, og ikke nødvendigvis stole blindt på Folkehelseinstituttet. Ut fra din argumentasjon virker det som om du mener at alle som anbefaler vaksine er i beste fall ukritiske til kilder, i verste fall kjøpt og betalt eller hjernevasket av myndigheter og legemiddelindustrien. Har det slått deg at man kan ha tatt sine vurderinger, og faktisk kommet til at FHI har den beste kunnskapen om temaet? Man trenger da ikke være uselvstendig og ukritisk av den grunn?
![]() |
![]() |
#58 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)
Pustedoktoren til Poden sa vi bare kunne ta med en resept som dokumentasjon på at han er astmatiker og dermed i risikogruppen.
![]() |
#59 |
Mother of Dragons
|
Jo, men hvorfor sammenligner du bare med dette lokale utbruddet i 1976 som stort sett holdt seg i Fort Dix (med hva var det? Noen hundre smittede?) og ikke med de andre pandemiene av H1N1 (svineinfluensa), altså spanskesyken i 1918 (mange millioner døde), Asiasyken på 50-tallet og Russerinfluensaen på 70-tallet? Denne omgangen er jo helt klart en pandemi og er det noe tidligere historie har vist så er det at H1N1-virus-pandemiene varierer sterkt i forhold til dødelighet og smittsomhet.
Jeg forstår engelsk like godt som du forstår norsk, det er fagspråket mitt. Og ja, jeg er enig i at massevaksinasjonen etter dette lokale utbruddet var unødvendig, det er vel ingen som ikke er det i etterklokskapens navn, men jeg lurer fortsatt på hvorfor du mener at dette har så mye å si for dagens situasjon.
Og jeg prøver å få frem poenget at dersom man har tenkt å gjøre en egen vurdering så må man gjøre det ordentlig. Ikke bare lese avisartikler, men faktisk lese mortalitetsstatistikker fra de tidligere influensapandemiene, hva fordeler og ulemper faktisk er og prøve å tallfeste risikoen for harde endepunkt (som død).
Jeg synes ikke det virker som at du sjekker alle fakta, sorry, men det virker på meg som at du misser et par svært åpenbare poeng faktisk.
![]() |
#60 |
Protonterapeut
|
Her er en liten reality check:
![]() |
|
|