|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Jeg går ut fra at man bare kan møte opp. De fleste i risikogruppene har jo et eller annet papir på tilstanden sin enten i form av skriv fra behandlende lege eller noe så enkelt som en resept. |
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)@Skvetten |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stiv
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)vmapo: Du ber oss om å sjekke flere kilder, og ikke nødvendigvis stole blindt på Folkehelseinstituttet. Ut fra din argumentasjon virker det som om du mener at alle som anbefaler vaksine er i beste fall ukritiske til kilder, i verste fall kjøpt og betalt eller hjernevasket av myndigheter og legemiddelindustrien. Har det slått deg at man kan ha tatt sine vurderinger, og faktisk kommet til at FHI har den beste kunnskapen om temaet? Man trenger da ikke være uselvstendig og ukritisk av den grunn?
|
|
|
|
#4 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Kif. Tilsetningsstoffene folk setter spørsmål ved er kvikksølv og qualen.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Heller vaksinert med mulige bivirkninger enn mulig død av influensa sier nå jeg. Sist redigert av Skvetten : 20-10-09 kl 21:27. Årsak: Gikk fort i svingene, glemte et ord. |
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Lisa; har du lest på WHO sin sider om skvalen?
Jeg har uthevet et par, for meg, viktige poeng.
|
|
|
#7 |
|
En Som Trener
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Har ikke lest diskusjonen.
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Jeg tenker litt høyt her. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Siden er så godt igang med så mange velinformerte kilder - har vi noen formening om amming, risiko og overføring av immunitet til babyene og slikt?
|
|
|
#10 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Får ikke prikket deg men takk for godt svar Esme. Selvfølgelig vil vi ikke ha en samfunn der eksperter ikke kan si hva de en måtte mene men jeg faller nok inn i den kategorien av mennsker som lar meg forvirre at slikt. Samtidig som jeg etterlyser at jeg tar en skikkelig "reality check" på meg selv. Lage så mye oppstyr ut av disse små dosene når man helt sikkert får i seg samme drittet i mye større mengder gjennom maten man spiser. Leve i et land der hver borger får tilbud om vaksine gratis og si nei, et lukusproblem uten sidestykke ... tross alt
|
|
|
#11 |
|
På vei
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)
Du kan lese hva Folkehelsa sier her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=328. Det står ingen ting om vaksine da. Er det f.eks. bedre for barnet om mor får svineinfluensa slik at hun utvikler immunstoffer i melka som så barnet får, enn at hun vaksinerer seg og dermed mister muligheten til å danne immunstoffer som går over i melka? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Nå må jeg spørre, for jeg lurer virkelig;
|
|
|
#13 |
|
På vei
Lurer jeg også. Såpass mye at jeg har lurt på å sende en mail til Nasjonalt Kompetansesenter for Amming for å finne ut av det. Men det er noe i meg som sier at en vaksine ikke blir det samme som å ha sykdommen selv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Her har vi fått skriv fra Miami-Dade County Health Department via skolen. Personer under 24 år er prioritert gruppe og de anbefaler alle foreldre å vaksinere. De som ikke har helseforsikring får gratis på skolen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Det er velkjent at barn som blir ammet får antistoffer fra vaksinert mor gjennom morsmelken. Om et barn får mer antistoff om mor er syk av en sykdom i forhold til om hun er vaksinert er jeg veldig tvilende til, uten at jeg er ekspert, men det er et interessant akademisk spørsmål.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
"Spm: Beskytter jeg barnet mitt dersom jeg vaksinerer meg når jeg ammer?
|
|
|
#17 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Vi vaksinerte oss i dag. Første dose beskyttet 70 prosent sa de. Så skal vi ta neste dose om en tre ukers tid. Det måtte minst ha gått tre uker fra første til andre dose.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Det med at det er tilsatt kvikksølv i vaksinen, er vel fordi de lager så store doser nå, da det å lage engangsdoser blir for tidkrevende? Slik at et hetteglass skal brukes til flere, og at det da er større fare for bakterievekst. |
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Jeg har googlet litt (i jakt på noe annet) og kom over en vaksine som heter Celvapan - den skal være uten kvikksølv og adjuvans, om jeg forstod det jeg leste. Jeg er dog bare en synser og har ikke peil.
|
![]() |
|
|