Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gi febernedsettende bare for feberen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 18:42   #1
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har hørt at man kan skade leveren etter bare en gang overdosering. Vet ikke hva som er riktig?

Hvis man står virkelig på og stapper i seg MASSE, så får jo så klart leveren sjokk, som resten av kroppen vil jeg tro.. Men vanligvis så pleier folk som vil leve ikke stappe i seg unødvendig mye piller på engang!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:46   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hvis man står virkelig på og stapper i seg MASSE, så får jo så klart leveren sjokk, som resten av kroppen vil jeg tro.. Men vanligvis så pleier folk som vil leve ikke stappe i seg unødvendig mye piller på engang!

Det jeg har hørt er at det skal ikke mye overdosering til for å skade leveren. Det var overhode ikke nødvendig i å ta en kraftig overdose. Men som sagt så vet jeg ikke om det er riktig, jeg husker rett og slett ikke hvor jeg hørte det.

Gammel 08-01-07, 20:51   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja faktisk, for leveren kan bli skikkelig skadet. Moren min fikk alvorlig leverskade pga piller hun brukte da hun gikk med vond rygg. Det er snakk om ett par år pillebruk. Men så er det også snakk om alvorlig leverskade. Så skaden skjedde vel lenge før det hadde gått ett par år..

Det er ikke til å spøke med....

Men en paracet i ny og ne skader ingen.. Så sant man ikke har allergi mot det da!

Unnskyld meg, men nå må jeg dåne litt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:58   #4
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Unnskyld meg, men nå må jeg dåne litt.

Hvorfor det?

Gammel 08-01-07, 22:37   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor det?

Snakker vi om personer som inntar store doser over flere år, eller snakker vi om å gi barn paracet ved høy feber?

Det er ikke noe poeng i å sende meg PM-er, Azi, jeg sletter sutreputre PM-er før jeg leser de.

Sist redigert av Skremmern : 08-01-07 kl 22:43.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:25   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, piller og sånn er jo sjempefarlig.

Ja det er det faktisk. Ikke paracet en gang i ny og ne, men for mye av det så ja.

Amalie: Jeg tror ikke det var det som var hensikten til Michayla å si at man ikke skulle ta febernedsettende, men at man skal se det godt ann. Et barn tåler fint feber oppimot 40 uten at det byr på store problemer vist det ikke er plaget med andre ting. les: slik som øreverk, halsvont o.l. Feber er ikke en fiende for kroppen, men et hjelpemiddel for å drepe bakterier og virus som har tatt inn i kroppen.

Har en sønn som glatt for 41 i feber et døgn, men han er den som blir raskest frisk av ting i huset også. Ikke blir så langvarig syk og kroppen jobber godt mot bakteriene. Han trenger sjeldent febernedsettende, kun på kvelden.

De annbefaler heller ikke å gi barn(ikke babyer, da skal man kontakte legen vist det ikke har blitt året) å ikke gi febernedsettende før 39,5. For feber er som sagt et godt hjelpemiddel/forsvarsmekanisme.

Gammel 08-01-07, 20:34   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

For feber er som sagt et godt hjelpemiddel/forsvarsmekanisme.

Vet ikke helt det... Jeg mener det er et symptom, som nevnt tidligere her. Ikke kroppens "selvbehandling".

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:44   #8
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Vet ikke helt det... Jeg mener det er et symptom, som nevnt tidligere her. Ikke kroppens "selvbehandling".

"Tidligere denne måneden ble det publisert nye resultater fra feberstudier på mus, i tidsskriftet Science. Forskningen beskriver hvordan en høyere kroppstemperatur førte til at flere hvite blodlegemer gikk inn i lymfevevet hos musene.

De hvite blodlegemene er en viktig del av vårt immunforsvar. Fra lymfevevet blir disse sykdomsbekjemperne sendt til andre deler av kroppen, hvor de lærer å gjenkjenne og ødelegge kroppens fiender. Feberen gjør altså at hvite blodlegemer lettere kommer seg dit hvor de skal bekjempe infeksjonen."

Sakset fra forskning.no - samme artikkelen som FarOutFishing linket til.
Feber er ikke bare symptom, det har noe for seg også. Forøvrig en veldig informativ artikkel.

Gammel 08-01-07, 20:49   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

"Tidligere denne måneden ble det publisert nye resultater fra feberstudier på mus, i tidsskriftet Science. Forskningen beskriver hvordan en høyere kroppstemperatur førte til at flere hvite blodlegemer gikk inn i lymfevevet hos musene.

De hvite blodlegemene er en viktig del av vårt immunforsvar. Fra lymfevevet blir disse sykdomsbekjemperne sendt til andre deler av kroppen, hvor de lærer å gjenkjenne og ødelegge kroppens fiender. Feberen gjør altså at hvite blodlegemer lettere kommer seg dit hvor de skal bekjempe infeksjonen."

Sakset fra forskning.no - samme artikkelen som FarOutFishing linket til.
Feber er ikke bare symptom, det har noe for seg også. Forøvrig en veldig informativ artikkel.

Ok, interessant. Har sansen for rene fakta.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 21:20   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det er begge deler. Det er et symptom på at man er syk og det er kroppens virkemiddel for å bekjempe sykdommen. Når feberen stiger er det tegn til "sykdomsspisercellene" (makrofager?) om at noe er galt og de må angripe. Når man kunstig senker feberen, slapper de mer av og det tar lenger tid å bli frisk, har jeg blitt fortalt. Snakker selvsagt ikke om alvorlige sykdommer der man er avhengig av kroppens energi til å overleve fremfor å bruke den på febertokter.

Gammel 10-01-07, 10:02   #11
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Ja det er det faktisk. Ikke paracet en gang i ny og ne, men for mye av det så ja.

Amalie: Jeg tror ikke det var det som var hensikten til Michayla å si at man ikke skulle ta febernedsettende, men at man skal se det godt ann. Et barn tåler fint feber oppimot 40 uten at det byr på store problemer vist det ikke er plaget med andre ting. les: slik som øreverk, halsvont o.l. Feber er ikke en fiende for kroppen, men et hjelpemiddel for å drepe bakterier og virus som har tatt inn i kroppen.

Har en sønn som glatt for 41 i feber et døgn, men han er den som blir raskest frisk av ting i huset også. Ikke blir så langvarig syk og kroppen jobber godt mot bakteriene. Han trenger sjeldent febernedsettende, kun på kvelden.

De annbefaler heller ikke å gi barn(ikke babyer, da skal man kontakte legen vist det ikke har blitt året) å ikke gi febernedsettende før 39,5. For feber er som sagt et godt hjelpemiddel/forsvarsmekanisme.

Ja, nemlig...

Amelie:
Ang. beskrivelsen av meg selv var at jeg prøvde å forklare at jeg vurdrer i forholdt til hvordan jeg føler meg ved feber ikke hva tallet viser.
Hva i alle dager har det med å være tøff å gjøre??
Jeg kan også ha 38 i feber å føle meg helt jævlig og tar da paracet pga hvordan jeg føler meg.

Hadde jeg ikke fått redusert hørsel og sjanglet etc, hadde jeg ikke tatt noen paracet heller, skjønner poenget??

Jeg har fått innprentet i hodet av leger angående dette med at feber er IKKE farlig,(følte meg litt hysterisk til tider) og at man kan la barnet være ute selv med 40 i feber (sove i vogn, leke i hagen hvis formen tilsier det.
Frisk luft er sundt uansett, men man på passe på trekk, samt at barnet ikke har lungebetennelse etc og at det ikke er for varmt eller for kaldt.
Barn trenger frisk luft, frisk som sykt.

Angående at min gutt lå på sykehuset og ikke fikk paracet, de ville heller ikke at jeg skulle gi det hjemme.
Han var ikke der pga at feberen var høy, men for å finne årsaken.
Han hadde vært der om den var 38 blank og.
Fikk beskjed om å komme med en gang han fikk feber slik at de fikk tatt prøver på tidlig stadie av feberen, hadde han hatt feber på 2 dagen, måtte vi hatt ventet til neste feberperiode.
Han måtte komme på 1 feberdag.

Ingen av barna her får paracet før det strengt tatt er nødvendig.
Det gjør ikke vi heller uansett. Da skal vi være syke, ikke bare uvel og litt vondt i hode, det tåler vi.
Man merker fort på ungene når dem har det vondt eller plages.
Når de plages og har det vondt selvførgelig skal de få, men er de litt slappe med 40 i feber, og ikke plages mer enn at de er litt slappe og allmenntilstanden er grei, så gir ikke vi noe.
Det får vi igjen ved at barna blir fort friske, i forhold til det vi opplevde før vi sluttet med å gi paracet hyppigere.

Har vært innom flere leger som har sagt det samme, samt helsesøster og mine venner har og fått samme beskjed av sine leger.
Jeg følger legenens råd og magefølelsen.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 14:14   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Michayla: Mitt inntrykk er at lista di er vel høy før du tar/gir Paracet. Det virker som om det skal mye til; eks. sjangling og hørselstap høres heavy ut. Men alt er selvsagt en vurderingssak, og det varierer i stor skala historien rundt. Alder er viktig (man skal passe ekstra på spedbarn fordi feberen kan skyte raskt!) og sykehistorie er også relevant. Så hvis din familie ofte er syke og har feber, og dere føler dere har god kontroll, så vurderer du sikkert riktig.

Her i huset har vi sjelden feber (knock wood), og når den er over 39 og lillegutt er slapp eller plaget, gir jeg gjerne Paracet - men holder meg innenfor anbefalt dosering, og helst bare til natten. Som regel har det vært tilstrekkelig å gi Paracet 2-4 ganger i hele sykdomsperioden. Dette er helt uskadelig.
Jeg har også snakket med helsepersonell og leger om dette (er sykepleier selv) og de sier at det ikke er noen grunn til å være knipen med febernedsettende når barnet virker medtatt eller plaget, og særlig når barnet er så lite (under 1-2 år).

Nå er det også faktisk store forskjeller hvordan man reagerer på feber, noen føler seg veldig dårlig med bare 38 i feber, mens andre er klinkende klare og aktive selv ved temp over 40. Det siste gjelder mest barn.
Så kanskje litt derfor også at denne tråden ble sånn som den ble, fordi man vurderer litt forskjellige i tillegg til at mange reagerer ulikt.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:50   #13
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

ÅÅÅ? Det høres skummelt ut faktisk. Men jeg liker ikke å gi ungene eller spise selv pille uannset om det er paracet eller annet medisin. Så sant det er ikke vitaminer da.. Det må vi ha innimellom!

Gammel 08-01-07, 18:58   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke lest tråden.

Jeg gir eldstemann febernedsettende selv ved lett feber, særlig om kvelden. Årsaken er at hun kaster opp når hun har feber. Det er imidlertid sjelden ungene mine har feber. Minstemann får febersenkende etter behov. Nå er han akkurat 12 kg og noe, men det greier seg fint med 125 mg, så det er det han får.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 19:05   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takker igjen for alle svar. Nå, 5 timer etter første paracet, var feberen såvidt over 40, så da fikk hun en til. Hun er slapp, som alltid ved feber, men er "fornøyd" så lenge hun får sitte i et fang eller ligge i en armkrok (og mamma ikke stapper ting opp i rumpa hennes... ). Drikker melk, spiste nettopp en neve med rosiner, og følger med på barne-tv. Byttet en tung tissebleie.

Jeg gav paraceten nå, sånn at jeg kan få sjekket at tempen faktisk går ned før natta. Gjør den ikke det så ringer jeg lege.

Ble jo rene føljetongen, dette.

Men prinsippielt så har vi også vært forsiktige med paracet på dagtid før også, rett og slett fordi det har vært åpenbart at feberen og slappheten har gjort en kjempebra jobb med å gjøre jenta frisk. Når systemet har funket så kjempefint som det har gjort for henne, så vil jeg ikke "tulle" med det mer enn høyst nødvendig. Over 40 er "nødvendig", syns jeg.

Gammel 08-01-07, 20:24   #16
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(og mamma ikke stapper ting opp i rumpa hennes... ).

Du vet at det finnes Paracet sugetabletter med banansmak? Kjempegode!!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:25   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Det og mikstur. (Begge deler virker raskere enn stikkpiller.)

Gammel 08-01-07, 22:51   #18
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Vi bruker flytende Paracet/Pinex. Den virker raskere enn stikkpiller, og det er greit å slippe unna "rumpe"maset.

Mvh
Billa

Gammel 08-01-07, 19:28   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. toksiske skader av paracetamol så er det riktig at en overdose kan medføre død evt. "morsomme" skader på leveren. Det er ikke få telefoner giftinformasjonssentralen får fra folk som prøver å ta livet av seg og knasker i vei det de har i huset - nemlig paracet.

Sitat:

Toksisk dose med fare for akutt leverskade er 175 mg/kg for barn, for voksne 140 mg/kg. Inntak av over 10 g paracetamol indikerer stor risiko for alvorlig leverskade. Hos storkonsumenter av alkohol har 6 g gitt meget alvorlig og 10 g dødlig forgiftning. Symptomene kommer etter latenstid på 2 døgn eller mer.

(Fra felleskatalogen.)

For å oppnå disse nivåene trenger man ofte bare en pakke.

Gammel 08-01-07, 20:03   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg gir paracet dersom temperaturen går over 40 grader. Jeg har opplevd pustestopp hos Storesøster som fikk feber over 41 grader. Kroppstemperatur over 42 grader er livstruende.
http://home.online.no/~kneshei/feber.htm
http://www.forskning.no/Artikler/200.../1164641107.17

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.