|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Impulsive menn?
Jeg sitter også med følelsen av at impulsiv i denne sammenhengen defineres som "ta meg med ..." |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Originala
|
Ut fra hovedinnlegget tolket jeg det dit hen at dette omhandlet hvor vidt menn var impulsive og tok initiativ for å gjøre ting i heimen/med parforholdet (aktiviteter og oppmerksomhet), og ikke impulsivitet som sådan. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Impulsive menn?Om jeg skulle valgt ett område mannen har skulle vært mer impulsiv på - så er det definitivt impulsiv rydding. Han er veldig som den der vg-Helgreklamen "i helga, ser ut til å være et evig mantra"
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Impulsive menn?Sambo er slik. To uker etter at vi møtte hverandre hadde han bestilt tur til Egypt, etter at vi hadde bladd i en katalog en gang. "Jammen, ville du ikke reise dit da"? |
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Impulsive menn?Forresten, når jeg tenker meg om så er både jeg og gubben Impulsiv wannabe. Det gjør seg ekstra gjeldende i ferien - noe som igjen medfører at ferien blir dyrere enn om vi hadde planlagt den fra typ januar.
|
|
|
#8 |
|
geskjeftig
|
Sv: Impulsive menn?Jeg kjenner også flest impulsive menn, og min mann er langt mer impulsiv enn meg. Ikke at han egentlig gjør noe mer, men han planlegger ikke en tur på butikken 2 uker i forveien, som sin kone.
|
|
|
#9 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Impulsive menn?Samboer er mer impulsiv enn meg. Han er ikke spesielt glad i å legge planer, og setter mer pris på spontane invitasjoner og plutselige åpninger enn jeg gjør. Jeg liker å vite sånn ca hva som skal skje, og kan nøle litt med å omstille meg fra opprinnelig plan. Det problemet har ikke han.
|
|
|
#11 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er en klisje, ja, men jeg tror de forskjellene stikker dypt i de respektive personlighetene. Samboer og jeg befridde oss selv fra maaange konflikter da vi begge innså at den andre ikke kan forandre seg vesentlig mht til dette.
|
|
|
#12 |
|
Peppy!
|
Sv: Impulsive menn?Jeg har en svært impulsiv mann. Det er positivt i form av at han er ekstremt lett å begeistre, og sier alltid ja til alt jeg foreslår. Ulempen ligger i at jeg ofte må begrense ham, fordi han kan sette igang de villeste prosjekter. Og sånt skaper krangel. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Impulsive menn?Jeg har impulsiv mann. Og, jeg er den eneste dama som har holdt ut med ham lenger enn en ukes tid |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Impulsive menn?Sånn egentlig er jeg jo mer en planlegger enn impulsiv jeg og.
|
|
|
#15 |
|
Sliter med tastaturet
Der har du nok meg også. Jeg er en initiativtaker hva gjelder felles aktiviteter. I større grad enn min mann, vil jeg aboslutt påstå. Jeg tror nok dog han er mer impulsiv enn meg javnt over. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Impulsive menn?Mannen her fins ikke impulsiv når det gjelder ting som er lengre unna enn postkassa. Men han har andre suverene kvaliteter da!!
|
|
|
#18 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Impulsive menn?Rochermannen er definitivt impulsiv, eller som bestekompisen hans så fint sa det i helga (og som også stemmer på ham selv): Liksomimpulsiv. Han kan ikke/vil ikke/orker ikke å planlegge noen ting, og denne motviljen mot å strukturere livet sitt gjør at han virker veldig impulsiv.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Impulsive menn?Jeg tror ikke noen av oss er superimpulsive på store ting som ferier og dyre innkjøp, heldigvis egentlig. Jeg synes det er greit å bestemme sånt sammen, jeg. Sommerferien ble dog bestemt og bestilt på kort tid, men vi hadde snakket mye om hvilken type ferie vi ville ha på forhånd, så det teller kanskje ikke. Jeg har nok et snev av planleggingsfrik i meg, så hvis han hadde vært impulsiv hele veien hadde jeg slitt litt. Men innslag av impulsivitet i hverdagen, ja takk. Og der er han god (også). :nyforelsket: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Impulsive menn?Jeg bor i den delen av landet hvor det koster og være impulsiv. Her er det ikke bare å hoppe på neste fly til gokk for en billing penge.
|
![]() |
|
|