|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderPoenget med en adventskalender er jo å telle ned dagene til jul - ikke antall gaver som skal åpnes når. Det er meningen at det skal være litt å glede seg til hver dag, hver eneste dag, ikke mye, men litt. Så kommer vi gradvis nærmere julaften for hver dag.
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Forskjellsbehandling med julekalender
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDu ble forbannet og gikk din vei?
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Godt oppsummert.
|
|
|
#5 |
|
Vaklende
|
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg kan bare si meg enig med de overstående, spesielt Skilpadda. Slik jeg leser det er det forresten din datter som kommer dårligst ut uansett hvordan dere åpner pakkene, da hans barn antakelig har 48 gaver i kalenderen, en hos mor og en hos far? Dere bør snakke sammen etter leggetid, men jeg tror nok det fungerer bedre å si fra i situasjonen at dette kan vi voksne diskutere i kveld - og frem til vi har blitt enige åpner datteren kalenderen som avtalt/antatt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderHvis hans argument skal holde, så har han vel også insistert på at hans egne barn ikke skal åpne gaver når de er hos mammaen deres? Ellers faller argumentet om at man kun skal åpne når alle tre barn er sammen til jorden . |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Varianter av denne er ganske vanlig. At fastboende barn generelt aldri får gjøre noe morsomt når de barna som også bor et annet sted ikke er der. Man må alltid vente til de kommer. Det hører jeg ofte om.
|
|
|
#8 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderTrist. jeg er selv skilsmissebarn og har opplevd mange rare ting, men heldigvis ikke denne typen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderPoenget med kalender er at man altså teller tid. Denne typen kalender kjennetegnes ved at man teller dager igjen til jul. Man teller sånn dager en av gangen - sånn ca en gang i døgnet. Tiden er som kjent nokså jevn i sin bevegelse. Den går med andre ord også når barn er på skolen, hos mor, hos far eller på Jupiter. (Men der faller han kanskje av siden tiden der blir litt annerledes.) |
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderSyns Balanse sier det bra. Hans barn får faktisk flest gaver, med kalender i begge hus. Det er din datter som diskrimineres. Kanskje du må tegne det for han? Noen mannfolk trenger det gjerne litt mer visuelt, kanskje en grafisk fremstilling? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderForresten - har du laget én kalender der de skal åpne hver tredje gave, eller en kalender til hver?
|
|
|
#12 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderHva er problemet til mannen din? Klarer han ikke se på at jenta åpner gavene, og blir sår fordi barna hans ikke er der og kan åpne sine hver dag?
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderMest sannsynlig har denne mannen veldig dårlig samvittighet ovenfor sine barn, og det er jo veldig trist. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Come what may...
|
LoL hadde noen tulla med denne løvemammaen (meg) på denne måten så hadde jeg spist han og spyttet han ut. Men altså lykke til med å prate rolig uten å angripe han... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nå også i farger
Hvis det ligger andre ting bak her, noe det mest sannsynlig gjør, så hjelper det faktisk ikke angripe. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Og M@W:
Selve caset er i seg selv høyst besynderlig, og veldig trist for en liten jente. Men det eneste jeg sitter igjen med av tanker, er hvordan han oppfører seg ellers. For dette er jo unektelig en temmelig dominerende oppførsel? Det høres ikke bra ut og jeg kjenner at jeg blir lei meg på dine og datteren din sine vegne.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDet hadde jeg aldri akseptert av den grunn at det er direkte hårreisende. Han høres jo, unnskyld meg, noget spesiell ut.
|
|
|
#19 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderSYnes det var kjempelurt, sånn du gjør det eller skulle ha gjort da. Dette må du skjære igjennom på.
|
|
|
|
#20 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderAdventskalender er en fin måte å telle ned til jul, og det er en fin måte å innarbeide begrepet tid, ordne tid i et system og få oversikt. Å ødelegge noe som skal være en koselig og lærerik ting å gjøre, er bare trist. At han nekter jenta di å glede seg over kalenderen, slik han gjør, er i beste fall utslag av dumhet, i verste fall av slemhet. Sett foten ned, for jenta di sin skyld. Sist redigert av Kaija : 03-12-09 kl 12:54. |
|
|
|
![]() |
|
|