Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hasjsalg - hvordan ville du reagert?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 11:06   #41
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?

Etter å ha lest denne tråden er jeg blitt litt småforelsket i Fadese!!

Gammel 06-12-09, 11:07   #42
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Etter å ha lest denne tråden er jeg blitt litt småforelsket i Fadese!!

Åh!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:08   #43
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Man er ikke nødvendigvis en del av et stort og skummelt narkotikakartell fordi man selger hasj. Bare for å gjøre det klart. Det er ikke uvanlig med de som produserer nok til eget og venners bruk, kun selger venner i mellom, og ikke driver med andre stoffer.

Jeg synes HB/smuglersprit er verre enn hasj.

Nå er dette likevel omsetning av en ulovlig substans og det er direkte naivt å tro at dette er samfunnsfremmende. Det at noen etter sigende produserer og selger kun til eget og venners bruk, samt ikke driver med andre stoffer er ikke en formildende omstendighet. Det skal et viss produksjon til før at det blir såpass trafikk at andre reagerer. Da er det viktig at noen reagerer.

I samme slengen kan man jo kanskje nok en gang nevne at selv hasj er en substans som er farlig å bruke, det er økt andel av testikkelkreft blant brukerne (den typen man dør av), man får et dårligere reaksjonsmønster (vil vi virkelig at noen skal kjøre bil etter hasjrøyking?) og en rekke andre skadevirkninger.

Barn som vokser opp med foreldre som røyker hasj i boligen utsettes for en form for omsorgssvikt. Hasj er et rusmiddel og hasj svekker dømmekraften, det gjør at barn kan utsettes for mange situasjoner som er direkte skadelig for dem.

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:08   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

Om man driver egenproduksjon av dop med småbarn i huset så er det god grunn til å ta grep. Små unger skal rett og slett ikke rusle rundt i et hus med hasjplanter oppå tv-en altså. Ikke store heller.

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:09   #45
Skvetten
Passiv

Standard

Det blir litt i samme leia som de som koker amfetamin på kjøkkenet kun til eget bruk og til sine venners bruk, er det ok?

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:13   #46
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det blir litt i samme leia som de som koker amfetamin på kjøkkenet kun til eget bruk og til sine venners bruk, er det ok?

Koker amfetamin på kjøkkenet til eget bruk? Jeg jobbet en kort periode med rusmisbrukere, og skjønner at jeg virkelig gikk glipp av mye, altså.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:13   #47
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville selvsagt meldt i fra til politiet.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:19   #48
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er ikke meth-amfetamin du tenker på? Eller hva det er de koker og som blir sprengt i lufta rett som det er! :har sett Dr. Phil:

Gammel 06-12-09, 11:20   #49
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man er ikke nødvendigvis en del av et stort og skummelt narkotikakartell fordi man selger hasj. Bare for å gjøre det klart. Det er ikke uvanlig med de som produserer nok til eget og venners bruk, kun selger venner i mellom, og ikke driver med andre stoffer.

Jeg vil tro at et salg i en slik omfang rett og slett ikke lager rykter som det HI beskriver. Jeg har også hatt bekjente som har dyrket hasj for eget bruk, og det er ikke slik at det blir rykter ut av det, hvem i all verden skulle ha oppdaget det? Og salg av hjemmeprodusert hasj? Det er jo som å selge hjemmestrikket selbuvotter, man er ingen konkuret av de store maskinstrikkeprodusentene. Det kan umulig være for å tjene penger.

Gammel 06-12-09, 11:22   #50
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Koker amfetamin på kjøkkenet til eget bruk? Jeg jobbet en kort periode med rusmisbrukere, og skjønner at jeg virkelig gikk glipp av mye, altså.

Det er så enkelt å fikse amfetamin på et helt vanlig kjøkken, med rimelig greie ingrediense å få tak i.

Har jobbet med rus lenge og det er lite som overrasker meg innen dette feltet.

Det er ikke meth-amfetamin du tenker på? Eller hva det er de koker og som blir sprengt i lufta rett som det er! :har sett Dr. Phil:

Nei, turi, jeg tenker ikke på meth. Meth er enda enklere å fremstille selv for de som er totalt blottet for basiskunnskaper i kjemi. Nå vet jeg ikke hva Dr. Phil har vist men det er nok i den tabloide delen av informasjonsskalaen. Det er nok ikke det at det kan eksplodere som er det største problemet.

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:24   #51
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er på lik linje med Hattifnatten og Fadese her.

Jeg ville tatt en telefon til BV og til politiet. Om det er barn med i bildet, så ville jeg engasjert meg mer, av hensyn til barnet. Barna kommer først i mine øyne.

Hva slags signaler gir vi til barn/ungdom om vi ikke reagerer på slikt. Jeg har mange tanker rundt dette, men mye er allerede sagt i svar over her.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:26   #52
turi
representert

Standard

Nei, turi, jeg tenker ikke på meth. Meth er enda enklere å fremstille selv for de som er totalt blottet for basiskunnskaper i kjemi. Nå vet jeg ikke hva Dr. Phil har vist men det er nok i den tabloide delen av informasjonsskalaen. Det er nok ikke det at det kan eksplodere som er det største problemet.

Den er grei, har bare aldri hørt om at noen koker Amfetamin. Tenker du her på at de lager det selv?

Gammel 06-12-09, 11:34   #53
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Lurer på om dynekoking fungerer like bra her.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:36   #54
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også nulltoleranse når barn er med i bildet mens jeg skulle vært litt mer sikker før jeg politianmeldte mulig salg av hasj.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:36   #55
Skvetten
Passiv

Standard

Den er grei, har bare aldri hørt om at noen koker Amfetamin. Tenker du her på at de lager det selv?

Jepp, det er hva jeg tenker på. Det er en grunn til at det meste av smfetaminen som er i salg på det norske markedet kommer fra østeuropa for tiden, det er billig og enkelt å lage. Kan i de fleste tilfeller fremstilles på enhver kjøkkenbenk.

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 12:03   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heisann, nå leste dere veldig, veldig mye mer i hva jeg skrev enn hva som faktisk sto der, skjerpings.

Jeg har aldri påstått at den type bruk/salg som jeg nevnte er det vanligste, jeg har ikke påstått at det er samfunnsfremmende, og jeg har også sagt at det selvfølgelig ikke er forenlig med barn. Jeg har heller ikke påstått at det er for å tjene penger.

Dog nevnte jeg det kun for å nyansere litt inntrykket at enhver som har befatning med hasj er en del av et farlig nettverk fullt av tyngre stoffer. Det stemmer nemlig ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:08   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke uvanlig med de som produserer nok til eget og venners bruk, kun selger venner i mellom, og ikke driver med andre stoffer.

De fleste som produserer selv, produserer ikke hasj, bare så det er sagt. Det er forskjell på hasj og marihuana.

Og faktisk, de fleste som selger, er del av et skummelt narkotikakartell, fordi de fleste som selger har noen som selger til dem. Så selv om de er hyggelige nok, så er skjelden bakmennene det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:18   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

De fleste som produserer selv, produserer ikke hasj, bare så det er sagt. Det er forskjell på hasj og marihuana.

Og faktisk, de fleste som selger, er del av et skummelt narkotikakartell, fordi de fleste som selger har noen som selger til dem. Så selv om de er hyggelige nok, så er skjelden bakmennene det.

Nja. Ja. But still. Jeg uttaler meg egentlig kun om en liten gjeng her, og lurer litt på hvorfor i alle dager jeg atter en gang ender som Tjallens Forkjemper her på FP. Det er ikke sånn.

Poenget er at det er nyanser her også, ja, litt vanskeligere nyanser siden det pr. def er ulovlig, men jeg tror kanskje det gir litt unødig uro om man forventer at alle som røyker tjall skal være noen uberegnelige, hyperkriminelle faremomenter.

Og ja, jeg er klar over at det kan komme ettervirkninger og den pakka der. Og nei, jeg gjør det ikke selv.

Gammel 06-12-09, 14:23   #59
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det flere (deriblant meg) som har presisert at de snakker om salg med barn i huset, ikke det å røyke en gang i blant, aC.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:26   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hmja, det er jeg klar over, men det er også en del som har lagt det frem som om hasj er Djevelens Verk uansett. Og jeg har også presisert at salg ikke nødvendigvis inkluderer at man dealer kokain og våpen også, men hey, det er fortsatt en god del verre enn kun moderat bruk, helt med på det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.