|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Originala
|
Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?
Ok, der ser du hvor lite jeg vet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Helt konge
|
aC det er vel ikke det mest vanlige at man driver med egenproduksjon til venner og seg selv? Det blir ikke den største trafikken ut og inn av hjemmet av slikt. Spesielt ikke om produksjonen og salget foregår i en leilighet. Et lite minidrivhus i kjøkkenkroken gir ikke mange grammene for salg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Nå er dette likevel omsetning av en ulovlig substans og det er direkte naivt å tro at dette er samfunnsfremmende. Det at noen etter sigende produserer og selger kun til eget og venners bruk, samt ikke driver med andre stoffer er ikke en formildende omstendighet. Det skal et viss produksjon til før at det blir såpass trafikk at andre reagerer. Da er det viktig at noen reagerer. |
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med Skvetten. Har lest meg forbløffet nedover i tråden og ser at de fleste mente hasjsalg - og bruk - er OK, så lenge det ikke er barn involvert? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg kjenner faktisk flere småbarnsforeldre som har hatt med seg et par flasker vin for mye fra utlandet. Eller som har lastet ned musikk og film fra nettet. For ikke å si som har kjørt for fort. Synes du det er rart at Folk Flest har en innebygget trang til å nyansere kriminelle handlinger ihht egne standarder? At de er ulike fra dine, er en annen sak. Sist redigert av Hasselnøtt : 06-12-09 kl 19:09. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Synes du det er like ille å laste ned musikk fra nettet som å omsette et narkotisk stoff, altså? Begge deler er ulovlig, men jeg vil jo påstå at konsekvensene av hasjsalg og bruk jevnt over er mer alvorlige enn konsekvensene av å ta med en flaske vin ekstra gjennom tollen. Skal man la være å reagere på kriminell atferd med mindre man til enhver tid er 100% lovlydig selv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Eller som har lempa en unge i bilen og kjørt hjem uten sikring fordi de hadde dårlig tid og ikke ekstra sete. (Sorry Rine, men den lå så opp i dagen.
|
|
|
|
#9 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Etter å ha lest denne tråden er jeg blitt litt småforelsket i Fadese!!
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Om man driver egenproduksjon av dop med småbarn i huset så er det god grunn til å ta grep. Små unger skal rett og slett ikke rusle rundt i et hus med hasjplanter oppå tv-en altså. Ikke store heller. |
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Det blir litt i samme leia som de som koker amfetamin på kjøkkenet kun til eget bruk og til sine venners bruk, er det ok? |
|
|
|
#13 |
|
Originala
|
Koker amfetamin på kjøkkenet til eget bruk? Jeg jobbet en kort periode med rusmisbrukere, og skjønner at jeg virkelig gikk glipp av mye, altså. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
representert
Det er ikke meth-amfetamin du tenker på? Eller hva det er de koker og som blir sprengt i lufta rett som det er! :har sett Dr. Phil:
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Det er så enkelt å fikse amfetamin på et helt vanlig kjøkken, med rimelig greie ingrediense å få tak i.
Nei, turi, jeg tenker ikke på meth. Meth er enda enklere å fremstille selv for de som er totalt blottet for basiskunnskaper i kjemi. Nå vet jeg ikke hva Dr. Phil har vist men det er nok i den tabloide delen av informasjonsskalaen. Det er nok ikke det at det kan eksplodere som er det største problemet. |
|
|
|
#17 |
|
representert
Den er grei, har bare aldri hørt om at noen koker Amfetamin. Tenker du her på at de lager det selv?
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Dette er nettopp slike holdninger som gjør at så mange ikke har fått den hjelpen de skulle hatt.
|
|
|
#19 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg ville selvsagt meldt i fra til politiet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Jeg vil tro at et salg i en slik omfang rett og slett ikke lager rykter som det HI beskriver. Jeg har også hatt bekjente som har dyrket hasj for eget bruk, og det er ikke slik at det blir rykter ut av det, hvem i all verden skulle ha oppdaget det? Og salg av hjemmeprodusert hasj? Det er jo som å selge hjemmestrikket selbuvotter, man er ingen konkuret av de store maskinstrikkeprodusentene. Det kan umulig være for å tjene penger.
|
![]() |
|
|