|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Nei. Vi er begge lærere med lange "ferier", så de har aldri vært i barnehagen i romjula.
Tja. Som sagt har ungene våre fri alle skolens feriedager, i utgangspunktet. Men 7 1/2 uke om sommeren er ofte mye, og de har vært i barnehagen enkelte dager for å leke litt med andre unger. Det er snakk om noen få dager. De koser seg, og jeg og mannen får ordnet praktiske ting eller gjort noe sammen. Når det gjelder jula, har de aldri vært der i romjula, men de har vært på SFO og i barnehage i dag, selv om jeg har hatt fri. Jeg har handlet til jul og de har vært på aketur med andre unger og hatt det topp. Så ja, de er der av og til kun for "adspredelse". |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg har pleid å skrive dem opp, med klar beskjed om at de ikke trenger å holde barnehagen åpen bare for mine unger. Vi har ikke noe behov for barnehageplass, bare et ønske. Jeg trenger et pusterom og ungene mine trenger rutinene sine.
|
|
|
#3 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?
Tidligere har vi alltid vært bortreist, så det har ikke vært noe alternativ. Men jeg forstår godt at noen kanskje er klar for litt barnehage etter mange dager hjemme. Spesielt dersom man ikke har søsken, eller naboer eller andre barn å leke med. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Nå er begge barnehagene til ungene stengt i romjula, men dem hadde hatt fri uansett. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Minsten har siste dag i bhg før jul i dag, så blir det ferie fram til skolestart 4.januar.
|
|
|
#7 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Det har ikke tidligere falt meg inn å nekte henne det når hun vil det selv. Men det har ikke falt meg inn å organisere livet mitt for å tilrettelegge arbeidsdagen for de barnehageansatte heller, faktisk. I'm just not that nice....
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er da ikke snakk om at du skal organisere livet ditt for å tilrette legge for de barnehageansatte. Det er snakk om at dersom du ikke skal benytte plassen så er det greit om du sier i fra at barnet skal ha fri. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne? At du velger å ha barnet ditt i barnehagen er da helt greit, men dersom det skulle vise seg at h*n likevel ikke kommer til å benytte plassen så går det jo an å si ifra.
|
|
|
|
#10 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Barnehage i romjula?Jeg har ikke barnehagebarn akkurat nå, men ingen av mine var i barnehagen i romjula den gangen de gikk der. Det er da så deilig å ha mange dager fri og bare være sammen!
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Sv: Barnehage i romjula?Jeg har alltid tatt fri i romjulen, så ungene får samme gleden. Vi går i så stor barnehage at jeg kan aldri tenke meg at alle ungene skal ha fri, men det er definitivt redusert bemanning på grunnlag av meldt frafall.
|
|
|
#13 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Barnehage i romjula?Så sant en av oss voksne har hatt fri, har ungene hatt fri (til nå alltid). |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Ja, våre skal i barnehagen et par dager i romjulen fordi vi begge må på jobb. Ingen av oss har jobber der vi har mulighet til å ta ut feriedager i romjulen. Skulle gjerne hatt dem fri, men det går dessverre ikke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
godt brukt
|
Sv: Barnehage i romjula?Hattifnatten: nei vi har ikke nok fri ihvertfall. Her lider vi høst og vinterferie ihvertfall. I år har jeg fri i romjulen. Ikke alltid det skal jeg si. Det er andre barn i barnehagen som kommer i romjulen i år så jeg på listen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Barnehage i romjula?Da vi bodde i hillbillyland tok vi Malin ut av barnehagen i romjula. Leos barnehage har stengt i romjula, så her slapp vi å forholde oss til det. Men jeg hadde nok holdt ham hjemme likevel.
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Barnehage i romjula?Jeg har alltid fri i rom jula så vi har alltid hatt unger hjemme. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
okay, jeg mente det altså ikke så bokstavelig, mer sånn :dette har jeg alltid gjort i god tro og så ser jeg at det er uvanlig så nå fikk jeg litt dårlig samvittighet:
|
|
|
#20 |
|
Hvor: Viken
Sv: Barnehage i romjula?Det hadde egentlig vært fint om det kunne vært litt type "åpen barnehage" i jula, om noen hadde hatt behov for det. Jeg skulle gjerne vært med en tur i barnehagen, lekt litt med ungene der, pratet ordentlig med noen av de voksne, og bare kost oss der noen timer. Jeg hadde ikke nødvendigvis behøvd å droppe ungene der, og reise hjem selv. Men her hos oss er det veldig lite folk hjemme i jula, dagene etter julaften blir fort kjedelige for to småtasser, som er like sosiale og pratsomme som sin mor.
|
![]() |
|
|