Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 23:35   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Nei. Vi er begge lærere med lange "ferier", så de har aldri vært i barnehagen i romjula.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Presisering: Jeg antyder ikke at folk som må jobbe i romjula ikke unner ungene sine juleferie, men det å ha mulighet til å gi ungene fri i romjula, men å velge å sende dem i barnehagen for "adspredelse" virker veldig, veldig fjernt for meg.

Tja. Som sagt har ungene våre fri alle skolens feriedager, i utgangspunktet. Men 7 1/2 uke om sommeren er ofte mye, og de har vært i barnehagen enkelte dager for å leke litt med andre unger. Det er snakk om noen få dager. De koser seg, og jeg og mannen får ordnet praktiske ting eller gjort noe sammen. Når det gjelder jula, har de aldri vært der i romjula, men de har vært på SFO og i barnehage i dag, selv om jeg har hatt fri. Jeg har handlet til jul og de har vært på aketur med andre unger og hatt det topp. Så ja, de er der av og til kun for "adspredelse".

De har korte dager (aldri lenger enn til 15.15) ellers også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:42   #2
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har pleid å skrive dem opp, med klar beskjed om at de ikke trenger å holde barnehagen åpen bare for mine unger. Vi har ikke noe behov for barnehageplass, bare et ønske. Jeg trenger et pusterom og ungene mine trenger rutinene sine.

Det har ihvertfall vært slik til nå. Men nå begynner de å bli såpass store at de klarer å leke sammen hjemme også, og klarer å nyte noen sløve dager. Så til påske kan det godt hende vi tar ei hel ferieuke sammen.

Gammel 22-12-09, 19:49   #3
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Presisering: Jeg antyder ikke at folk som må jobbe i romjula ikke unner ungene sine juleferie, men det å ha mulighet til å gi ungene fri i romjula, men å velge å sende dem i barnehagen for "adspredelse" virker veldig, veldig fjernt for meg.

Tidligere har vi alltid vært bortreist, så det har ikke vært noe alternativ. Men jeg forstår godt at noen kanskje er klar for litt barnehage etter mange dager hjemme. Spesielt dersom man ikke har søsken, eller naboer eller andre barn å leke med.

I år skal ikke minsten i barnehagen. Vi skal jobbe litt i romjula, men kan ha dem med på jobb hvis ikke de blir hos familie eller venner.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 20:42   #4
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Nå er begge barnehagene til ungene stengt i romjula, men dem hadde hatt fri uansett.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:46   #5
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

I år har de fri i romjula. I fjor var barnehageungen i barnehagen en dag i romjula.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:55   #6
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Minsten har siste dag i bhg før jul i dag, så blir det ferie fram til skolestart 4.januar.
Ungene har aldri vært i bhg i jula. En eller begge av oss foreldrene har alltid hatt fri/ferie.

Kunne ikke falle meg inn å sende ungen(e) i bhg i jula hvis det var voksne heime.

Gammel 22-12-09, 11:30   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Minsten har siste dag i bhg før jul i dag, så blir det ferie fram til skolestart 4.januar.
Ungene har aldri vært i bhg i jula. En eller begge av oss foreldrene har alltid hatt fri/ferie.

Kunne ikke falle meg inn å sende ungen(e) i bhg i jula hvis det var voksne heime.

Det har ikke tidligere falt meg inn å nekte henne det når hun vil det selv. Men det har ikke falt meg inn å organisere livet mitt for å tilrettelegge arbeidsdagen for de barnehageansatte heller, faktisk. I'm just not that nice....

Gammel 22-12-09, 11:41   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det har ikke tidligere falt meg inn å nekte henne det når hun vil det selv. Men det har ikke falt meg inn å organisere livet mitt for å tilrettelegge arbeidsdagen for de barnehageansatte heller, faktisk. I'm just not that nice....

Det er da ikke snakk om at du skal organisere livet ditt for å tilrette legge for de barnehageansatte. Det er snakk om at dersom du ikke skal benytte plassen så er det greit om du sier i fra at barnet skal ha fri. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne? At du velger å ha barnet ditt i barnehagen er da helt greit, men dersom det skulle vise seg at h*n likevel ikke kommer til å benytte plassen så går det jo an å si ifra.

Jeg syns mange av dere som skal benytte plassen misforstår det som blir sagt, at det virker som at dere føler at dere må forsvare valgene deres, det må dere jo ikke. Skal dere på jobb, trenger dere litt fri, har dere helseplager eller andre ting så er det jo ingen problem at barna er i barnehagen sålenge den er åpen. I vår barnehager bemanner vi utifra de som setter seg opp, og det er aldri noe problem å få noen til å jobbe, og fram til nå har det vært slik at de som har ønsket fri har fått det. Men det kan være noen som har noen få timer med avspasering, og dersom man da får beskjed om at barn ikke kommer likevel så er det mulig å få avviklet avspasering.

Gammel 21-12-09, 20:43   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, Glitterbarnet har fri i romjulen. Hadde vi jobbet hadde han selvsagt vært der, men så lenge vi har fri nyter vi dagene sammen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 20:45   #10
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke barnehagebarn akkurat nå, men ingen av mine var i barnehagen i romjula den gangen de gikk der. Det er da så deilig å ha mange dager fri og bare være sammen!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:55   #11
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg har ikke barnehagebarn akkurat nå, men ingen av mine var i barnehagen i romjula den gangen de gikk der. Det er da så deilig å ha mange dager fri og bare være sammen!

Kunne ikke vært mer enig.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 20:50   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid tatt fri i romjulen, så ungene får samme gleden. Vi går i så stor barnehage at jeg kan aldri tenke meg at alle ungene skal ha fri, men det er definitivt redusert bemanning på grunnlag av meldt frafall.

Gammel 23-12-09, 13:21   #13
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Så sant en av oss voksne har hatt fri, har ungene hatt fri (til nå alltid).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 20:57   #14
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Ja, våre skal i barnehagen et par dager i romjulen fordi vi begge må på jobb. Ingen av oss har jobber der vi har mulighet til å ta ut feriedager i romjulen. Skulle gjerne hatt dem fri, men det går dessverre ikke.

I vår barnehage er det samarbeid to og to avdelinger, og de koser seg alltid og finner på litt ekstra med ungene de dagene når det er så høy voksnetetthet i forhold til vanlig.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:03   #15
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Hattifnatten: nei vi har ikke nok fri ihvertfall. Her lider vi høst og vinterferie ihvertfall. I år har jeg fri i romjulen. Ikke alltid det skal jeg si. Det er andre barn i barnehagen som kommer i romjulen i år så jeg på listen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:04   #16
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Da vi bodde i hillbillyland tok vi Malin ut av barnehagen i romjula. Leos barnehage har stengt i romjula, så her slapp vi å forholde oss til det. Men jeg hadde nok holdt ham hjemme likevel.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:09   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid fri i rom jula så vi har alltid hatt unger hjemme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:17   #18
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ærlig talt, LilleBulla. Ingen sa Dårlig Mor. Unntatt deg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:22   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ærlig talt, LilleBulla. Ingen sa Dårlig Mor. Unntatt deg.

okay, jeg mente det altså ikke så bokstavelig, mer sånn :dette har jeg alltid gjort i god tro og så ser jeg at det er uvanlig så nå fikk jeg litt dårlig samvittighet:
Mente absolutt ikke at noen her hadde kalt meg dårlig mor

Gammel 21-12-09, 21:25   #20
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Det hadde egentlig vært fint om det kunne vært litt type "åpen barnehage" i jula, om noen hadde hatt behov for det. Jeg skulle gjerne vært med en tur i barnehagen, lekt litt med ungene der, pratet ordentlig med noen av de voksne, og bare kost oss der noen timer. Jeg hadde ikke nødvendigvis behøvd å droppe ungene der, og reise hjem selv. Men her hos oss er det veldig lite folk hjemme i jula, dagene etter julaften blir fort kjedelige for to småtasser, som er like sosiale og pratsomme som sin mor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.