|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?6-7000. Litt avhengig av hva mannen har kjøpt til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?
Å? Hva skal man bruke pengene på i stedet, da? Jeg synes det er greit å bruke penger på folk man er glad i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Fartsfantom
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi har brukt mellom 6-7000,- på gaver i år, inkludert barnas besteforeldre, barna, nieser/nevøer og våre søsken som er uten barn. Søsken med barn får ikke, fordi vi bytter bare vinflasker allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Fartsfantom
|
Enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Seriøst? Det er så mye at vi egentlig burde hatt en egen tråd for det. Det finnes mange flere grunner til å la være å bruke 15.000 på gaver enn det finnes for å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
frakoblet
|
Tja, hvor skal jeg begynne? Skremmern, du skjønner meget vel hva jeg mener. Du er ganske skarp.
![]() |
#47 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg er ikke bare ganske skarp, jeg er veldig skarp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet for å bruke mye penger på julegaver. Mye av det er ting vi uansett hadde kjøpt, og så utsetter vi kjøpene til desember. Det som står på ønskelista og vi ikke får, kjøper vi jo ofte i januar allikevel fordi vi trenger det.
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Skal vi se, vi kjøper til 7 barn under 8 år, 4 slamper av noen nevøer på 17 år og oppover, foreldrene våre, jeg til en venninne, til mine to brødre med damer, en flaske vin til mannens tre av fire brødre. Det blir 23 stk pluss til oss fire. Det blir litt penger ut av det selv om vi ikke bruker mer enn ca 300 kr pr snute. Foreldre våre får for litt mer, og til oss selv og barn blir det endel mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Tenker vi lander på rundt 15.000,- i år. Vi har ikke så mange å kjøpe til, men ungene får relativt dyre gaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Blir rundt 7500 i år, og da har jeg droppet gaver til venniner. Prøver å gi alternative gaver som middager, kinoturer, hytteturer etc. Men det er litt vanskelig når man alltid bare får ting tilbake. Det er lettere å gi sånne gaver til folk vi kan være med på gaven til. Og/eller som gir lignende gaver. Synes det blir endel unødvendige gaver til oss voksne. Men det er veldig koselig å gi bort.
![]() |
#52 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Ser ut til at me nærmar oss 10 000, gitt. Da er ikkje gåvene mellom meg og husbonden medrekna.
![]() |
#53 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?5000 kanskje ? eller litt over? Mannen og jeg gir ikke til hverandre i år, vi har kjøpt fotografbilder av S som liksom er gaver til hverandre. Det er ikke medregnet i summen. Vi har kjøpt et par småting til hverandre som S skal gi da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Har kjøpt ganske dyre gaver til poden, sikkert til 4000 til sammen. Men ellers er det ikke så mange vi gir til, har kutta ut til mange som man "bare bytta vinflasker med" som det så fint ble beskrevet tidligere i tråden. Mannen og jeg gir ikke til hverandre, men har hjulpet poden med å finne noe. Ellers har jeg laga mange av de gavene vi gir, ikke gratis det heller men er jo hobby-greier jeg holder på med uansett.
![]() |
#55 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?ja jeg er helt enig med dere som synes det er mye penger! Reknet sammen det vi har brukt, og synes det var aaaalt for mye. Derfor jeg laget denne tråden, for å sjekke om vi er de eneste med et sånt forferdelig forbruk... :s |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?vi hadde budsjettert med 8000. Det har holdt. Og da inkludert gaver til våre seks barn. Sist redigert av trudeluttan : 22-12-09 kl 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
frakoblet
|
Jeg er kanskje litt vel farget av situasjonen jeg selv er i. Svigerfamilien er av typen som bruker vanvittige summer på julegaver, og føler man seg gjerne presset til å gi tilsvarende tilbake. Jeg gjør i alle fall det. Nå har vi god økonomi og har råd til det, men det var en lang periode vi hadde temmelig dårlig råd. Det er også et så massivt gaveberg på julaften, at jentene ikke et eneste år har giddet å pakke opp alt. De går rett og slett lei fordi det er for mye. Svigers bruker masse penger på gaver vi hverken trenger eller vil ha, og det nytter ikke si noe. Jeg syns det er ganske kvalmende, det hele. At vi sitter her og bruker så vanvittig mye penger på TULL (igjen, jeg snakker om egne erfaringer med gaver) mens mennesker sulter og lider andre steder. Det er ikke verdier jeg ønsker å formidle til mine barn.
![]() |
#58 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg føler at jeg ikke bruker altfor mye penger pr gave, men jeg synes definitivt vi må kjøpe altfor mange gaver! Jeg telte i stad, og kom til at jeg har 32 stk å kjøpe gave til. Da er det ganske vanskelig å holde seg på et anstendig totalbeløp.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg har brukt i underkant av 6000. Det er ca 1000 mer enn jeg anslo på forhånd. Ungene får for ca 1000 hver, resten er foreldre, bror, tanteunger og noen venninner med og uten barn.
![]() |
#60 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg måtte regne over, og jeg har brukt mellom 3500 og 4000. Kjøper ganske mange gaver, og prøver å finne fine, men billige gaver. Jeg kjøper bl.a masse klær på salg til de fleste av barna som får gave.
![]() |
|
|