|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi har brukt rundt 10.000 i år, men det inkluderer ganske dyr gave til hverandre som vi uansett ville kjøpt.
|
|
|
#2 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Mellom 8000 og 9000 kr.
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi har kuttet ut pakker til søsken, gir bare til barn, besteforeldre og nieser og nevøer. Det blir litt penger av det likevel. Gavene til hverandre er ting vi hadde kjøpt uansett - jeg fikk MacBook (altså trakk den opp summen ganske kraftig), mannen skal få jekk og opplevelse (gavekort). Vel, det siste der hadde han vel strengt tatt ikke kjøpt selv da. Jeg har ikke summert opp hvor mye vi gir for, men tantungene, fem i tallet, får vel gaver til ca 300 kr hver. Besteforeldre får vel ca 500 kr hver, ungene sine kostet vel rundt 1000-lappen. Det blir litt.
|
|
|
#4 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Oj...jeg har brukt ca 3000 kroner på fem "barn" og en voksen. Tror jeg... Og da får minstemann skidress til nesten tusen kroner. Til alle andre har jeg kanskje brukt en tusen lapp..og da begynte jeg å handle og lage gaver i januar.. (med tredve stykker å kjøpe til så begynner jeg tidlig.) Syns julen er en kostbar greie. Heldigvis får barna ønskene sine oppfylt fra sin far i år. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Tror vi har brukt ca 30.000 kroner på julegaver i år. Kjøper ikke så mange gaver, men ungene får dyre gaver i år.
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03 Sist redigert av Mor til 4 : 22-12-09 kl 20:46. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Rundt 5000. Det er ikke snakke om å bruke mer uansett.
|
|
|
#8 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?6-7000. Litt avhengig av hva mannen har kjøpt til meg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?..... Sist redigert av kharadra : 02-12-10 kl 00:57. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi har vel brukt 10000 tipper jeg *har ikke så lyst til å regne etter egentlig* |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi har brukt mellom 6-7000,- på gaver i år, inkludert barnas besteforeldre, barna, nieser/nevøer og våre søsken som er uten barn. Søsken med barn får ikke, fordi vi bytter bare vinflasker allikevel. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg er ikke bare ganske skarp, jeg er veldig skarp. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet for å bruke mye penger på julegaver. Mye av det er ting vi uansett hadde kjøpt, og så utsetter vi kjøpene til desember. Det som står på ønskelista og vi ikke får, kjøper vi jo ofte i januar allikevel fordi vi trenger det.
|
|
|
|
#14 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Ser ut til at me nærmar oss 10 000, gitt. Da er ikkje gåvene mellom meg og husbonden medrekna.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Skal vi se, vi kjøper til 7 barn under 8 år, 4 slamper av noen nevøer på 17 år og oppover, foreldrene våre, jeg til en venninne, til mine to brødre med damer, en flaske vin til mannens tre av fire brødre. Det blir 23 stk pluss til oss fire. Det blir litt penger ut av det selv om vi ikke bruker mer enn ca 300 kr pr snute. Foreldre våre får for litt mer, og til oss selv og barn blir det endel mer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Tenker vi lander på rundt 15.000,- i år. Vi har ikke så mange å kjøpe til, men ungene får relativt dyre gaver. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Blir rundt 7500 i år, og da har jeg droppet gaver til venniner. Prøver å gi alternative gaver som middager, kinoturer, hytteturer etc. Men det er litt vanskelig når man alltid bare får ting tilbake. Det er lettere å gi sånne gaver til folk vi kan være med på gaven til. Og/eller som gir lignende gaver. Synes det blir endel unødvendige gaver til oss voksne. Men det er veldig koselig å gi bort.
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?5000 kanskje ? eller litt over? Mannen og jeg gir ikke til hverandre i år, vi har kjøpt fotografbilder av S som liksom er gaver til hverandre. Det er ikke medregnet i summen. Vi har kjøpt et par småting til hverandre som S skal gi da. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Har kjøpt ganske dyre gaver til poden, sikkert til 4000 til sammen. Men ellers er det ikke så mange vi gir til, har kutta ut til mange som man "bare bytta vinflasker med" som det så fint ble beskrevet tidligere i tråden. Mannen og jeg gir ikke til hverandre, men har hjulpet poden med å finne noe. Ellers har jeg laga mange av de gavene vi gir, ikke gratis det heller men er jo hobby-greier jeg holder på med uansett.
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?ja jeg er helt enig med dere som synes det er mye penger! Reknet sammen det vi har brukt, og synes det var aaaalt for mye. Derfor jeg laget denne tråden, for å sjekke om vi er de eneste med et sånt forferdelig forbruk... :s |
|
|
|
![]() |
|
|