Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye bruker dere på julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-09, 20:14   #41
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?

6-7000. Litt avhengig av hva mannen har kjøpt til meg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 20:16   #42
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det nærmer seg galskap å bruke så mye penger på gaver som noen skriver her. Jeg prøver så godt jeg kan å dempe gavepresset, for jeg nekter å være med på denne runddansen og kravet om pengebruk. Jeg vil at julen skal handle om helt andre ting!

Å? Hva skal man bruke pengene på i stedet, da? Jeg synes det er greit å bruke penger på folk man er glad i.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 20:42   #43
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har brukt mellom 6-7000,- på gaver i år, inkludert barnas besteforeldre, barna, nieser/nevøer og våre søsken som er uten barn. Søsken med barn får ikke, fordi vi bytter bare vinflasker allikevel. Det ble såpass i år fordi ungene får store, men nødvendige ting som de allikevel måttet ha fått.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 20:44   #44
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det nærmer seg galskap å bruke så mye penger på gaver som noen skriver her. Jeg prøver så godt jeg kan å dempe gavepresset, for jeg nekter å være med på denne runddansen og kravet om pengebruk. Jeg vil at julen skal handle om helt andre ting!

Enig!

Det er jo egentlig derfor (og ikke det at vi bytter vinflasker) vi har kuttet ut gaver til våre søsken med barn, og heller gir noe til barna. Vi gir ikke hverandre gaver heller. Kjøper heller noe til huset hvis vi skulle trenge noe.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 20:48   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Å? Hva skal man bruke pengene på i stedet, da? .

Seriøst? Det er så mye at vi egentlig burde hatt en egen tråd for det. Det finnes mange flere grunner til å la være å bruke 15.000 på gaver enn det finnes for å gjøre det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 21:01   #46
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å? Hva skal man bruke pengene på i stedet, da? Jeg synes det er greit å bruke penger på folk man er glad i.

Tja, hvor skal jeg begynne? Skremmern, du skjønner meget vel hva jeg mener. Du er ganske skarp.

Gammel 22-12-09, 21:09   #47
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke bare ganske skarp, jeg er veldig skarp.

Jeg mener ikke at man skal blakke seg, låne penger eller sette familien på brød-og-vann-diett i lang tid fremover, men jeg ser ikke helt problemet med å slå litt på stortromma og bruke litt penger på de man er glad i. Det at man bruker litt penger betyr ikke nødvendigvis at "julens budskap" viskes ut. Jeg surrer bort mye penger hver eneste måned, på ting jeg strengt tatt ikke trenger, så at jeg bruker mye penger på andre i desember, er helt greit. Vi koser oss sammen, ser på julefilmer og gir hverandre mye tid og oppmerksomhet fordet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 21:26   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet for å bruke mye penger på julegaver. Mye av det er ting vi uansett hadde kjøpt, og så utsetter vi kjøpene til desember. Det som står på ønskelista og vi ikke får, kjøper vi jo ofte i januar allikevel fordi vi trenger det.

Vi har stor familie, og vi kjøper ordentlige presanger til dem.

Gammel 22-12-09, 21:31   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se, vi kjøper til 7 barn under 8 år, 4 slamper av noen nevøer på 17 år og oppover, foreldrene våre, jeg til en venninne, til mine to brødre med damer, en flaske vin til mannens tre av fire brødre. Det blir 23 stk pluss til oss fire. Det blir litt penger ut av det selv om vi ikke bruker mer enn ca 300 kr pr snute. Foreldre våre får for litt mer, og til oss selv og barn blir det endel mer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 21:36   #50
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenker vi lander på rundt 15.000,- i år. Vi har ikke så mange å kjøpe til, men ungene får relativt dyre gaver.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 22:02   #51
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blir rundt 7500 i år, og da har jeg droppet gaver til venniner. Prøver å gi alternative gaver som middager, kinoturer, hytteturer etc. Men det er litt vanskelig når man alltid bare får ting tilbake. Det er lettere å gi sånne gaver til folk vi kan være med på gaven til. Og/eller som gir lignende gaver. Synes det blir endel unødvendige gaver til oss voksne. Men det er veldig koselig å gi bort.

Gammel 22-12-09, 22:16   #52
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ser ut til at me nærmar oss 10 000, gitt. Da er ikkje gåvene mellom meg og husbonden medrekna.

Gammel 22-12-09, 22:19   #53
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5000 kanskje ? eller litt over? Mannen og jeg gir ikke til hverandre i år, vi har kjøpt fotografbilder av S som liksom er gaver til hverandre. Det er ikke medregnet i summen. Vi har kjøpt et par småting til hverandre som S skal gi da.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 22:26   #54
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Har kjøpt ganske dyre gaver til poden, sikkert til 4000 til sammen. Men ellers er det ikke så mange vi gir til, har kutta ut til mange som man "bare bytta vinflasker med" som det så fint ble beskrevet tidligere i tråden. Mannen og jeg gir ikke til hverandre, men har hjulpet poden med å finne noe. Ellers har jeg laga mange av de gavene vi gir, ikke gratis det heller men er jo hobby-greier jeg holder på med uansett.

Gammel 22-12-09, 22:53   #55
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

ja jeg er helt enig med dere som synes det er mye penger! Reknet sammen det vi har brukt, og synes det var aaaalt for mye. Derfor jeg laget denne tråden, for å sjekke om vi er de eneste med et sånt forferdelig forbruk... :s

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 22:53   #56
trudeluttan
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2009
trudeluttan har et hav av muligheter foran seg
Standard

vi hadde budsjettert med 8000. Det har holdt. Og da inkludert gaver til våre seks barn.

Sist redigert av trudeluttan : 22-12-09 kl 23:47.
trudeluttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 23:05   #57
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke bare ganske skarp, jeg er veldig skarp.

Jeg mener ikke at man skal blakke seg, låne penger eller sette familien på brød-og-vann-diett i lang tid fremover, men jeg ser ikke helt problemet med å slå litt på stortromma og bruke litt penger på de man er glad i. Det at man bruker litt penger betyr ikke nødvendigvis at "julens budskap" viskes ut. Jeg surrer bort mye penger hver eneste måned, på ting jeg strengt tatt ikke trenger, så at jeg bruker mye penger på andre i desember, er helt greit. Vi koser oss sammen, ser på julefilmer og gir hverandre mye tid og oppmerksomhet fordet.

Jeg er kanskje litt vel farget av situasjonen jeg selv er i. Svigerfamilien er av typen som bruker vanvittige summer på julegaver, og føler man seg gjerne presset til å gi tilsvarende tilbake. Jeg gjør i alle fall det. Nå har vi god økonomi og har råd til det, men det var en lang periode vi hadde temmelig dårlig råd. Det er også et så massivt gaveberg på julaften, at jentene ikke et eneste år har giddet å pakke opp alt. De går rett og slett lei fordi det er for mye. Svigers bruker masse penger på gaver vi hverken trenger eller vil ha, og det nytter ikke si noe. Jeg syns det er ganske kvalmende, det hele. At vi sitter her og bruker så vanvittig mye penger på TULL (igjen, jeg snakker om egne erfaringer med gaver) mens mennesker sulter og lider andre steder. Det er ikke verdier jeg ønsker å formidle til mine barn.

Gammel 22-12-09, 23:12   #58
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler at jeg ikke bruker altfor mye penger pr gave, men jeg synes definitivt vi må kjøpe altfor mange gaver! Jeg telte i stad, og kom til at jeg har 32 stk å kjøpe gave til. Da er det ganske vanskelig å holde seg på et anstendig totalbeløp....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 23:26   #59
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har brukt i underkant av 6000. Det er ca 1000 mer enn jeg anslo på forhånd. Ungene får for ca 1000 hver, resten er foreldre, bror, tanteunger og noen venninner med og uten barn.

Gammel 22-12-09, 23:30   #60
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg måtte regne over, og jeg har brukt mellom 3500 og 4000. Kjøper ganske mange gaver, og prøver å finne fine, men billige gaver. Jeg kjøper bl.a masse klær på salg til de fleste av barna som får gave.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.