|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ja, vi har alltid markert nyttårsaften, og i år skal vi ha et vennepar med datter på besøk. På menyen står kalkun og Mad muff pie.
![]() |
![]() |
#42 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi feirer alltid nyttår hjemme, og har besøk hvert år. Ikke så mange gjester, men alltid gjester. Vi pynter oss og lager god mat. Ungene får være oppe så lenge de vil, men det har enda ikke hendt at de har holdt ut til midnatt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
I farta!!
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Her skal me selskap med mine foreldre og min søster med familie. Feirer alltid med selskap her. Pyntar oss og det er fest, men lite alkohol no når det er med ungar da. Før var det skikkelig party.
![]() |
#44 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?
Enn så lenge sover de. Men bare vent. Snart vil de være lenge våkne og se rakkettene på haugen. Knis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi feirer alltid nyttårsaften, ja. Før vi fikk barn var det mer alkohol og flere venner involvert, men det er fremdeles penklær, festmiddag og champagne. Se en film hjemme er veldig hyggelig, men det gjør vi ganske ofte, og det er stas med litt mer festligheter innimellom.
![]() |
#46 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Mine venner har alltid feiret med galla-kjoler og høy champagneføring. For meg er ikke det viktig og da vi fikk barn var det slutt på de festene. Vi skal ha familiefest. Middag og gøy for barna og raketter før vi drar hjem og legger dem.
![]() |
#47 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi er tre par med barn som er sammen hver nyttårsaften med god mat, raketter og kos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg har en mann som ikke er noe gira på å gjøre så voldsomt stort ut av nyttårsaften. Han ble truffet av en rakett en gang som barn, og har litt uggen følelse rundt det hele. Før jeg fikk barn var ofte nyttårsaften en nedtur... man gira seg opp og trodde det ble superfest, og så ble det aldri det.
![]() |
#49 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Her er det bestandig stille og rolig, det er en kose dag for oss og barne, spiller litt og ser litt på tv, pynter oss litt så klart og masse god mat. kalkun : namnam. Litt stjerneskud og så er det sengen. Deilig og rolig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Hele familien skal spise middag sammen med naboene og så tenner vi noe bakkefyrverkeri sammen, tenker jeg. Storebror skal få være våken til midantt om han vil. Rolige saker.
![]() |
#51 |
Helt konge
|
Så deilig at du har svart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Siden vi skal være alene, sender vi sjuåringen til sengs til vanlig tid. Han har ikke noen forståelse ennå av hva nyttårsaften er, så ingen vits i holde han våken for syns skyld.
![]() |
#53 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Samme her.
![]() |
#54 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her har vi en 5 og 6 åring som er helt klare på at de skal være oppe til kl |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Nyttårsaften er oppskrytt!!
![]() |
#57 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Det har med årene blitt en tradisjon at vi + mamma og pappa er hos søsteren min. For barna er det en stor dag, og de synes det er helt fabelaktig å være oppe til midnatt slik at de får med seg rakettene og stjerneskuddene.
![]() |
#58 |
Passiv
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Her pynter vi oss litt og lager kalkunmiddag, noenganger med venner andre ganger med familie. Utover det er det ikke så mye mer enn en utvidet helgefeiring som avsluttes med å se på raketter ved midnatt.
|
![]() |
![]() |
#59 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg har alltid vært glad i nyttårsaften og før barna ble født var det alltid fest, gjerne hos oss. Nå feirer vi med den samme vennegjengen, i litt mindre omfang og med barn. Det varierer fra år til år hvor mange som kommer, men det kommer alltid noen, og vi har en hyggelig feiring med god mat, litt vin og skravling.
![]() |
#60 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Alltid en festdag. I yngre dager med rølp og tilløp til fyll, nå mere i rolige former, sammen med venner og barn - og uten alkohol. Det er mat, pyntings og hjem når man må pga trøtte barn, men fortsatt en festdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|