|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg ser en liten Strek, Skremmern!? Grattis!
|
|
|
#42 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!Møtte vel noen reaksjoner på at jeg FULLammet i ett år, selv om jeg forsikret at vi hadde barnlegens velsignelse (vi lå jo mange mnd på sykehus). Gutten manglet ingenting og det var lett synlig, til tross for at han var så mye syk. Jeg tror han var i så godt hold FORFI jeg fullammet så lenge. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Det motsatte av ammepress!
Ja, både til det og til : -Ja, alle sover vel hele natta nå?
|
|
|
#44 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Litt hevede øyenbryn over at jeg har ammet lenge (18, 20 og 22 måneder), men jeg er god på å avlede kommentarer og "shut people up" uten at de helt ser hva som skjedde, så det har aldri plaget meg.
|
|
|
#45 |
|
Kakemonster
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg husker jeg fikk en kommentar fra en vilt fremmed mann på flyet en gang. Han sa det liksom mer til Kosegrisen enn til meg også, jeg husker jeg syntes det var rimelig sært. Noe om at "dette skal du snart slutte med", eller noe. Hun var vel knapt nok 9 måneder på det tidspunktet, jeg ammet i 19.
|
|
|
|
#46 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg fikk høre at jeg burde hatt mme stående klart hjemme når vi kom hjem fra sykehuset. Men det kom fra de son gjerne var litt eldre og ikke slev hadde ammet. Har også fått høre at det er unødvendig og amme, det var vist mye lettere med mme.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!Når jeg ymtet frem om ammepermisjon på jobb ble det glatt avfeid, men det er av en sjef som lurer på om leddbånd i skulder og kne virkelig må opereres. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#49 |
|
Epikur
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg tror det kan være at det kvinnelige, naturen, blir for påtrengende og ekkelt, jeg.
|
|
|
#50 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Det motsatte av ammepress!I England, der er (var?) det hvertfall lite ammepress, gitt. Når jeg fikk eldste trodde jeg at amming var sånt som gikk av seg selv, det var bare å legge ungen ved puppen så ordnet hun selv. Det var jo ikke det. Jeg spurte en (overarbeidet) sykepleier om hjelp, for jeg fikk det jo ikke til, og da kom hun med en flaske MME. Ferdig med det, det var ikke noe ammehjelp å få der, nei. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Tsk, tsk, tsk!!
|
|
|
#52 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg ammet mye og lenge og det var mange som hadde meninger om det ja.
|
|
|
#53 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!En venninne av meg så sjokkert på meg da jeg ammet minsten sist.. "æææsj amme du fortsatt, fysj det er så ekkelt! Det skal jeg aldri gjøre altså.. " |
|
|
|
|
|
#55 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Det motsatte av ammepress!I dag kom første kommentaren, gitt. Lillebror spiser ingen ting annet enn melk fra meg. Han er straks 8 mnd. Noen mente at jeg burde slutte så ville han jo spise til slutt. I dag var han nesten 5 timer uten mat fordi hans mor var på jobb. Jeg tror ikke vi slutter enda, nei. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Epikur
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Sånn hadde jeg det med mellomste, Chanett. Minstemor åt ingenting annet enn pupp før hun begynte i barnehage som 11 mnd.
|
|
|
#57 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg møtte mye støtte hos min mor. Hun fikk barn i en periode der amming ikke var prioritert. Man skulle amme hver 4. time, utenom det skulle babyen bare få skrike litt. Min mor forsto at dette ikke gikk, hun ammet når babyen skrek eller var sulten. Hun fortalte også sin svigerfar at han måtte venne seg til at amming ikke foregikk skjult i et annet rom. Det gikk veldig fint, han vennet seg raskt til det. Han var født i 1911.
|
|
|
#58 |
|
Fortynnet
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Har ammet mine fire barn 16-20 måneder, og har fått en god del flaskepoliti-kommentarer. Ungen er for tynn, for tjukk, får nok for lite, får nok for mye, stakkars han er nok ikke fornøyd, trenger nok grøt, at ikke du bare slutter når du får så mye brystbetennelse, ammer du DEN STORE UNGEN?!, ja JEG syns det er ekkelt når de kan gå og enda verre; SI PUPP, og så videre. Hadde jeg ikke vært så fast bestemt på at amming var det beste, kunne fort endel av de kommentarene gått litt inn på meg. Jeg var bare 21 da jeg fikk barn første gang, men klarte heldigvis å stå på mitt. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Vi satser på at vår spiser noe annet før han starter i barnehagen. Da er han nemlig 22 mnd. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Epikur
|
|
![]() |