Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det motsatte av ammepress!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-11, 23:48   #41
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det motsatte av ammepress!

Jeg ser en liten Strek, Skremmern!? Grattis!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:56   #42
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Møtte vel noen reaksjoner på at jeg FULLammet i ett år, selv om jeg forsikret at vi hadde barnlegens velsignelse (vi lå jo mange mnd på sykehus). Gutten manglet ingenting og det var lett synlig, til tross for at han var så mye syk. Jeg tror han var i så godt hold FORFI jeg fullammet så lenge. Det er vel ikke til å unngå å få reaksjoner når man ammer og samsover til de er 2 år heller, men det har helt ærlig bare prellet av.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 00:08   #43
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Gjett om jeg fikk høre den. :dån:

Jeg gadd ikke fortelle helsesøster at jeg fortsatt nattammet etter seks måneder. Jeg bare nikket og smilte og "jada, vi har sluttet om natten".

Ja, både til det og til : -Ja, alle sover vel hele natta nå?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 00:16   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt hevede øyenbryn over at jeg har ammet lenge (18, 20 og 22 måneder), men jeg er god på å avlede kommentarer og "shut people up" uten at de helt ser hva som skjedde, så det har aldri plaget meg.

Gammel 15-06-11, 01:01   #45
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg husker jeg fikk en kommentar fra en vilt fremmed mann på flyet en gang. Han sa det liksom mer til Kosegrisen enn til meg også, jeg husker jeg syntes det var rimelig sært. Noe om at "dette skal du snart slutte med", eller noe. Hun var vel knapt nok 9 måneder på det tidspunktet, jeg ammet i 19.

Gammel 15-06-11, 01:17   #46
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg fikk høre at jeg burde hatt mme stående klart hjemme når vi kom hjem fra sykehuset. Men det kom fra de son gjerne var litt eldre og ikke slev hadde ammet. Har også fått høre at det er unødvendig og amme, det var vist mye lettere med mme.

Gammel 15-06-11, 01:35   #47
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Når jeg ymtet frem om ammepermisjon på jobb ble det glatt avfeid, men det er av en sjef som lurer på om leddbånd i skulder og kne virkelig må opereres.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 01:38   #48
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Gjett om jeg fikk høre den. :dån:

Jeg gadd ikke fortelle helsesøster at jeg fortsatt nattammet etter seks måneder. Jeg bare nikket og smilte og "jada, vi har sluttet om natten".

Det gjorde jeg også! Helt til jeg sa det som det var når han var på ettårskontroll. Da var det jo allerede for sent. Damen holdt sikkert på å ramle av stolen, men på det tidspunktet hadde jeg allerede gjort meg opp en klar mening på hva jeg synes om helsesøstre og deres synsinger og kunnskaper om hist og hint, så jeg kjente at jeg ikke brydde meg noe særlig.

Litt gnåling fra svigerfamilie her også. Særlig svigerfar, som ikke kunne skjønne hvofor man skulle drive å jobbe for å få fullammet, eller i det hele tatt amme. Alle hans barn var oppfostret på MME, og de er jo som kjent utsøkte representanter av arten mennesket, så det så. Ingen grunn til å jobbe for ett optimalt kosthold for babyen sitt, selv om man kan.

Jeg har litt følelsen av at mange tenker at det helst ikke skal ligge så mye arbeid bak det å amme. Det skal være koselig og praktisk, men i det øyeblikkket det er slitsomt skal man droppe det og heller begynne med tillegg/grøt/vanlig mat. Min erfaring er derimot at detligger en god del jobb bak og f.eks. fullamme ett barn til det er seks måneder (som jo da er anbefalingene) og at man vil oppdage at det er slitsomt å gjennomføre fordi du ofte må amme på natt, ofte på dagtid, ha økedøgn osv. Og disse ofrene møter man gjerne lite forståelse for, for barnet er jo så stort, og det finnes jo alternative løsninger og da er man ganske sær som driver med sånn selvplaging
Å parere med at MME er suboptimalt v.s. morsmelk er heller ikke noe kronargument da man møter milelange tær når man diskuterer emnet..har jeg hørt..

Gammel 15-06-11, 11:12   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det kan være at det kvinnelige, naturen, blir for påtrengende og ekkelt, jeg.

At alt med kvinnekropp, pupper som renner, instinkter som ikke blir temmet, at man lytter til kroppen og følger babyens rytme og behov i en symbiose der det bare er plass til babyen og mor er ubehagelig i et sivilisert kultivert samfunn der kjønn og kropp liksom skal være uvesentlig.

Med MME kan man kutte de intense båndene mellom mor og barn og slippe andre til, man kan være samfunnsnyttig og funksjonell fra første stund, man kan kle på seg og skru av "det dyriske" i seg, der man snuser, lukter, skiller ut hormoner og rett og slett er et dyr.

Gammel 15-06-11, 11:17   #50
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

I England, der er (var?) det hvertfall lite ammepress, gitt. Når jeg fikk eldste trodde jeg at amming var sånt som gikk av seg selv, det var bare å legge ungen ved puppen så ordnet hun selv. Det var jo ikke det. Jeg spurte en (overarbeidet) sykepleier om hjelp, for jeg fikk det jo ikke til, og da kom hun med en flaske MME. Ferdig med det, det var ikke noe ammehjelp å få der, nei.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:47   #51
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det har tydeligvis vært irriterende og veldig intimtyranniserende at jeg har prioritert amming, økedøgn og tid med babyen fremfor å ha masse besøk, rene gulv og bakst.

Tsk, tsk, tsk!!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:14   #52
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ammet mye og lenge og det var mange som hadde meninger om det ja.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:20   #53
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

En venninne av meg så sjokkert på meg da jeg ammet minsten sist.. "æææsj amme du fortsatt, fysj det er så ekkelt! Det skal jeg aldri gjøre altså.. "

Ehm ja..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:01   #54
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han som er født i '10?!

Gammel 15-06-11, 16:02   #55
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

I dag kom første kommentaren, gitt. Lillebror spiser ingen ting annet enn melk fra meg. Han er straks 8 mnd. Noen mente at jeg burde slutte så ville han jo spise til slutt. I dag var han nesten 5 timer uten mat fordi hans mor var på jobb. Jeg tror ikke vi slutter enda, nei.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 16:07   #56
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn hadde jeg det med mellomste, Chanett. Minstemor åt ingenting annet enn pupp før hun begynte i barnehage som 11 mnd.

Gammel 15-06-11, 16:20   #57
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg møtte mye støtte hos min mor. Hun fikk barn i en periode der amming ikke var prioritert. Man skulle amme hver 4. time, utenom det skulle babyen bare få skrike litt. Min mor forsto at dette ikke gikk, hun ammet når babyen skrek eller var sulten. Hun fortalte også sin svigerfar at han måtte venne seg til at amming ikke foregikk skjult i et annet rom. Det gikk veldig fint, han vennet seg raskt til det. Han var født i 1911.

Gammel 15-06-11, 16:24   #58
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ammet mine fire barn 16-20 måneder, og har fått en god del flaskepoliti-kommentarer. Ungen er for tynn, for tjukk, får nok for lite, får nok for mye, stakkars han er nok ikke fornøyd, trenger nok grøt, at ikke du bare slutter når du får så mye brystbetennelse, ammer du DEN STORE UNGEN?!, ja JEG syns det er ekkelt når de kan gå og enda verre; SI PUPP, og så videre. Hadde jeg ikke vært så fast bestemt på at amming var det beste, kunne fort endel av de kommentarene gått litt inn på meg. Jeg var bare 21 da jeg fikk barn første gang, men klarte heldigvis å stå på mitt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:37   #59
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Sånn hadde jeg det med mellomste, Chanett. Minstemor åt ingenting annet enn pupp før hun begynte i barnehage som 11 mnd.

Vi satser på at vår spiser noe annet før han starter i barnehagen. Da er han nemlig 22 mnd.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 23:09   #60
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Ja, ellers kan det hende han vekker oppmerksomhet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.