Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det viktig at du er anonym på nett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det viktig for deg å være anonym på en nettside som FP?
Ja, veldig viktig 14 7,78%
Ja, ganske viktig 34 18,89%
"Midt-på-treet" viktig 69 38,33%
Litt viktig 29 16,11%
Nei, ikke als viktig 33 18,33%
Dustepoll 1 0,56%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 12:28   #41
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?

Ja, det er viktig for meg å være så anonym at jeg ikke blir gjenkjent.

Gammel 10-01-10, 12:53   #42
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke viktig i den forstand at jeg skriver noe jeg ikke kan stå inne for, men i alle andre fora på nett er jeg ikkeanonym og da var det litt deilig å komme inn her og prøve å holde personlig info på et minimum. Men jeg vet svært godt hvor lett det er å finne ut av hvem folk er. Det krever ikke så mye annet enn tid. Jeg er en habil stalker

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 13:18   #43
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er viktig for meg.

Skriver ikke noe det ville vært krise om noen som kjenner meg finner ut, men har ved flere anledninger vært langt mer personlig her inne enn jeg er på jobben og sammen med venner. For meg har det vært til stor nytte og glede - og utvikling. Det er vel hovedgrunnen til å være her, egentlig. Blir fort lei av mensingsløs smalltalk og synes det er befriende og på en mer direkte måte kunne delta i samtaler av mer ærlig og dyptpløyende art. Ikke veier jeg mine ord på gullvekt i like stor grad her som ellers heller og synes det er fint å møte andre relativt direkte meningsutvekslinger her på forumet.

Jeg synes det er deilig å være anonym (med forbehold om at enkelte her inne kanskje kjenner meg uten at jeg vet det).

For min del handler ønsket om anonymitet selvfølgelig ikke sammen med at jeg ikke kan stå for det jeg sier her inne, men at jeg slett ikke ønsker at naboen skal vite veldig mye om mine innerste tanker.

Gammel 10-01-10, 13:45   #44
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For min del handler ønsket om anonymitet selvfølgelig ikke sammen med at jeg ikke kan stå for det jeg sier her inne, men at jeg slett ikke ønsker at naboen skal vite veldig mye om mine innerste tanker.

Her er jeg også. Dessuten kan det kanskje skade et forhold hvis jeg diskuterer saker her inne på et prinsippielt grunnlag og det blir forstått som personlig. Jeg har oppdaget at flere her inne tror jeg er personlig når jeg ikke er det og tror at det ikke er mulig å ha ulike standpunkt når man snakker prinsippielt/idealistisk og er personlig. Hvis jeg blir gjenkjent på FP og vedkommende tror jeg mener ting uten å forstå dennes situasjon tror jeg at enkelte kan velge å ta avstand i stedet for å konfrontere/finne ut hvordan ting henger sammen. Man går glipp av forklaringen da.

Gammel 10-01-10, 13:59   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske viktig. Jeg tror nok at folk jeg kjenner godt kan kjenne meg igjen ut fra meninger og synspunkter på forskjellige ting, jeg er ikke veldig forskjellig her fra det jeg er IRL, men jeg tror ikke jeg er veldig lett gjenkjennelig. Jo mer åpen man er, dess mer må man tenke seg om når man skriver noe om andre, tenker jeg. Jeg kommer nok aldri til å legge ut veldig personlige tråder, skråsikker er jeg ikke på at ingen kjenner meg, eller på at det ikke noen gang kommer til å bli lest av noen som vet hvem jeg er. Jeg hadde satt pris på om noen sa fra om de kjente meg, men jeg forventer ikke at de skal gjøre det, da er man jo samtidig nødt til å gi seg selv til kjenne.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 14:04   #46
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja.. ikke veldig viktig. Men jeg prøver ikke la bilder etc, bli liggende.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 14:17   #47
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Litt viktig, ikke personlig - i den forstand at det gjør meg ingenting om venner, familie og naboer kjenner meg igjen og kan plassere meg. Det gjør meg ingenting å bli gjenkjent, selv om jeg ikke har noe mål om det.

Sist redigert av Libra : 11-01-10 kl 01:24.
Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:35   #48
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker anonymiteten, men samtidig hender det jo jeg skriver ting som folk kan kjenne meg igjen på. Legger ikke ut så mye bilder som kan "bevise" at jeg er meg.

Gammel 10-01-10, 16:43   #49
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg skriver ikke om veldig personlige ting, jeg legger ikke ut bilder og navn på barnet mitt, men ellers er jeg ikke veldig anobnym tror jeg.

Gammel 10-01-10, 16:47   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Relativt. Jeg har nok vært litt mer slepphendt med opplysninger enn jeg egentlig er komfortabel med, og jeg har ikke noe ønske om at folk jeg kommer i kontakt med gjennom jobben skal skjønne hvem jeg er.

På den annen side er jeg helt ubekymret over at de jeg har sluppet inn i bloggen kjenner meg igjen, så klart.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:50   #51
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver ikke ting på åpent forum som jeg ikke står for, også i RL. De mest private greiene holder jeg i bloggen som er lukket.
Kjenner endel her inne og bryr meg ikke om andre kjenner meg igjen.

Gammel 10-01-10, 17:42   #52
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Viktig og viktig, det er ingen krise om folk vet hvem jeg er men jeg legger ikke opp til det liksom. Jeg legger ikke ut bilder av meg selv og familien i åpent forum,men har feks lagt ut bilder av stua mi så da kan det jo være at noen plutselig vet hvem jeg er.

Gammel 10-01-10, 17:46   #53
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både og. Jeg synes ikke det er noen krise om noen vet hvem jeg, men jeg liker å ha en viss oversikt over hvem som vet det. Om jeg gjenkjenner noen synes jeg det er greit å gi et lite hint om det, på samme måte som jeg selv ville likt å bli gjort oppmerksom på det.

Gammel 10-01-10, 17:51   #54
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke så veldig anonym, tror jeg.
Og det gjør at jeg helt naturlig begrenser hva jeg deler av informasjon.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 18:23   #55
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Skriver ikke noe jeg ikke står for, så det er vel ikke så viktig..
Men legger ikke ut navn, adresse, tlf nr.. Prøver også å unngå å skrive navna på barna her

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 08:59   #56
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så veldig vanskelig finne om man vil, tror jeg.

Jeg sier ikke noe her jeg ikke kunne sagt IRL, jeg legger ikke ut alt for mye bilder av meg selv eller familien og jeg legger ikke ut detaljerte ferieplanen og adresse.

Gammel 11-01-10, 09:21   #57
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var viktig for meg. Så fikk vi en alvorlig syk sønn og jeg måtte velge mellom å la være fortelle og forbli anonym, eller øse ut av meg mine tanker og sorger. Det ble det siste og nå kan alle skjønne hvem jeg er. Det er greit det også.

Gammel 11-01-10, 09:24   #58
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Før var det viktig å være helt anonym, var nok mer skeptisk da, nå er det ikke så nøye. Prøver å være meg selv mest mulig på nett.

Gammel 11-01-10, 09:26   #59
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg skriver ikke noe på nett som jeg ikke kan stå for. Man skriver tross alt for et publikum som man ikke vet hvem er. De som kjenner meg skjønner kjapt hvem jeg er hvis de leser litt av det jeg skriver. Og det syns jeg er helt greit. Ellers er det nok ikke så lett å finne ut hvem jeg er, da jeg aldri legger bilder av meg selv på åpent forum og er veldig tilbakeholden med å legge ut bilder av barna også. (Jeg er ikke sikker på om jeg har gjort det, derfor skriver jeg tilbakeholden. I så fall har bildene raskt forsvunnet igjen.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 09:27   #60
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil være sånn "midt på treet"-anonym. Jeg står for det jeg skriver her og har ikke noe problem med å forholde meg til det IRL. Likevel så setter jeg pris på å være litt anonym her. Personlige opplysninger gir jeg ikke ut her, men faren for å bli gjenkjent innser jeg er der. Jeg har jo en "historie" som kan gjenkjennes av folk som vet litt.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.