|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det viktig for deg å være anonym på en nettside som FP? | |||
Ja, veldig viktig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 7,78% |
Ja, ganske viktig |
34 | 18,89% |
"Midt-på-treet" viktig |
69 | 38,33% |
Litt viktig |
29 | 16,11% |
Nei, ikke als viktig |
33 | 18,33% |
Dustepoll |
1 | 0,56% |
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
can-jur
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ikke viktig i den forstand at jeg skriver noe jeg ikke kan stå inne for, men i alle andre fora på nett er jeg ikkeanonym og da var det litt deilig å komme inn her og prøve å holde personlig info på et minimum. Men jeg vet svært godt hvor lett det er å finne ut av hvem folk er. Det krever ikke så mye annet enn tid. Jeg er en habil stalker
![]() |
![]() |
#43 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ja, det er viktig for meg.
![]() |
#44 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?
Her er jeg også. Dessuten kan det kanskje skade et forhold hvis jeg diskuterer saker her inne på et prinsippielt grunnlag og det blir forstått som personlig. Jeg har oppdaget at flere her inne tror jeg er personlig når jeg ikke er det og tror at det ikke er mulig å ha ulike standpunkt når man snakker prinsippielt/idealistisk og er personlig. Hvis jeg blir gjenkjent på FP og vedkommende tror jeg mener ting uten å forstå dennes situasjon tror jeg at enkelte kan velge å ta avstand i stedet for å konfrontere/finne ut hvordan ting henger sammen. Man går glipp av forklaringen da.
![]() |
#45 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Det er ganske viktig. Jeg tror nok at folk jeg kjenner godt kan kjenne meg igjen ut fra meninger og synspunkter på forskjellige ting, jeg er ikke veldig forskjellig her fra det jeg er IRL, men jeg tror ikke jeg er veldig lett gjenkjennelig. Jo mer åpen man er, dess mer må man tenke seg om når man skriver noe om andre, tenker jeg. Jeg kommer nok aldri til å legge ut veldig personlige tråder, så skråsikker er jeg ikke på at ingen kjenner meg, eller på at det ikke noen gang kommer til å bli lest av noen som vet hvem jeg er. Jeg hadde satt pris på om noen sa fra om de kjente meg, men jeg forventer ikke at de skal gjøre det, da er man jo samtidig nødt til å gi seg selv til kjenne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Litt viktig, ikke personlig - i den forstand at det gjør meg ingenting om venner, familie og naboer kjenner meg igjen og kan plassere meg. Det gjør meg ingenting å bli gjenkjent, selv om jeg ikke har noe mål om det. Sist redigert av Libra : 11-01-10 kl 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg liker anonymiteten, men samtidig hender det jo jeg skriver ting som folk kan kjenne meg igjen på. Legger ikke ut så mye bilder som kan "bevise" at jeg er meg.
![]() |
#49 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg skriver ikke om veldig personlige ting, jeg legger ikke ut bilder og navn på barnet mitt, men ellers er jeg ikke veldig anobnym tror jeg.
![]() |
#50 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Relativt. Jeg har nok vært litt mer slepphendt med opplysninger enn jeg egentlig er komfortabel med, og jeg har ikke noe ønske om at folk jeg kommer i kontakt med gjennom jobben skal skjønne hvem jeg er.
![]() |
#51 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg skriver ikke ting på åpent forum som jeg ikke står for, også i RL. De mest private greiene holder jeg i bloggen som er lukket.
![]() |
#52 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Viktig og viktig, det er ingen krise om folk vet hvem jeg er men jeg legger ikke opp til det liksom. Jeg legger ikke ut bilder av meg selv og familien i åpent forum,men har feks lagt ut bilder av stua mi så da kan det jo være at noen plutselig vet hvem jeg er.
![]() |
#53 |
seru
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Både og. Jeg synes ikke det er noen krise om noen vet hvem jeg, men jeg liker å ha en viss oversikt over hvem som vet det. Om jeg gjenkjenner noen synes jeg det er greit å gi et lite hint om det, på samme måte som jeg selv ville likt å bli gjort oppmerksom på det.
![]() |
![]() |
#54 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg er ikke så veldig anonym, tror jeg.
![]() |
#55 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Skriver ikke noe jeg ikke står for, så det er vel ikke så viktig..
![]() |
#56 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg er ikke så veldig vanskelig finne om man vil, tror jeg.
![]() |
#57 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Det var viktig for meg. Så fikk vi en alvorlig syk sønn og jeg måtte velge mellom å la være fortelle og forbli anonym, eller øse ut av meg mine tanker og sorger. Det ble det siste og nå kan alle skjønne hvem jeg er. Det er greit det også.
![]() |
#58 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Før var det viktig å være helt anonym, var nok mer skeptisk da, nå er det ikke så nøye. Prøver å være meg selv mest mulig på nett.
![]() |
#59 |
villende
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Tja, jeg skriver ikke noe på nett som jeg ikke kan stå for. Man skriver tross alt for et publikum som man ikke vet hvem er. De som kjenner meg skjønner kjapt hvem jeg er hvis de leser litt av det jeg skriver. Og det syns jeg er helt greit. Ellers er det nok ikke så lett å finne ut hvem jeg er, da jeg aldri legger bilder av meg selv på åpent forum og er veldig tilbakeholden med å legge ut bilder av barna også. (Jeg er ikke sikker på om jeg har gjort det, derfor skriver jeg tilbakeholden. I så fall har bildene raskt forsvunnet igjen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Pauset
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg vil være sånn "midt på treet"-anonym. Jeg står for det jeg skriver her og har ikke noe problem med å forholde meg til det IRL. Likevel så setter jeg pris på å være litt anonym her. Personlige opplysninger gir jeg ikke ut her, men faren for å bli gjenkjent innser jeg er der. Jeg har jo en "historie" som kan gjenkjennes av folk som vet litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|