|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nei. Hva hvis barn/barnebarn innledet et forhold til halvsøsken.
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Altså, jeg tror ikke det er noe galt med en donasjon eller tre. Men om man kikker på USA, der man ofte ser at collegejenter har tette donasjoner gjennom college for å spe på (3-10000 dollar pr donasjon, alt etter hvor smart og attraktiv og alt det der man er), så er iallfall det en større andel av problemer slik jeg opplever det, i forhold til hva normale unge jenter har i forhold til infertilitet m.m.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Kun til nære slektninger, dersom det skulle være aktuelt, tror jeg.
|
|
|
#5 |
|
--
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nå har jeg donert egg til forskning, som ble til overs etter egguttak, og synes det var helt greit. Ikke det at det helt kan sammenlignes, men jeg tror ikke jeg har noen store følelser for eggene mine. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?
Det kunne jeg godt gjort. Det blir noe helt annet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
For min del ville det vært verre tror jeg. Jeg tror jeg hadde følt at det aktuelle barnet var mitt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, jeg måtte nok tenkt nøye gjennom akkurat det, men jeg tror det kunne gått bra om jeg ikke hadde bært det frem selv. At det ville stått i en særstilling for meg, annerledes enn andre tantebarn, er noe annet.
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Her i området, England, Finland og sånt, så tror jeg ikke man får noenting.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nei, det kunne jeg ikke selv om vi absolutt vurderte å benytte oss av donerte egg/sædceller. Jeg kunne ha donert til to nære familiemedlemmer om de ønsket eggene mine, men that's it. Selve stimuleringen og uthentingen er piece of cake i forhold til de påfølgende 2 ukene så denne biten skulle jeg tatt ganske greit (men nå blir jeg ofte overstimulert og dårlig i flere uker etterpå så det måtte ha passet med min egen familiesituasjon akkurat den perioden). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Jeg tenker at jeg nok ville hatt langt større kvaler i fht. å donere egg enn å være rugekasse for noen andres befruktede egg.
|
![]() |
|
|