|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Jeg kunne sikkert ha tatt liv. I hvert fall prøvd.
Jeg synes det er interessant hvordan de fleste sier de sikkert kan ta liv for å forsvare barna eller seg selv.Og jeg er der jeg også, altså. Det er moralsk forsvarlig synes jeg, å drepe for å redde sine kjære. Vanlige mennesker har det sånn.
|
|
|
#42 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Ja, det tror jeg faktisk at jeg kunne har gjort. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Om jeg skulle tenkt meg en der jeg kunne drepe måtte det være for å forsvare Mazungen, men jeg har oppdaget at jeg usansynelig ville drepe i selvforsvar. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du tatt livet av noen?For noen år siden hadde jeg uten å nøle sagt ja, nå, nei jeg vet ikke. Jeg liker ikke engang å slå ihjel fluer. Samtidig så vet jeg at om jeg ble presset langt nok... Men å drepe... Måtte i såfall være for barn eller barnebarn sin skyld. Og kanskje for å redde mitt eget skinn. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Hvis det var snakk om å forsvare familien min eller meg selv (eller venner/andre uskyldige) overfor et drapsforsøk eller forsøk på å volde stor skade hadde jeg nok absolutt kunne gjøre det, ja. Jeg har ingen problemer med å tenke at livet til denne personen ikke hadde hatt noen rett dersom det truet andre sitt liv. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Jeg kan se for meg "worst case scenario" med noen som virkelig truer f.eks gutta boys, men jeg vet ikke helt - om jeg faktisk har greid det. Jeg har definitivt greid å skade og jeg har god evne til å holde hodet kaldt - og kanskje har jeg greid å holde hodet så kaldt at jeg ikke har gjort det - eller, jeg vet ikke *vinglepetra*
|
|
|
#47 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kunne du tatt livet av noen?
|
|
|
#48 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Kunne du tatt livet av noen?
Samme her. Jeg drømmer stadig om å bli en eller annen Terminator-drapsmaskin som kan spasere rett inn i trafficking-miljøer og plaffe ned alle jævlene jeg ser, feks. :usaklig: Men i virkeligheten hadde det nok vært en "du drepte barna mine"-sak som hadde gjort meg til en morder.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 13-03-10 kl 08:43. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Det er vanskelig å si, men jeg tror nok det.
|
|
|
#50 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Ja jeg kunne "lett" drept noen som skadet/truet barnet mitt på livet.. jeg tror jeg helt sikkert kunne handlet i refleks da..
|
|
|
#51 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Jeg tror ikke jeg kunne gjort det overveid og planlagt. Jeg er mer styrt at fornuft enn følelser, og fornuften sier at det tjener ingenting at jeg havner i fengsel... |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Jeg kunne neppe drept noen. |
|
|
|
#53 |
|
<*(((<
|
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Som innrullert i en krigssituasjon, passe brutt ned etter noen opplevelser med død og fordervelse rundt meg? Jepp, da tror jeg så godt som alle kan drepe, så fremt man har overlevd lenge nok. Og der tror jeg ikke det er noen større forskjell på kvinner og menn heller. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Ja, jeg antar at jeg kunne gjort det. Har kjent på hvor sterk hevntørsten kan være og vet at det er overveldenede, i skrekk og gru situasjoner antar jeg at man også henter frem nye sider ved seg selv.
|
|
|
#55 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Kunne du tatt livet av noen?Ja det mener jeg at jeg kunne. Hvis det var fare for en annens liv og vedkommende var grunnen. Kriminelt sett.
|
![]() |
|
|