|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Nå er de her igjenJeg er helt med på gjennvinninga altså.
![]() |
#43 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nå er de her igjenHadde vært greit med grovavfall henting 2 ganger i året. Vi har det ikke, men svigers har det. De sier at det ofte er lite igjen når bilen kommer for å hente siden det har vært "skattejegere" der kvelden før. De synes det er greit at noen finner nytte i tingene, men noen ganger er det litt mye mas. Sånn som når "skattejegeren" ringer på for å høre om de har delene som mangler til en gammel støvsuger som er satt ut
![]() |
#45 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nå er de her igjen
Forstår deg godt jeg. Folk skal være så "fornuftige og idealistiske" bestandig, men å se at dette kan ha problematiske faktorer ved seg vil aldri noen vedkjenne. Veldig greit å synes noe om noe man slipper å forholde seg til i virkeligheten. Da er alle utrolig korrekte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Glamorøs
|
![]() |
#47 |
Glamorøs
|
![]() |
#48 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Nå er de her igjenJeg synes hele greia er en smule pussig. At folk skal lempe ut gammelt ræl (?) i grøfta utenfor husene sine for så å måtte vente opptil en uke på at det blir hentet. I mens holder andre folk på å rote i det for å finne mulige gjemte skatter.
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nå er de her igjenJeg syns det er et supert system, jeg. Utenfor tettbyggets trøk er det jo kjempekjekt at man slipper å dra for å levere det selv, og ukesperioden er selvsagt fordi det er umulig å beregne hvor mye folk setter ut, og hvor mye man derfor får med seg om gangen. På vestlandet har jeg kjørt forbi ordningen flere ganger, og jeg krympermeg når jeg ser hvor mye fullt brukbart stæsj som fokk kaster. Da er det jo bare flott at noen kan ta det.
![]() |
#50 |
Pauset
Nope. Jeg er løsningsorientert jevnt over, og overhode ikke typen som bare godtar at sånn er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Glamorøs
|
Siden du er løsningsorientert så regner meg med at du har tenkt ut en lur måte dette kan skje på som er like effektivt?
![]() |
#52 |
Sånn passe sane
|
Helt enig i dette. Det er jo et supert system - ren luksus å få lov til å kaste søpla si rett i grøfta og så kommer andre og henter det.
![]() |
#53 |
Pauset
Ja som jeg skrev i innlegget du tok tak i, så hadde det å samle grovavfall f.eks. ved miljøstasjoner kunne vært en løsning. Det ville jo også effektivisere hentingen. Ellers er jeg vant med at borettslag setter containere ut. Å samle ting mer burde jo være overkommelig. Ha visse steder man satte fra seg dette, og ikke bare langs veien. Det er jo ikke sikkert det skulle så mye til for å skape endring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
Kjempefin løsning for alle som har hengere tilgjengelig, borettslag med spenn til denslags et cetera. Familie og venner som kan hjelpe med å bære komfyrer og sofaer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Borte
|
I Vestfold er det allerede helt gratis å levere sortert avfall til miljøstasjonene. Tilbudet med henting av grovavfall er til alle og ikke bare dem som har mulighet til å frakte store ting til miljøstasjonen. Det du foreslår er det samme som å fjerne en ordning som favner de fleste bebyggerne i kommunen og erstatte den med et tilbud de allerede har, men som de kanskje ikke evner å benytte seg av.
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
Nei, det er ikke like effektivt.
![]() |
#59 |
Opp og ned
|
Her er det veldig tettbygd strøk. Ordningen hadde vært helt grei om det ikke fulgte med alle disse skattejegerene som dere kaller dem. Som står på tomgang med gamle biler som støyer og fremmede mennesker helt oppi kjøkkenvinduet. Og nei det er ikke min søppel som ligger der, men naboens.
![]() |
#60 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nå er de her igjenAt biler står på tomgang, rot og tilgrising skjønner jeg jo at ikke er så hyggelig, men ikke at folk tar avlagte ting, selv om det ligger nærme vinduet til dem som bor der.
![]() |
|
|