|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nå er de her igjenJeg syns det er et supert system, jeg. Utenfor tettbyggets trøk er det jo kjempekjekt at man slipper å dra for å levere det selv, og ukesperioden er selvsagt fordi det er umulig å beregne hvor mye folk setter ut, og hvor mye man derfor får med seg om gangen. På vestlandet har jeg kjørt forbi ordningen flere ganger, og jeg krympermeg når jeg ser hvor mye fullt brukbart stæsj som fokk kaster. Da er det jo bare flott at noen kan ta det.
|
|
|
#3 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Nå er de her igjen
Helt enig i dette. Det er jo et supert system - ren luksus å få lov til å kaste søpla si rett i grøfta og så kommer andre og henter det.
|
|
|
#6 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da må jeg jo frakte sofaen til miljøstasjonen da! Noe av poenget er jo at dette er et lavterskeltilbud og det skal være enkelt for forbrukeren. I tillegg er det jo et poeng at det er lettere å sortere når du kan plukke ting som står i veikanten - containeren må tømmes og sorteres på gjenvinningsstasjonen.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nå er de her igjenI New York er dette satt i system, hele året rundt. De har faste dager flere ganger i uka hvor de kan sette ut søppel. Og mange reiser rundt og finner "skatter" som er satt ut på gata.
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nytt i år tror jeg, for mener den butikken der oppe åpnet i fjor. Tidligere har de bare kastet alt på et lasteplan uten hensyn til å ta vare på ting i alle fall.
Tar de med seg søppelsekker altså? Det gjør de ikke hos oss. Alt som passer i en søppelsekk, passer jo også i det vanlige restavfallet. Det er kun større ting en kan levere og e-avfall i egen bærepose ved siden av evt. |
|
|
|
![]() |
|
|