|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Leser
|
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn
Jeg ingen problemer med å forholde meg til misbruk av barn - selv om jeg hverken ser eller hører det personlig. Jeg mener det er feil at vi "alle" sammen må ha "førstehåndsinformasjon" om alle emner for å handle.
![]() |
#42 |
Epikur
|
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnHar mye av samme erfaring med Heiko, bare at jeg har jobbet med disse ungene når de er blitt godt voksne, kanskje 40, 50, 60 år etter overgrepet, og ser dem som de barna de en gang var. Jeg har ingen problemer med å forestille meg hva de er blitt utsatt for, bli opprørt og sint på deres vegne selv om det som skjedde dem, skjedde et annet sted for lenge siden. jeg ser det barnet de har vært og den krenkelsen de er blitt utsatt for, og hvordan ofte disse krenkelsene blir omsatt i at de selv blir overgripere som litt større barn.
![]() |
#44 |
Live and let live
|
:dåne litt jeg òg: Det må da være tidenes minst gjennomtenkte uttalelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Come what may...
|
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnUff jeg er glad for jeg ikke fikk sett dette. Angrer faktsik jeg kom inn i denne tråden!
![]() |
#46 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnEt meget bra innlegg Mim! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnMim: Jeg bøyer meg i støvet, der satt du skapet på plass.
Ja, jeg fikk det samme svaret.
![]() |
#48 |
weird
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnJeg er enig i at NRK burde ha advart og tatt andre forhåndsregler som sendetid etc.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnKie sa akkurat det jeg tenkte og mener, men som jeg ikke ordet eller klarte å si selv. Flott innlegg
![]() |
#50 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Det har ikke slått deg at flere av de som hørte dette innslaget kanskje har vært utsatt for overgrep selv, eller har noen nær som har blitt det, og at man derfor reagerer ekstra sterkt ved å høre dette lydopptaket som kom (uten særlig forvarsel)?
![]() |
#51 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Jeg regner med at du skjønner at jeg ikke tenkte på slike personer. Jeg tror at de som har blitt utsatt for misbruk selv vil vurdere om de orker å se et slikt program. Jeg sa også senere i tråden at jeg er enig i at det burde vært en klar advarsel i forkant av lydopptaket slik at evnt som ikke orker å høre/se på kan slå av. Ellers signerer jeg blant annet Kie fullt ut.
![]() |
#52 |
weird
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnJeg tror ikke det at man selv har vært utsatt for overgrep automatisk gjør at man er for eller imot dette. Det er vel nettopp der folks mulighet til å skjerme seg selv kommer inn. NRK har tatt selvkritikk på akkurat det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnFantastisk innlegg av Kie (og Mim)!! Alle burde lese de innleggene og virkelig gå inn i tenkeboksen!
![]() |
#54 |
Borte
|
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnJeg kjenner provoseres av påstanden om at vi trenger å høre dette lydopptaket, og så å si bevitne overgrep mot barn for å ristes ut av likgyldighet og orke å ta det innover oss. At vi må føle smerten for å forstå hvor alvorlig det er. Det har jeg faktisk ingen problemer med å forstå helt av meg selv. Og det håper jeg gjelder de fleste av oss.
![]() |
#56 |
Epikur
|
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnEnig med kasia og HP. Jo mer jeg har lært om dette feltet, jo mer jeg har snakket med dem som er ofre, jo mer faglitteratur jeg har lest på feltet, jo mindre behov har jeg for å se og høre. Jeg trenger det ikke. jeg vet og forstår uten å måtte lytte til barneskrik av angst og smerte.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 31-01-07 kl 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
weird
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnAt folk helst ser en annen vei er jo nettopp problemet med overgrepssaker.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnHuff, innlegget ditt burde nesten også kommet med advarsel Madam Mim. Jeg er fullstendig enig i det du skriver.
![]() |
#59 |
Epikur
|
Dette er jeg helt enig i, Kie, don't kill the messenger er et viktig budskap! Man bør selvsagt bruke krefter på å være sint på overgriperne. (Balansert sint, selvsagt. Sint på det de gjør, men ikke dem, ettersom så mange overgripere selv er ofre som skulle hatt hjelp.)
![]() |
#60 |
Borte
|
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnVet du, Kie, jeg nekter å bli med på en diskusjon om hvem som har mest empati og omtanke for ofrene her. Saken er hva som er den beste måten å sette fokus på, og den beste måten å formidle hva som skjer. Selv om jeg mener det er unødvendig å vise overgrepene direkte, så betyr det ikke at jeg ikke bryr meg om ofrene eller syns det er mindre viktig enn deg å ivareta dem.
![]() |
|
|