|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Tror du på spøkelser | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
43 | 27,74% |
Nei |
84 | 54,19% |
Vet ikke? Kanskje? Eller kanskje ikke? |
28 | 18,06% |
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Ja, jeg gjør vel det. Men stemte det siste alternativet da jeg ikke alltid er enig med meg selv om hva jeg tror på...
![]() |
#42 |
Passiv
|
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Nei. Jeg mener at det folk kaller en unaturlig oplevelse har en naturlig forklaring på et eller annet vis. |
![]() |
![]() |
#44 |
kamerat
|
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Absolutt ikke.
![]() |
#45 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Nei, jeg VIL ikke tro på slikt. Synes på en måte at døden da bare blir "skummel" hvorfor skal man etter sin død drive å spøke for folk her på jorden?? helt meningsløst,velger å tro at når man er død, er man borte, akkurat som man er borte før man blir født.. Alle disse programmene hvor de snakker med døde folk, hvorfor får vi aldri svar på hvor de er, hvem de er med, hvordan det ser ut der de er, er de sammen med resten av de døde familiemedlemmene, er gud der, har de kropp,osv osv, hvorfor kan de da ikke si noe konkret om slikt? Den der om at sjelen skal leve evig osv bare er GRUSOMT SKUMMELT, skal sjelen liksom sveve rundt til evig tid, altså tankene våre? alldeles fryktelig synes jeg den tanken er.
![]() |
#46 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Tror du på spøkelser?
![]() |
#48 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Nei.
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Det å være med våre kjære når vi er døde er jo helt ulogisk at vil fungere. Tenk deg et scenario der ene ektefellen dør ung og den andre gifter seg igjen. Hvilken tror du vedkommende vil være sammen med etter døden da? En av dem vil jo ikke få være med. Eller er himmelen et stort hippiefelleskap?
![]() |
#50 |
Pauset
|
Man har ulike former for bevissthetsnivåer. Hjernen er aldri avslått med mindre man er fysisk død. Så når man sover, så er hjernen i en annen "modus" enn i våken tilstand (færre hjernebølger). |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Hysj Glitter, ikke ødelegg idyllen min. Nei, men det er mange nok jeg ikke kommer til å IKKE ville se igjen når jeg dør, feks. foreldre og evt. barn om de, gud forby, skulle dø før meg, og jeg holder godt fast på tanken om at jeg vil få se dem igjen. Jeg velger å tro det, andre får tro hva de vil. Jeg tror absolutt 100 % på et liv etter døden. *nek*
![]() |
#52 |
Pauset
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Ja jeg også synes det er fin tanke at vi muligens får treffe igjen våre kjære, men blir det ikke litt merkelig at hvis jeg lever til jeg er 90, og treffer igjen min elskede farmor som da vil være mye yngre enn meg siden hun døde relatvt ung.. vil ikke det bli merkelig,at du gjerne da er 40 år elde enn din far osv.. eller ser man ikke hverandre, bare tankene, eller sjelen..
![]() |
#54 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Det blir spennende å se hva som egentlig skjer når vi dør.
![]() |
#55 |
Nymotens gammeldags
Isfolket ja, jeg husker den. Det var en av de aller siste bøkene, men jeg tror ikke det var døden altså, det var et sted de havnet, de døde ikke. Nathaniel og de andre kom seg jo ut igjen. De svevde bare rundt der, det var ganske creepy.
![]() |
#56 |
Pauset
|
Jeg leste også disse fra jeg var ca 13 år. Jeg orket ikke lese de siste bøkene, det tok jo helt av og ble helt hinsides. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Nymotens gammeldags
Jeg leste dem da jeg var gravid med eldste, altså som 23-åring, og jeg elsket dem.
![]() |
#60 |
Den som gir seg...
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Jeg har i de siste uker opplevd de forunderligste ting som ikke lar seg forklare. Jeg tror ikke jeg kan bruke ordet spøkelser, for jeg vet ikke hva det ordet egentlig innebærer.
![]() |
|
|