Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på spøkelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du på spøkelser
Ja 43 27,74%
Nei 84 54,19%
Vet ikke? Kanskje? Eller kanskje ikke? 28 18,06%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-10, 22:22   #1
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Tror du på spøkelser?

Vesla er til tider en underlig liten skrue...For en stund siden satt hun ved siden av meg i sofaen og tegnet, da hun plutselig sa; Jeg kan føle det når det er folk rundt meg...Ja, svarer jeg, det er jo fint det da? Usynlige mennesker, mamma, sånne som de på tv ser....

Det hører med til historien at hun ved ett tilfelle hos pappaen fikk med seg noen glimt av et av disse synske-programmene, og ble svært fascinert. Det hjalp nok ikke på at mammaen til en liten venninne fortalte en historie om et spøkelse på en svært troverdig måte...

Anyway, tror du på spøkelser? (Jeg vet at jeg kanskje nærmer meg poll-spamming, men jeg må bare ha en liten poll på denne og... )

Her i huset (kanskje med unntak av Vesla til tider) tror vi lite på spøkelser...Mer mellom himmel og jord enn det man ser - joda, meget mulig, men spøkelser? Nope....

(For ordens skyld - Vesla er der at hun av og til tror på spøkelser, av og til på Gud, og av og til på ingenting...Hun finner vel ut av det etterhvert... )

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:25   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du på spøkelser?

Jepp.
Jeg har hatt min andel av spooky opplevelser som jeg ikke kan forklare på annet vis.

Gammel 30-04-10, 22:26   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Gammel 30-04-10, 22:27   #4
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja.

Gammel 30-04-10, 22:27   #5
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Tjnja...
Kulde, krypende uhygge har jeg følt i enkelte hus, men jeg har aldri opplevd spøkelser. Vet ikke hva jeg tror.

Det var ekkelt da HE som veldig liten stadig snakket med overbevisning om "Pussa", den vesle jenta med bursdagskjole og sløyfe i håret, som hadde blitt voksen dame, og gammel og så var blitt død. -Men spøkelser...

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:28   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Nei, men de har likevel klart å skape mange problemer for meg. Snupsen tror nemlig veldig på spøsikker, og vi må jakte og spraye hele rommet med spøsikkespray om kvelden så de ikke tør å komme inn på rommet hennes. Ca en gang i mnd må vi spraye vårt rom og, vi trenger visst ikke like mye spøsikke-beskyttelse

Gammel 30-04-10, 22:29   #7
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Nei

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:30   #8
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Absolutt ikke.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:36   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, helt og holdent, 100 %. Jeg tror selvsagt derimot ikke alle "uforklarlige" fenomener betyr at det spøker.

Gammel 30-04-10, 22:39   #10
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Nope. Jeg tror det finnes mange fenomener vi ikke kan forklare, men det er bare fordi vi ikke har kunnskap nok om hva som er årsakene til fenomenene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:39   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Men jeg er fascinert av hva hjernen og hva den klarer å konstruere.

Gammel 30-04-10, 22:44   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan forestille oss, så svaret heller mot et klart ja.

Gammel 30-04-10, 22:45   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tror på ganske mye egentlig. At vi ikke er alene i verdensrommet feks.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:47   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja, jeg tror på ganske mye egentlig. At vi ikke er alene i verdensrommet feks.

Men det er jo ikke logisk at vi skal være den eneste planeten i hele universet med liv. At folk skal gå igjen og spøke etter sin død, derimot, det er jo helt nekete.

Gammel 30-04-10, 23:00   #15
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nei. Bare de som finnes inni hodene på folk, jfr innlegget til Polyanna.

Gammel 30-04-10, 23:01   #16
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men det er jo ikke logisk at vi skal være den eneste planeten i hele universet med liv. At folk skal gå igjen og spøke etter sin død, derimot, det er jo helt nekete.

hmmm kanskje jeg skal hjemsøke sitron når jeg ikke lenger er på jorda og hun er det
Så får vi se hvem som er nektete (tuller)

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 23:07   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen mening om det. Jeg vet rett og slett ikke, og da benekter jeg det heller ikke. Har heller ikke noe behov for å ta en avgjørelse, så da blir det at jeg sier jeg ikke vet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 23:09   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei! Definitivt ikke!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 23:12   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

hmmm kanskje jeg skal hjemsøke sitron når jeg ikke lenger er på jorda og hun er det
Så får vi se hvem som er nektete (tuller)

Feel free.

Gammel 30-04-10, 23:18   #20
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.