|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?
Det har tatt helt av de seinere årene med slike utdrikkingslag. Tidligere var det snakk om å få til et godt måltid, nok drikke og så skulle hver og en ha med en innpakket ting til bruden som hun skulle gjette hva var. Tingen skulle være knyttet til en eller annen morsom historie der giveren og bruden hadde vært involvert og det var egentlig det. En morsom kveld med jentene rett og slett.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Jeg har vært med og arrangert noen utdr.lag nå, og vi har hele tiden vært bevisst at det ikke skal være for dyrt
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Jeg var på utdrikkningslag i sommer som havnet på 500kr, egentlig synest jeg det var mye men fikk inni den prisen overnatting på voss, med frokost og picnik på dagen med reker og champange, brus og kos, og så hadde vi grilling på ettermiddagen med full middag. kjempekoselig og det var nok overnattingen som gjorde det dyrt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Enig med de fleste her at 1000 kr er for dyrt. Synes ca 500 burde holde i et tradisjonelt utdr.lag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Tror mitt kostet rundt 500,- og det var inkl; frokost på hotell, rebus i byen m/øl på div steder, lunsj i byen, ansiktsbehandling, reker og vin/øl hos ei venninne sener på kvelden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Utdrikkingslag har en tendens til å bli litt i overkant dyrt ja..... Mitt utdrikkingslag kom på rundt kr. 500 (+mat og drikke) for deltakerne. Jeg synes det var pinlig mye, men de som var med slapp heldigvis å tenke på bryllupspresang i tillegg. Vi var på et keramiskverksted hvor de malte hver sin del til frokostservise til meg (dette var inkludert i beløpet). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gosh - så mye dere får ut av de 600,- kronene. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor utdrikningslaget jeg er invitert på skal koste så mye når jeg ser hva andre har fått ut av "sine" utdrikningslag.
|
|
|
|
#9 |
|
|
Ja, det er rimelig mye inkludert (også aromaterapi til bruden), så jeg er litt "åpen" for at prisen plutselig kan øke litt. Det kommer jo selvsagt an på hvor mange som blir med. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Hvis ikke noe mat og drikke er inkludert, må du jo gjerne legge på litt, en god del gjerne med mindre man lager all mat selv. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Det var godt å lese denne tråden, jeg skal nemlig holde et utdrikningslag for en nær venninne, og må jo si jeg kjenner litt på forventningspresset. Det skal skje så mye, og selv om jeg vet at venninna mi er fornøyd med godt samvær og en morsom fest har alle som skal være med en mening om dette. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Jeg regnet nesten med det... Vips, så er prisen oppe i kr. 750. Vel,vel, det er uansett mye spennende inkludert for hver av deltakerne, men det hadde ikke gjort noe for lommeboka om det hadde vært et litt enklere utrdrikkingslag. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Når jeg ble drukket ut betalte vennene mine 250 kr. hver. (Tror jeg. ) Da fikk jeg sminke for 500, klær for 500, mat, drikke, og dildoparty. (I tillegg samlet jeg inn endel penger den dagen til å handle på dildoparty for! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Men dere som sier dere ikke ville deltatt på noe som var så dyrt - hva gjør dere, da? Lar dere være å komme, med begrunnelse "det er for dyrt"? Jeg har selv vært i den situasjonen (opptil flere ganger), men det er ikke så morsomt å bli oppfattet som kjip og gjerrig når man ikke har råd til å spandere drøyt tusenlappen PLUSS det gaven faktisk koster. Og ja, jeg har fått sånne beskyldninger. Nå har jeg heldigvis råd (men ikke videre lyst) til å være med på et dyrt utdrikningslag
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Nå har jeg stort sett vært delaktig i alle utdrikkingslagene som har vært arrangert i vår vennekrets, og det har alltid vært enighet om å ligge rundt 500 kr + drikke.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Men ja, hadde jeg blitt invitert til et utdrikkingslag som kostet 1000 kr + mat og drikke, ville jeg fort kunne ha takket nei ja. Synes det blir et dyrt bryllup når man i tillegg gir gave.
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Men det er kjempevanskelig når man er forventet å komme! De jeg har vært i har tatt helt av, med alt mulig luksuriøse greier på kortest mulig tid.
|
|
|
#18 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?1000 kroner + tur på byen og drikke høres veldig dyrt ut.
|
|
|
#19 |
|
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?Jeg synes det er idiotisk å sette opp et arrangement som skal koste så mye om ikke alle kan være med pga det. Da får man evt sette differensierte priser. Studentpris, pensjonist- og barnepris (halv), og singel barnløspris. Legg gjerne til flere. Jeg har måttet la vær å være med på utdrikningslag som student, og det er ganske kjedelig. Det er jo ikke på slutten av våren man har meste penger heller. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?1000 kr høres helt vanvittig ut, synes jeg. I hvertfall når bytur og drikke ikke er inkludert.
|
![]() |
|
|