Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Unødvendig utstyr til vogn og baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-10, 22:02   #41
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unødvendig utstyr til vogn og baby

Jeg har den nederste solskjermen der og den er genial. Kan justeres masse og har høy solfaktor. Brukte den når vi var på Rhodos i fjor. Dro den litt lenger ned når han skulle sovne og når han sov stilte jeg den inn sånn at han ikke fitt sol i ansiktet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 22:03   #42
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Rive vekk helsetepper ja, hadde jeg bare vært modig nok.

Jeg høyner enda mer, med tova rørosteppe med regntrekk over. Og ikke sånn tynt regntrekk i nylon, neida, sånn tykk, gjennomsiktig plasttrekk! Men da sa jeg i fra, altså. Hun så stygt på meg.

Nesten så jeg tror vi har sett samme menneske, det kan da ikke være flere som går rundt å dekker til vogna med dette.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 22:08   #43
Rillasni
Nybegynner

Rillasni sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Rillasni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg høyner med skinnjakke.

Selv har jeg vært stor fan av parasoll - det funker som bare det, og er ikke styrete i det hele tatt.

Rillasni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 22:21   #44
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sånn solskjerm er genialt - skjermer både for sola, og enda mer aktuelt her i Trøndelag: for snø og regn.

Gammel 18-06-10, 22:26   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har den nederste solskjermen der og den er genial. Kan justeres masse og har høy solfaktor. Brukte den når vi var på Rhodos i fjor. Dro den litt lenger ned når han skulle sovne og når han sov stilte jeg den inn sånn at han ikke fitt sol i ansiktet.

Vi hadde også en sånn. Passet på flere vogner, og særlig genial på Zappen sist vi var på Rhodos.

Gammel 18-06-10, 22:53   #46
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

På Rhodos hadde vi den på Buggsteren. Passer på Twisten også, men best på buggsteren.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 23:09   #47
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Helsedirektoratet har laget en brosjyre der de fraråder å dekke til vogna med tepper o.l.

http://www.helsedirektoratet.no/vp/m...kk_116409a.pdf

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article582389.ece

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 23:21   #48
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det mest unyttige vi kjøpte (for 8 år siden) var dette:

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 23:40   #49
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Den der hadde vi utrolig god nytte av.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 00:02   #50
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor selger de sånn solskjerm? Og hvordan festes den, som i får jeg festet den på min oth?

Gammel 19-06-10, 00:08   #51
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor selger de sånn solskjerm? Og hvordan festes den, som i får jeg festet den på min oth?

Jeg kan ikke huske om jeg brukte den på OTH'en, men jeg likte uansett bedre Shade-a-babe på den. Nesten identisk med OTH sin originale solskjerm, men billigere.

http://www.shade-a-babe.co.uk/

Gammel 19-06-10, 00:09   #52
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Simo-skjerm og en Simo-vogn. Solskjermen har en slags knapper, og inni kalesjen er det tilsvarende hemper disse knappene festes i. Tror de selger Simo-skjermen på vanlige barneutstyrsforretninger. En venninne av meg har annen vogn, men bruker Simo-skjermen likevel. Hun har festet noen punkter med borrelås på solskjermen og i kalesjen.

Gammel 19-06-10, 13:18   #53
Rillasni
Nybegynner

Rillasni sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Rillasni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva er det??

Rillasni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 14:45   #54
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jo, det er sånn der badestol. Vi tenkte vi kjøpte om vi savnet. Vi har ikke...

Gammel 19-06-10, 15:38   #55
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg så faktisk en gang ei som gikk med en tvillingvogn med en dobbel ammepute trykt framfor åpningen på vognen, det ble helt tett. Ungene var oppi, ja. Jeg hørte dem.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 16:14   #56
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rillasni, her.

Hva er det??

Badestol. Funket bedre for oss å holde babyen. Fikk ham ikke stødig i stolen uansett.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 16:40   #57
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Så det er flere enn meg som har lyst til å rive vekk helsetepper, nøstebarntepper og tykke jakker (!) fra vogner som krysser deres vei?

Ja alltid. ALLTID. Samt kombinasjonen helsetepper OG myggnetting inne på butikker.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 16:40   #58
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det brukte vi til både lillebror og lillesøster. Greit å dusje flere barn sammen da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 18:56   #59
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greit å utvise litt skjønn i sånne tilfeller. Å dekke åpningen de minuttene det tar før babyen sovner, må vel være greit, med mindre man går utifra at alle andre er evneveike og sikkert ikke skjønner at det blir tettere luft etterhvert. Jeg har aldri hatt et ønske om å røske tepper bort fra åpninger, men jeg er sikkert velsignet ettersom jeg aldri har sett foreldre bruke tykke heldekkende ulltepper o.l. foran åpningen. Jeg ser hullete helsetepper foran, og i de tilfellene hvor teppet har dekket hele åpningen, er det som regel glipper på sidene.

Min minste sovner uansett, trenger ikke å stenge noe ute, og kommer det sol inn, snur jeg vogna. Jeg er uansett ikke lenger der at jeg blir oppjaget eller får merkelige innfall som å fysisk røske bort andres helsetepper, bare ved å se andre foreldre passere meg på gata. Jeg hadde garantert sagt eller gjort noe hvis barnets liv var i fare, men det overblikket mangler jeg, de korte glimtene jeg ser inn i andres liv. Jeg ble derimot litt mer oppjaget av sånt da jeg startet min forumkarriere, litt sånn, ja, fytti, så/hørte dere det? Så forferdelig. Jeg er mer avslappet nå, det jeg ser viser sjelden hele sannheten.

Sist redigert av Skremmern : 19-06-10 kl 19:45.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 20:06   #60
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De to jeg linket til er fra http://www.lilleprinsen.no/. Jeg har også sett disse to i en babyutstyrsbutikk.

Jeg vet ikke hvordan den store festes, men den litt mindre (fra Teutonia) festes med en klips på hver side av kalesjen.

Sist redigert av Éowyn : 19-06-10 kl 20:23.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.