Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Stilen din? Klesmerker og klær du kler?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 23:55   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stilen din? Klesmerker og klær du kler?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg undrer meg til stadighet over Jean Paul: det ser ut til å være stor-Drammens favorittmerke, er dyrt og masse folk her går med det. Utenfor stor-Drammen har jeg sett det veldig lite.

Det er veldig mye å se i butikkene, synes jeg, både på Romerike og i Oslo. Det må for øvrig være kroneksempelet på klær jeg verken liker (på meg selv) eller kler. Farger og stil er helt feil.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 00:01   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Enig. Syns det blir veldig harry (men ser det faktisk ikke så ofte længere).

Jeg undrer meg til stadighet over Jean Paul: det ser ut til å være stor-Drammens favorittmerke, er dyrt og masse folk her går med det. Utenfor stor-Drammen har jeg sett det veldig lite.

Og det rare er at folk flest tror det er det samme som Jean Paul Gaultier, noe det ikke er.
Jean Paul er et norsk merke.
Liker ikke de klærne jeg heller.

Gammel 30-06-10, 14:59   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en typisk Glitter-kjole:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:07   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Dette er en typisk Glitter-kjole:

Den kunne jeg også hatt - hvis den var mer utskrådd over hoftene.

Gammel 30-06-10, 15:13   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Den kunne jeg også hatt - hvis den var mer utskrådd over hoftene.

Hadde den vært det på meg, hadde jeg fort sett mye tykkere ut. Sånn den er nå gir den meg i stedet timeglassfasong. Jeg har både denne, og den samme i svart med hvite prikker.

Gammel 30-06-10, 15:14   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forsåvidt, hvis man skal dømme etter klesbeholdningen min går jeg stort sett i crew t-skjorter størrelse XL. Fine nattkjoler, de.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 15:36   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en litt todelt stil. På den ene siden sommersøte, flagrende lyse plagg fra Odd Molly og Noa Noa, på den andre siden en litt strammere stil med Boden og Esprit. Og en god del HM-basisplagg. Jeg liker best trange jeans, siden jeg har nokså slanke bein og da synes jeg det får meg til å se litt lengre ut.
Av farger liker jeg lilla, fiolett, dus rosa, duse blåtoner og lilla-blå-aktig (om noen skjønte det..). Samt grønntoner, og noe brunt og svart.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:16   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Glitter: Jeg er motsatt, smale kjoler gjør meg ca. dobbelt så bred. Når jeg kamuflerer problemområdene i noe utskrådd, innbiller jeg meg at jeg virker slankere. Sånn som da damen i undertøysbutikken hentet en hipster til meg i str. 34.

Jeg bruker egentlig ikke bluser, men denne Noa Noa-kjolen føler jeg er veldig typisk meg i både farger og snitt selv om den har bluseaktig knepping:

Gammel 30-06-10, 15:18   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Glitter: Jeg er motsatt, smale kjoler gjør meg ca. dobbelt så bred. Når jeg kamuflerer problemområdene i noe utskrådd, innbiller jeg meg at jeg virker slankere.

Rumpa mi ser sikkert diger ut, men det får så være. Jeg får bare tenke: Det er meg og J-Lo, lizzm.

Gammel 09-07-10, 03:01   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Rumpa mi ser sikkert diger ut, men det får så være. Jeg får bare tenke: Det er meg og J-Lo, lizzm.

Det er vel noe med å framheve det på en fin måte. Jeg jobber også med å godta rumpa mi litt mer, og våge å gå i klær som gjør at formene kommer litt mer til sin rett. Høye hæler hjelper f.eks. på, samt bekreftelse fra det motsatte kjønn på at kvinnelige former er fint.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:27   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitterkjolen er nydelig! Jeg hadde sett ut som en pinne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:30   #12
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker litt forskjellige stiler. Akkurat nå holder jeg på å prøve å bli mer kjolemenneske, da det har gått alt for mye i dongeribukse og t-skjorter med en cardigan over.

Jeg liker en del Odd Molly, men synes også mye er fryktelig stygt. Jeg liker retro klær, som er 50-/60-tallsinspirert. Jeg liker Mette Møller-kjoler og Boden. For tida har jeg dilla på klær fra Orla Kiely, men de koster alt for mye for lommeboka mi. Har funnet noe på Ebay da.

Jeg bruker gjerne litt tighte dongeribukser, og da liker jeg Tiger, Replay og Diesel. Men har også fine bukser fra H&M og Zara. Når jeg kjøper klær fra kjeder, er det stort sett Zara og H&M jeg bruker.

Gammel 30-06-10, 17:14   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mest hvite klær. Og ellers går det i lin, grått, sand, beige, brunt og litt lilla. Mye som i huset, egentlig. Jeg handler klær "overalt", der jeg finner noe jeg liker. Kjolen som Lykken viser er ganske typisk meg.

Gammel 30-06-10, 17:26   #14
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg går veldig mye i tights eller smale bukser. Gjerne lange topper som rekker over rompa - figurnære. Liker korte skjørt og kjoler/tunikaer. Har noen Container- og Odd Molly-plagg, men synes ofte de blir for vide. Jeg synes nok jeg kler best figurnære plagg, og det synes gemalen også.
Synes det er flott med underkjoler med blonde nederst. På bena har jeg helst støvletter med litt høye hæler, evt. converse. På jobben må jeg bruke vernesko, og for at det skal kunne kombineres med klesstilen min blir det mye lange strømper og leggvarmere på jobb.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 17:47   #15
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smekker kjole, Glitter!

Jeg har overhode ingen stil, jeg liker alt mellom himmel og jord. Jeg liker meg veldig godt i kjoler (ekstra mye her vi bor nå, fordi bukser blir alt for varmt), og jeg liker godt figurnære klær, hvis ikke ser jeg ut som om jeg har kledd på meg telt. Og så må det være V-utringing eller dyp U. Om noe så er kanskje stilen min litt feminin?

Gammel 30-06-10, 17:43   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn som denne kjolen kan jeg ha, selv om livet er høyt, for den skrår ikke så mye ut over hoftene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 17:54   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er min stil:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 17:55   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kler litt omslagskjoler.

Denne er perfekt til meg oventil, men litt for mye "vidde" over hoftene tror jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 20:20   #19
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har skranglete kroppsbygning, er en liten str. 34 og det er derfor begrenset hvilke merker som har klær som passer meg. For å ikke drukne i klærne jeg går i, foretrekker jeg vanligvis klær med smal silhuett. Lag på lag funker ikke her i gården! Kjoler bør stoppe over knærne. Bukser gnager ofte på hoftekammen, så jeg foretrekker å gå i kjoler.
Favorittmerkene er Designers Remix Collection, Malene Birger og Odd Molly, og jeg har mye klær i disse merkene (Ja, da, jeg er schizofren i klesveien!) Jeg synes Odd Molly har mye fint. En del er altfor fargerikt, flagrende og sært for meg, men jeg har funnet mange enklere plagg i merket som jeg liker veldig godt. Flere venninner har kommentert at Odd Molly-klærne må være laget etter mal fra kroppen min
Ellers har jeg også en del plagg fra Chill Norway, de har deilige kjoler til vinterkvelder i sofaen.
Når det gjelder jeans, foretrekker jeg smale jeans fra Earnest Sewn, Acne og Tiger.

Fargemessig har jeg litt av hvert - både en del i sort, grått, brunt og hvitt samt i dusere farger som rosa, lilla og litt blått. Den duse pudderfargen som er så moderne nå kler jeg f.eks. veldig godt.

På skofronten har jeg ett krav jeg ikke fraviker: Skoene MÅ være gode å gå i! Jeg hater vonde sko! Har mange sko fra Gabor fordi de passer foten min, ellers går jeg egentlig mer på hva jeg liker der og da enn akkurat merker. Jeg har ingen sko type ELN, men synes de kan være fine på andre.

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 21:03   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vil nok si jeg er rimelig kjedelig i klesveien. Jeans og en enkel v-genser. Men så har jeg ikke orket å kjøpe noe særlig klær heller for jeg har hatt en vekt jeg ikke har vært fornøyd med. Nå som jeg har kommet sånn ca dit jeg vil har jeg shoppet litt annerledes klær. Tunikaer, tights og bukser som sitter mer inntil og ser jo at det blir penere enn for store klær ja. Syns jeg ser mye fint rundt omkring, men har nok ikke helt funnet min stil.
Sko er jeg ekstremt sær på så her går det i et par utslitte ecco sko. Må ha noe med god demping nemlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.