|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lure løsninger i husetOg godt med benkeplass på kjøkkenet er et must.
![]() |
#42 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lure løsninger i husetJeg tror jeg har sett en gang en dings med stikkontakter som dyttes ned i kjøkkenbenken når kontaktene ikke er i bruk. En sånn hist og her på kjøkkenet i nærheten av vannkoker, kaffetrakter, mixmaster, brødrister og andre gadgeter er lurt tenker jeg. (Lever med orginalt kjøkken fra 60-tallet og har dermed ikke greie på sånt - egentlig).
![]() |
#43 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lure løsninger i huset
Sånn ville elektrikeren innstallere hos oss, men vi hadde heldigvis ikke plass (må jo tenke på hva som er under benken også).
![]() |
#45 |
Har bakt søte kaker
|
![]() |
#46 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spesielt pen er jeg enig med deg at den ikke er, men den skal jo i all hovedsak skjules da. Bare poppes opp når noe skal ha strøm. Derfor synes jeg den er smart. Men jeg ser jo også poenget ditt med at det jo må være plass til den når den er skjult.
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Lure løsninger i husetNok stikkontakter. Minst dobbelt så mange som man tror, så slipper man sånne dumme løsskinner.
![]() |
#48 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lure løsninger i husetEn bod/rom i tilknytning til kjøkkenet er kjempelurt. Kan ha papir og plast her og tørrvarer. Kan jo også være vaskerom.
![]() |
#49 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
Jeg har alltid ønsket meg garderobe med plass til alle klærne + sengeklær, håndduker osv. rett i nærheten av vaskerommet. Tenk å slippe å springe rundt hele huset med alle stablene med klær |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lure løsninger i husetVi er også fornøyd med at vi har stikk inne i skap. På badet har vi stikkontakt til elektrisk tannbørste og hårføner inne i skapet (slik at de alltid er tilkoblet). På kjøkkenet står vannkoker og brødrister i kontakten inne i et sjalusiskap som går fra benkeplate til tak og de skyves bare ut på kjøkkenbenken når de er i bruk (og dyttes inn igjen etter bruk - voilá - ryddig kjøkkenbenk).
![]() |
#51 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Jeg for min del syns det er genialt at vi IKKE har soverom i samme etasje...
![]() |
#52 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sånn har vi - absolutt genialt. Den var der når vi flytta inn, så usikker på hvor den kom fra (kan sikkert finne ut fra tidligere beboere). |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Lure løsninger i husetMamma har slikt mikserskap på kjøkkenet (den er dog ferdig tilkoblet strøm inni skapet) det er et spesialskap som enkelte kjøkkenleverandører tilbyr
![]() |
#54 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lure løsninger i husetJeg har hørt om noen som hadde bad og vaskerom ved siden av hverandre, men at rommet var delt av med sjakt/skittentøyluke fra bad til vaskerom og at resten av veggen bestod av flere klesskap med dører på både vaskeromsiden og badsiden. Da ble tøyet kastet rett fra badet, inn på vaskerommet gjennom luken, vasket, tørket og brettet på vaskerommet og deretter la de tøyet inn i skapet igjen. Utrolig snedig løsning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Sv: Lure løsninger i husetEg ønsker meg skittentøyssjakt frå badet og ned på vaskerommet. Egentlig ikkje noko problem å laga da, siden badet er rett over vaskerommet. Bare at då må den vera ved siden av badekaret, og eg ser for meg litervis med vatn på vaskerommet når ungane bader. Og ein våt 5- åring som garantert kommer til å prøva å komma seg gjennom luka.
![]() |
#56 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Det tror jeg må være det lureste jeg har hørt!!
![]() |
#57 |
både her og der
|
![]() Sv: Lure løsninger i husetSøsteren min har åpning i benkeplaten med lokk på,og under henger det en stor søppelpose. Veldig greit når man tørker av kjøkkenbenken og skal hive matrester etter middagslaging.
![]() |
#58 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Lure løsninger i husetååå så mange lure ting. Vi skal snart gjøre om deler av huset så her må jeg følge med |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lure løsninger i husetVi har akkurat flytta inn i vårt nyrenoverte hus og jeg må si jeg er veldig fornøyd med garderobeløsningen vi valgte på soverommet. Soverommet måler kun 2.8m x 3.9m med dør på den ene kortveggen og vindu på den andre. Vi grublet fælt på hvordan vi kunne få mest mulig garderobeplass på den lille plassen og endte med å lage en garderobe over senga-løsning. Da har vi fått hvert vårt 100 cm garderobeskap på hver side av sengen som går helt opp til taket og 3 veggskap over sengen som måler 60 cm i bredde hver. Det er både pent og rommer utrolig mye mer enn alternativet som var å lage en 160cm bred skyvedørsgarderobe på veggen ved siden av døra.
![]() |
|
|