Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mye shopper man for når man shopper egentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 15:55   #41
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye shopper man for når man shopper egentlig?

Jeg blir uvel av å bruke for mye penger. Jeg kjøper sjelden ting som koster mer enn 500 kr hvis jeg by-handler og da må jeg som deg hjem og legge meg litt og ha vondt i sjelen. På ferie blir jeg som oftest helt lamslått av utvalget og av eventuelle økonomiske senvirkninger (selv om det er nøye regning ut), så jeg shopper rett og slett ikke mye. Hvis jeg skal ta en svipptur for å handle, så må jeg mentalt vinkle det sånn at jeg sparer mye på å handle det der. Da kan jeg bruke mer, men sjelden mer enn et par tusen. Da blir jeg sliten i Visa-kortet.

Gammel 29-07-10, 15:57   #42
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Man må ha tre kåper, og de kan godt være billige.

Mener du dette eller er du ironisk? Vi lever i fullstendig forskjellige verdener, kjenner jeg.

Gammel 29-07-10, 15:59   #43
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mener du dette eller er du ironisk? Vi lever i fullstendig forskjellige verdener, kjenner jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:00   #44
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det tar jo ikke lang tid med undergrund til Camden. Men jeg vet ikke om det er markedsdag der hver dag. Men det er i allefall mye goth og skatestæsj der.

Når det gjelder shopping, så må jeg være i shoppinghumør. Da kan pengene fly. Men skikkelig shoppingraid har jeg igrunn bare når vi er på reise. Hjemme blir det mye handlig hist og pist, når jeg finner noe jeg liker.

Hvor mange par støvletter som er normalt, og hvor mye de koster? Hvor langt er ett tau?

Gammel 29-07-10, 16:01   #45
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mer enn tre kåper, ja, men ser ikke hvorfor man absolutt skal ha det. Jeg har det fordi jeg liker å variere på hva jeg har på meg høst/vinter. I snitt kjøper jeg vel en kåpe i året, kanskje litt mindre, men fordi jeg har ganske god peil på hva som passer meg og er noget konservativ i stilen så varer de i mange år.

Jeg har også mange forskjellige støvlettpar, og også der har jeg dem over mange år, sånn at de slites ut før de kastes. Noen med høy hæl, noen uten hæl, noen med middels hæl, noen spisse, noen runde i tuppen, noen svarte, noen brune og noen i andre farger. Det baller på seg etterhvert. Og så er jeg flittig bruker av skomakere, som fikser og ordner og passer på at de holder seg pene i mange år.

Gammel 29-07-10, 16:02   #46
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mener og mener. Jeg har en svart, en grå og en mørk lilla. Billige.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:03   #47
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Du dulter fordi du synest det er mye, eller lite?

Gammel 29-07-10, 16:03   #48
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man ofte går i kåpe, skjønner jeg godt at man "trenger" tre kåper. (Jeg har ingen kåper, jeg går alltid i (evt. uten) jakke, og jeg kunne godt tenke meg flere jakker enn jeg har, til ulike typer vær og ulike typer antrekk.) Men alle trenger naturligvis ikke tre kåper.

Gammel 29-07-10, 16:05   #49
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Du dulter fordi du synest det er mye, eller lite?

Fordi jeg er enig med Blondie.

Jeg har ingen kåper, kommer aldri til å gå i kåpe og kommer derfor heller ikke til å kjøpe en kåpe i fremtiden.

Gammel 29-07-10, 16:05   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Åhnei. Nå så jeg på hjemmesiden til LTS også.

Dette blir dyrt.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:06   #51
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Fordi jeg er enig med Blondie.

Jeg har ingen kåper, kommer aldri til å gå i kåpe og kommer derfor heller ikke til å kjøpe en kåpe i fremtiden.

Er det snålt å gå med kåpe, altså?

Gammel 29-07-10, 16:07   #52
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørs litt på hva du skal ha og hvorfor du kjøper det.
Jeg kan fint gå på H&M og andre billige steder og få mye klær til en billig penge. Da er det alltid noe som ikke stemmer helt med snittet, stoffet kan være litt kjipt og det endrer fasong etter en vask, rompa mi ser stor ut, det er ikke pent over bysten. Etter kort tid er det slitt, nuppete eller stygt. Klærne mine blir også fort flekkete og må tåle skikkelig vask og rens. Sko? Jeg går hælen skjev på null komma svisj hvis det ikke er god kvalitet, skinnet blir ødelagt, osv. Jeg sliter ut et par sko på én sesong, maks to. Penskoene mine holder (litt) lengre. Men sånn er jeg, jeg er storsliter av klær.

Hvis jeg kjøper meg plagg jeg skal ha en stund betaler jeg det det koster for å få stoff og snitt som passer MEG og mitt bruk. Da koster det fort litt penger, men så har jeg også plagget i mange år. Jeg handler ikke mye klær, og ikke ofte, men når jeg først handler blir det fort en ...god sum. Mer enn 4000,-
Yndlingsplaggene mine - de som har overlevd meg og fortsatt henger i skapet og som jeg fortsatt bruker, det er nærmest uten unntak de jeg har betalt mest for.

For meg har ikke merke så mye å si, men at det passer. Finner jeg mange plagg (sko, undertøy) som passer og som jeg faller for er ikke 4000,- mye....

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:07   #53
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Åhnei. Nå så jeg på hjemmesiden til LTS også.

Dette blir dyrt.

Du burde ihvertfall stikke innom og prøve, så er det lettere å bestille over nett en annen gang. De er ganske konsekvente i størrelsene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:08   #54
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Joa. Men jeg er 180 cm lang og ikke så slank akkurat så det er lite sånn slags shopping som er egnet for meg.

Nettopp derfor er det greit å ha i bakhodet at hvis halve duoboots, halve bravissimo, halve LTS, eller halve Boden ROPER smilefjes og sitter som et skudd - at det kanskje koster mer enn 4000,- For nå _er_ det planlagt shopping og du går i butikker hvor du vet du kommer til å finne klær du liker og som sitter pent.

Gammel 29-07-10, 16:09   #55
Chablis
Drømmer

Standard

Sikkert ikke, men jeg liker det ikke.
Føler meg som en gammel kjerring.

Gammel 29-07-10, 16:09   #56
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker nesten bare kåpe (som i jakke som går nedenfor rumpa) om vinteren, bortsett fra når det er aller kaldest, da bruker jeg dunjakke. Jobbantrekket mitt er som oftest pent, og da passer det best med kåpe og støvletter til.

Gammel 29-07-10, 16:09   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man trenger da ikke å synes noe er kjempesnålt selv om man ikke gjør det selv?

Gammel 29-07-10, 16:11   #58
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Man trenger da ikke å synes noe er kjempesnålt selv om man ikke gjør det selv?

Nei selvsagt ikke. Men i en helt annen verden.

Gammel 29-07-10, 16:14   #59
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker kåpe stort sett hele vinteren. Eneste unntak er på skøytebane, skogstur eller under snømåking. Jeg fryser så lett og med kåpe slipper jeg å ha på bevernylonbuksa hele tiden. Den passer bare ikke på jobb.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 16:15   #60
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Men du - reisefølget ditt er strengt shoppingfølge altså. Hun lar deg ikke kjøpe hva som helst Men hvis hun sier "kjøp! " så er det bare å lytte

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.