Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Avsporing: Hva slags gummistøvler har du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva slags gummistøvler har du?
Hunter 19 9,41%
Ilse Jacobsen 68 33,66%
Viking 57 28,22%
Tretorn 14 6,93%
Panther 3 1,49%
Annet velrenommert merke 11 5,45%
Annet ukjent merke/fabrikat 39 19,31%
Har ikke gummistøvler 33 16,34%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 202. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 08:43   #41
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Hva slags gummistøvler har du?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det vanlig å ha flere par gummistøvler? Da er det formodentlig også uvanlig å ha hatt det samme paret i over 20 år.

Du och jag, Elinblu. Du och jag.
(Men ønsker meg et par kule røde til min nye regnkåpe. Viking kunne jeg bare glemme til fotballeggene mine, gitt.)

Gammel 05-08-10, 08:46   #42
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke hatt støvler siden jeg var 10år gammel.
Har goretex både hjemme og på jobb.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 08:52   #43
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par høye gule Viking-støvler som egentlig er for trange i leggen, og et par lave, svarte, nette rågummistøvler av et fancy fransk merke som jeg ikke husker navnet på. Irriterende! Men de sistnevnte er veldig gode å gå i.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 08:53   #44
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

De ligner på disse, har vel gjort nytten i snart ti år.

Ilse Jacobsen-støvler får meg til å knise. Over tusen kroner for et par schvære gummistøvler, som attpåtil skal paraderes gjennom gågater og cafeer, i en suspekt kombinasjon med småblomstrede skjørt og Odd Molly-kåper...

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 08:54   #45
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Le Chameau, var det! Puh! De er faktisk kjempefine.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:00   #46
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har et par høye med blomster fra Viking, men jeg liker de ikke. Alt for smale foran. Og så har jeg muckboots til turbruk eller arbeid i hagen.

Gammel 05-08-10, 09:13   #47
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par Viking i en slags grønnfarge som jeg hatt i en del år. Og siden de blir lite brukt klarer jeg ikke å se at jeg trenger flere, selv om jeg gjerne kunne tenkt meg et par lille IJ for å matche den lilla IJ-softshelljakken min.

Gammel 05-08-10, 09:17   #48
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hjemme har jeg røde IJ. På hytta har jeg hvite Viking som er ca 20 år gamle.

Gammel 05-08-10, 09:17   #49
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Cerise, høye Vikingstøvler med snøring

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:18   #50
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke tenkt over at gummistøvler har merkenavn, for meg er de bare en nødvendighet for å holde seg tørr på beina i gitte tilfeller. Mine (kjøpt på Obs) ligner på det bildet Myrull la ut og de ble kjøpt da foregående par ikke holdt vannet ute lenger på grunn av morken såle. Jeg husker at det var veldig om å gjøre å ha seilerstøvler på ungdomsskolen, men etter fjortisalderen har jeg ikke brydd meg noe særlig om "viktig og riktig i klesveien".

Gammel 05-08-10, 09:19   #51
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et par halvhøye fra Tretorn og de har jeg hatt i mange år. I fjor fikk jeg Ilse Jacobsen-støvler fra noen venninner i 30 årsgave, og de passe bra til meg som har skikkelig fotballegger. På somerhuset har jeg et par kule sorte støvler til 79 kr fra Jula.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:33   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Mine sto igjen i huset da vi kjøpte det. Blå viking standard, ett nummer for små. Ikke alle er gummistøveljåler.

Det var da enda godt å høre. Jeg var på god vei til å bli litt sjokkert her.

Mine støvler skriver seg fra omkring 1987, er av merket Panther, og er arvet fra min lillebror. De er (selvfølgelig) grønne, og funker helt supert de 6-7 gangene i året jeg bruker dem.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:39   #53
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er det vanlig å ha flere par gummistøvler? Da er det formodentlig også uvanlig å ha hatt det samme paret i over 20 år.

De må jo matche regnkåpene mine.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:39   #54
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Grønne gummistøvler med snøring på.

De er kjempefine, jeg fikk dem i fødselsdagsgave et år.

Merke? Hva skal man med merke på gummistøvler, er ikke det viktigste å holde seg tørr på beina?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:40   #55
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Viking, ikke over 20 år men de nærmer seg jubileet !
Grønne, med rutet for og strammespenne, halvhøye.
Tette er de, men rimelig skjoldete og stygge etter bruk i hage/jord.

Jeg har selvsagt( !) prøvd Hunter, men syns ikke det er behagelig å gå i støvler med høyt skaft.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:41   #56
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Nå måtte jeg sjekke om det var merke på mine overhodet, og det er det altså ikke. Fine, blå med hvite striper og bittelitt råååsa, og hvite lisser. 299 på Din Sko. Funker som en kule.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:41   #57
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

JEg har et par viking støvler og et par lave IJ støvler

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:43   #58
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

De må jo matche regnkåpene mine.

Jeg skal definitivt aldri ha støvler som matcher min regnkåpe i rød lakkutførelse. Da Blåmann kom hjem med den etter en tur til Bergen, trodde jeg først det var en SM-effekt.

Gammel 05-08-10, 09:46   #59
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Til den ville jeg klassisk brukt sorte støvler.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:47   #60
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Til den ville jeg klassisk brukt sorte støvler.

...mens jeg ville brukt grønne med snøring. Av merket Panther, for eksempel.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.