|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?
Har dessverre ikke noe bilde, men kan prøve å få tatt. Jeg plundret litt med opphenget. Jeg surret to tynne ståltråder rundt de to øverste skruene, festet dem mellom selve bolten og skruen på baksiden. De nederste skruene har noen sånne støttebein som skal brukes når rammen er en fotoramme som står på bordet. Det trengte ikke jeg, så jeg limte bare "bolten" fast med limpistol. Man ser ikke noe av dette på framsiden av rammen, det ble så fint atte. Eneste problemet er at ståltråden har en tendens til å ruste i fuktig vær, men man kan jo finne en annen måte å henge det opp på. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Vi har kun etternavnet på skiltet vårt vi. Men så har vi også felles etternavn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Når skaffer man seg et dørskilt?
|
|
|
#6 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Vi fikk dørskilt da vi fikk nr. 1. Da stod det bare fornavnene våre på. Da vi fikk nr. to skaffet vi nytt dørskilt med bare etternavnet vårt på.
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Har vi funnet noe vi liker, Xian? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Vi fikk oss dørskilt da vi kjøpte vår første leilighet sammen. En treplate som vi skrev navnene våre på med tusj. Da ungene ble født, malte vi over treplata, og skrev navnene på nytt med samme tusj. Og noen barnslige tegninger. :enkel-og-lat:
|
|
|
#9 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Oj. Må man ha det? Dørskilt? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Elin Mack, som har Mackverk Design (se linken til Veronal) er kjempeflink. Har hatt litt med henne å gjøre med andre ting enn skilt, men de skiltene jeg har sett irl som hun har laget er veldig fine. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?
Her fikk jeg plutselig en veldig god idé til rosemalt "velkommen hjem fra Kina"-gave.
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Vi har bestilt dørskilt herfra:
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Vårt dørskilt er innrammede postkort i små trerammer. Først var det et med en fin tegning av to som holdt verandre i hendene. Det skaffet vi oss, eller lagde selv vil jeg si (skrev navn for hånd på postkortet - som forøvrig var et "gratulerer med ny leilighet"-kort - malte trerammer fra Ikea i egnet farge - rammet inn) da vi flyttet sammen. Så fant vi et fint kort i samme serie med baby i barnevogn. Under der skrev vi navnet på S, rammet inn i ny liten ramme, hang ved siden av, da han kom. Når vi får flere barn tror jeg det er plass til iallfall ett navn til under S sitt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Vi har bytta ut 2 ganger. Skal forsøke å male på det 3., men klarer jeg å klatte det til, så blir det vel et 4. og siste skilt. Evt. så har man et skilt med bare etternavnet på eller noe sånt. Men så kjedelig er ikke vi. Vi har 4 griser på skiltet vårt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Vi kjøpte huset og navneskiltet ble hengende oppe. Ellers hadde vi nok ikke hatt navneskilt på døren. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Vi har enda ikke somlet oss til å få satt opp dørskilt. Har bodd sammen i 11 år.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når skaffer man seg dørskilt?Navneskilt ja. Vi har tenkt på navneskilt siden vi flyttet sammen i 2001, men det har ikke blitt noe ennå. I en periode hadde vi plakaten til Operaens oppsetning av Dracula, men av en eller annen grunn jeg ikke husker tok vi den ned.
|
![]() |
|
|