Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når skaffer man seg dørskilt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 16:23   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Når skaffer man seg dørskilt?

I en alder av 34 kjenner jeg meg litt ferdig med de evinnelige Dymo-tapene på utgangsdøren, og kunne faktisk tenke meg å kjøpe et dørskilt. :besteborgerlig:

Jeg har sett hos venner at dørskilt ikke lenger nødvendigvis må være i messing med masse snirklete border, men at man også får helt enkle dørskilt i børstet stål eller plexiglass. Visstnok bestilt på nettet, en del av dem i hvert fall, og ganske fine.

Men så lurer jeg: Når skaffer man seg egentlig dørskilt? Når man flytter sammen? Gifter seg? (Åpenbart ikke noen av disse i vårt tilfelle.) Når man får barn? (Men hva da når man får nummer to? Og nummer tre, osv... Jeg har vært borti attpåklatter som over et glass vin eller fem betror seg om hvor leit de syntes det var å aldri bli inkludert på familiens dørskilt.)

Vi venter vårt første barn til sommeren, og jeg kjenner at jeg allerede nå lengter litt etter et dørskilt med alle navnene på. Men vi håper jo at vi skal få et barn til med tiden, og hva da? Kaste og kjøpe nytt?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:26   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Du kjøper malt dørskilt der det er plass til å legge til flere unger.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:28   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du kjøper malt dørskilt der det er plass til å legge til flere unger.

Jepp. Da vi fikk nr. to var det plass til å male på hans navn. Da vi fikk nr. tre, var det ikke plass til flere navn. Måtte kjøpe nytt dørskilt.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:28   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du kjøper malt dørskilt der det er plass til å legge til flere unger.

Ja, ellers må du bytte ut dørskiltet for hvert barn. Klart alle må være med. Eller du kan ha bare etternavnet(ene) deres, det har vi.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:29   #5
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Jeg var på besøk hos en familie som hadde hjemmelaget dørskilt i keramikk hvor hvert navn stod på hvert sitt ledd som hang sammen i tråder nedover. Øverste leddet var stort og der stod det "Her bor familien Nordmann" og nedover hang fornavnet på alle i familien.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:35   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Vi skaffet oss dörskilt da vi flyttet inn der vi bor nå - det vil si vår förste eide leilighet. Tidligere bodde vi i studenthybler og -leiligheter, og der kan man jo ikke uten videre spikre opp noe. Skiltet vårt er döllt og i messing, og vi må skaffe nytt etter at vi fikk Liv.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:36   #7
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Jeg gjør det enkelt.. kun etternavn.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:43   #8
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Mannen fikk dørskilt i gave fra meg rett før vi flyttet sammen. Der sto begges navn. Etter at vi fikk barn har jeg laget et nytt skilt der det bare står etternavnene våres.

Jeg har også sett de skiltene hvor det henger mindre skilt under med navn på unger og katter osv.osv og de er geniale!

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 17:04   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Vi har en papirutskrift med fullt navn til oss begge hengende på døren vår - den har hengt der siden innflyttingsfesten, som var på høsten 1997, hvis jeg husker rett. :somlepave: Hvis vi greier å skaffe oss et skikkelig skilt en gang, tenker jeg det blir med bare etternavnene. (Eventuelt kan vi gjøre som Benmurphy foreslo en gang jeg tenkte høyt omkring den dørskiltmessige ulempen ved å ha hvert sitt etternavn: "man kan jo bare skrive 'Vokt Dem for tigeren', det er veldig lett å huske, og ingen kommer til å gå feil!". )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 17:49   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Vi har hatt et tegnet (og laminert) dørskilt laget av min lillesøster.
Så har vi hatt en egen tegnet lapp.
Nå har vi en malt variant, lagd av en god vennine av meg, men den ligger bare inne i gangen, har ikke kommet så langt at jeg har hengt den opp.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:19   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Vi fikk et stort malt et til jul. Greit nok, men jeg kunne godt tenke meg noe annet. Tror det er plass til å male inn et ekstra navn hvertfall så vi må nok gjøre det til sommeren.

men noe stili som ikke er full av troll kunne jeg godt tenke meg. og kansje et som er mindre enn 20x30cm.. *føler seg utaknemlig*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:24   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Vi kjøpte dørskilt da vi flyttet sammen og skrev MittEtternavn & HansEtternavn. Ingen av oss byttet etternavn da vi giftet oss. :Praktisk:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:40   #13
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Vi har liksom "alltid" hatt dørskilt. Da vi var bare to hadde vi fullt navn på begge. Men når vi fikk barn gikk vi over til bare etternavn.

Jeg skjønner ikke at folk vil ha navnene på ungene sine klint over ytterdøra. For meg er det helt på linje med luer med navn på. De som ikke kjenner oss trenger ikke vite hva vi heter.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:42   #14
Hempa
Aktiv
 
Hempa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 125
Hempa er litt kul
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Vi har også levd i Dymohelvete gjennom flere års samboerskap, ekteskapsinngåelse (attpåtil med felles etternavn som konsekvens) og en datter og påfølgende sønn.

Nå har jeg lyst på dørskilt. Veldig lyst på. Jeg klarer bare ikke helt å bestemme meg for om det skal stå kun vårt ene, felles etternavn, eller om alle fire skal ramses opp. I tillegg er jeg sær og aner ikke hvor jeg skal finne dørskilt jeg har lyst på. Jeg vil ikke ha messing. Vi er rotete og rare og det passer derfor dårlig med plexiglass og de andre kule minimalistiske skiltene jeg har sett hos venninner. Jeg liker ikke rosemaling.

Noen som har tips om steder man kan titte på dørskilt? Noen som lager noe kult her inne, kanskje?

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:43   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

men noe stili som ikke er full av troll kunne jeg godt tenke meg. og kansje et som er mindre enn 20x30cm.. *føler seg utaknemlig*

Jeg er hverken minimalistisk anlagt eller spesielt glad i børstet stål. Derfor er det litt forbløffende når jeg nå merker at jeg heller enn å ha dørskilt utformet i keramikk/trolldeig(gudforby!)/messing/porselen, og/eller pyntet med troll/blomster/ender, vil leve med Dymo-tapen resten av livet.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:45   #16
Hempa
Aktiv
 
Hempa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 125
Hempa er litt kul
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Jeg føler at jeg fort kan like et dørskilt Xian liker - og omvendt.

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:49   #17
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Opprinnelig lagt inn av Hempa, her.

Jeg føler at jeg fort kan like et dørskilt Xian liker - og omvendt.

Jeg tenkte akkurat det samme!

En venninne av meg har et enkelt dørskilt i noe stålaktig materiale. Ikke for børstet eller minimalistisk, men veldig enkelt. Hun har visst bestilt det på nettet. Jeg skal få henne til å hoste opp en link.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:51   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg er hverken minimalistisk anlagt eller spesielt glad i børstet stål. Derfor er det litt forbløffende når jeg nå merker at jeg heller enn å ha dørskilt utformet i keramikk/trolldeig(gudforby!)/messing/porselen, og/eller pyntet med troll/blomster/ender, vil leve med Dymo-tapen resten av livet.

Godt å høre det ikke bare meg .. skilte vårt er laget av en stor steinplate.. kansje jeg skal nappe ut noen spikere og la det falle i bakken eller noe sånt.

svigermødre som elsker å prakke på andre mennesker sin stil og det hun synest er pent kan bli litt i meste lager til tider

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:53   #19
Hempa
Aktiv
 
Hempa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 125
Hempa er litt kul
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Jeg gleder meg til linker.
Det må da finnes noe som kan tilfredsstille min akk, så rare dørskiltsmak.

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:55   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

www.mackverk.no

F.eks.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no