|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Leser
|
Sv: Å bli uvenner med noenInteressant spørsmålstilling egentlig. For å bli uvenner med noen, så tenker jeg at man må ønske å innvolvere seg i utgangspunktet. Det de fleste her sier er jo at de skygger banen lenge før det er aktuelt å bli uvenner med noen. Og hva er en uvenn? Er det noen man stirrer lenge og hardt på når man møter hverandre? Eller er det noen man slåss med i fylla? Eller er det folk man baksnakker og himler med øynene over? Eller er det folk man regelrett hater?
|
|
|
#42 |
|
Glamorøs
|
Sv: Å bli uvenner med noen
Ja, en arch-enemy er jo gjerne en som har reddet livet ens en gang, er det ikke?
|
|
|
#43 |
|
geskjeftig
|
For å svare ut fra egen situasjon, uten å være noen erfaren intrigemaker (
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik var det her også. Vedkommende ønsket at jeg skulle krype for henne da det var "min feil at hun ble sint"; det er ikke aktuelt fra min side. Jeg har null respekt for voksne mennesker som går fysisk til angrep på andre, starter svertekampanjer etterpå når den opprinnelige "taktikken" ikke fungerte og manipulerer i hytt og gevær for å få viljen sin. Jeg har ikke bruk for sånne i livet mitt. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Leser
|
Ja, det er mulig at man egentlig mener det samme, bare uttrykker det forskjellig. Jeg oppfatter jo at flere her har hatt venner som de har droppet kontakten med, men uten at det har vært noen åpen konflikt. Og det er jo derfor det er litt interessant hvordan man definerer uvenner. Jeg har folk jeg har sluttet å ha kontakt med, men om de er uvenner er vel ikke helt åpenbart for meg.
|
|
|
#46 |
|
geskjeftig
|
Hm, ja. Det har jeg også, men jeg tenker bare på denne ene som en potensiell uvenn, og da måtte det en uttalt konflikt til.
|
|
|
#47 |
|
Pauset
|
Sv: Å bli uvenner med noenJa, og det var nok også mitt valg først og fremst. Jeg skulle jo ønske at det ikke ble sånn, men måtte bli sånn fordi jeg følte jeg ble veldig sviktet i en situasjon jeg åpenlyst satte meg i for å være en god venn. For meg er det ufattelig at man skal være smålig og ikke ordner opp etter normal skikk og bruk (de norske lover) når man er ansvarlig for andres ødelagte eiendom, og jeg syntes fortsatt det er litt uvirkelig at dette kom fra en person jeg stolte på 100 %, og anser for å være en veldig oppegående og skvær person. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
flisespikker
|
Veldig kul serie!
|
|
|
#49 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli uvenner med noenHar et slikt forhold. Vi ble aldri uvenner, men kontakten endret seg. Vi sier hei og hå når vi treffes, men mest av alt så unngår jeg henne nå. Syns det er synd, men noen ganger blir det bare slik
|
|
|
#50 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli uvenner med noenIkke som jeg er uvenner med, men som jeg ikke snakker med lengre. Jeg slutter bare å snakke med folk jeg om de ikke oppfører seg på en vanlig måte. Fungerer fint som bare det.
|
|
|
#51 |
|
|
Sv: Å bli uvenner med noenEn gang har jeg "slått opp" med en venninne. Det var ikke noe hyggelig, men situasjoner oppstod der det var nødvendig å ta det opp og vi ble dermed uvenner. Det å skli fra hverandre kan også forsåvidt være vanskelig og sårt, men det blir på en litt annen måte. Vet at jeg har faset ut noen som kanskje ønsket et nærmere vennskap med meg. Samtidig så har jeg venner som ikke er så nærme som jeg kanskje skulle ønske de var, der de bestemmer avstanden. Vennskap kommer og går og oftest så skjer jo det helt naturlig. Sårt blir det nå rman er i "utakt" , men for å bli uvenner må det en åpen konflikt til. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Shake it out!
|
Sv: Å bli uvenner med noenJeg har blitt uvennet i alle fall.
|
|
|
#53 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Å bli uvenner med noenÅrsaken til at jeg la ut spørsmålet var fordi jeg var nysgjerrig på hvor vanlig det egentlig er med uvennskap i voksen alder. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Jeg er nok også mest der.
De såreste uvennskapene og de verste konfliktene kommer som oftest av tillitsbrudd på den ene eller den andre måten. Da har det en del å si om man er typen som danner dype tillitsforhold til venner eller ei. Noen slipper venninner veldig tett under huden og har veldig intense bestevenninneforhold. Det er når slike har røket at jeg har hørt om de verste venninnekonfliktene. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli uvenner med noenJeg fikk en uvenn i sommerferien i fjor.
|
![]() |
|
|