Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan ser en typisk morgen ut hos dere for tida?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 13:58   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser en typisk morgen ut hos dere for tida?

Normalt: Mann står opp først, dekker frokostbord og smører niste og spiser frokost i fred og ro.

Jeg står opp, dusjer og vekker storebror, som mumlende, men ikke mukkende, står opp og tusler ned til frokost, finner et Donald og spiser 4-5-6-7 grovbrødblingser.

Jeg vekker mellomsøster. Kose, pjusker, klapper og nusser henne våken, og bærer henne ned til frokost. Pakker henne inn i et pledd. Forhåpentligvis klarer vi å lokke i henne et par biter skive før lavt blodsukkers-helvede bryter løs. Etter noen biter kvikner hun til, mumser i seg mat og er kvikk og glad.

Lillebror er om mulig enda tyngre å vekke enn søstra si og vil helst sitte på mammas fang og spise.

Så er det på badet, stelle, kle på, løse små og store kriser, mens jeg sminker meg med en hånd og pusser tenner på ungene med den andre.

Nå som vi har skolejente, derimot: Mellomsøster kommer kvikt inn og vekker meg med kvitrestemme: "Hei, hvor er klærne jeg skal ha på meg? Jeg kler på meg nå før frokost, jeg - så er det gjort!!"

What?

Sist redigert av Polyanna : 25-08-10 kl 19:28.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:59   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå som vi har skolejente, derimot: Mellomsøster kommer kvikt inn og vekker meg med kvitrestemme: "Hei, hvor er klærne jeg skal ha på meg? Jeg kler på meg nå før frokost, jeg - så er det gjort!!"

What?

Nyt det så lenge det varer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:00   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det aner meg at det er forbigående.

Gammel 25-08-10, 19:29   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg vekker mellomsøster. Kose, pjusker, klapper og nusser henne våken, og bærer henne ned til frokost. Pakker henne inn i et pledd. Forhåpentligvis klarer vi å lokke i henne et par biter skive før lavt blodsukkers-helvede bryter løs. Etter noen biter kvikner hun til, mumser i seg mat og er kvikk og glad.

What?

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Nyt det så lenge det varer.

Ja, det aner meg at det er forbigående.

Og i dag var det tilbake til pjusking, pledd og lokking inntil første skive var inntatt.

Gammel 25-08-10, 20:05   #5
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

06.00: Klokka ringer - og ringer med 9 minutters intervaller til rundt kl. 6.30.
6.30: Opp og hopp - inn på badet for å stelle meg og kle på meg.
6.30-6.45: Vekker alle guttene opptil flere ganger - Houdini spretter som regel opp, storebror smeller og kjefter og kommer seg opp mens lillemann trekker dyna over hodet og nekter på at det er morgen.
6.30-6.50 ca.: Alle kler på seg det jeg har funnet fram. *Lillemann prøver seg på å beholde trusa fra i går, blir sendt inn igjen for å skifte* *..* gjentas x antall ganger.
6.50: Storebror dekker bordet, Houdini prøver å snike seg til å se på tv, mens lillemann blir sendt opp igjen for å skifte til ren truse....
6.55: Barna og jeg spiser frokost, jeg smører niste til de små og storebror smører sin egen niste. Gløtter på ukebrevene for å se om det er noe jeg har glemt - ala pølser til grilling (uansett er det for sent).
7.15: Vi rydder av kjøkkenbordet
7.20: Guttene blir sendt opp for å pusse tennene mens jeg pakker sekkene ferdig - ender som regel opp med at ingen pusser tennene, men at en eller annen begynner å leke/krangle osv.
7.25: Alle har pusset tennene.
7.26: Guttene ligger i en haug i gangen i stedet for å kle på seg.
7.27: De små er ute - storebror begynner febrilsk jakten på husnøklene sine (i dag fant vi dem i senga hans - helt sikkert ikke han som hadde lagt dem der)
7.30: Houdini og jeg er på vei til barnehagen. Lillemann velger om han går sammen med oss eller venter til storebror og naboguttene skal gå.
7.40-7-45: Houdini og haugen med skiftetøy er levert.
8.00: Jeg er på jobb og klar til første undervisningstime.

Begynner jeg ikke undervisningen kl 8 forskyves hele opplegget noe (15-30 min).

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:10   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

06.00: Mannen står opp, ordner seg, koker havregrøt og drar på jobb per tog eller sykkel
07.00: Min vekkerklokke ringer.
07.20: Jeg er dusjet og påkledd. På en god dag:
07.40: Jeg har spist havregrøt.
07.45: Ivar vekkes - er blid. (Hadde han enda vært like stille og blid når han våkner ved midnatt, klokka 3, 5 og sånt!)
07.46: Ivar sendes inn for å vekke Liv, som er sur.
07.50: Vi kjemper med å få på klær. Liv er sur. Ivar vil pusse tenner (les: spise tannkrem), og hyler.
08.00: Vi kjemper fortsatt med å få på klær. Ivar hyler pga tannkremen.
08.10: Livs hår børstes, akkompagnert av vræl.
08.11: Ivar ser at jeg legger yoghurt i matboksen, og hyler fordi han ikke kan spise det med én gang.
08.14: Jeg skjærer opp eplebiter til barna.
08.18: Vi kjemper med jakker og sko. Ivar hyler pga yoghurten, og nekter å kles på.
08.20: Kamp med klær og sko. Illsint hyling. Minisammenbrudd fra mor, som innser at hun kommer til å miste toget.
08.26: Vi kommer oss ut. Det regner. Barna anbringes i sykkelvogna med eplebiter i hendene.
8.29: Vi ankommer barnehagen i grevens tid til frokosten kl. 8.30.
8.37: Jeg forlater barnehagen og går mot toget (som jeg har mistet).

Dette har vært unntakstilstand i den forstand at barna har måttet vekkes. I dag stod de opp samtidig med meg, og slik vil det nok fortsette. Jeg må slutte med syvsovingen.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:18   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi står opp syv. Storesøster dusjer/kler på seg/lager frokost og matpakker til seg selv. Jeg lirker med morgengretne puddingen slik at hun blir påkledd, og hjelper så å lage brødskive og matpakke til henne hvis det går tregt. Vi sitter samlet og spiser frokost. Tannpuss og ytterklær ordnes før avgang skole.

Hvis Mr. Norway er hjemme deler vi på oppgavene; ingen systematikk, bare gjør det neste som må gjøres lissom. Han dusjer straks han står opp og jeg lirker puddingen, og kjører dem ofte på skolen hvis det passer med jobbprogrammet hans den dagen. Sistemann ut rydder etter frokosten (som oftest meg).

Selv kler jeg på meg etter at ungene er av gårde. Som oftest skal jeg bare rett på trening så det er fort gjort; dusje gjør jeg jo etterpå.

Vi har passe rolige morgener synes jeg. Jeg tror jeg hadde dødd om jeg måtte stå opp før syv.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:55   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Lorien: Veldig bra beskrivelse!

Tør jeg skrive dette da, eller er det bare slemt?

07.00: Våkner av Poden som står i senga og roper på mamma
07.02: Trøster Poden fra senga og sier at pappa lager melk nå
07.05: Konstaterer, fra senga, at Poden får melk av pappa'n
09.00: Registrerer at Poden og pappa'n står opp
10.00: Står opp, Poden er stelt, påkledt og matet

Men til uka skal pappa'n på jobb igjen, så da må jeg stå opp minst en time tidligere. Hver dag.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 23:59   #9
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Her er det ikke barn som er problemet.

Frem til vi fikk skolebarn:

06.30: Ulende alarm på min mobil fulgt av en tommel på snooze-knappen.
06.35: Se 06.30
06.40: Jeg spretter opp og hopper i dusjen
06.50: Jeg kjefter på mannen som fremdeles ikke har stått opp, han mumler noe om alarm og 2 minutter.
06.51: Jeg står i garderoben og velger ut dagens antrekk
06.54: Jeg brøler på mannen om at det er 30 minutter til vi skal kjøre hjemmifra.
06.55-07.05: Jeg vekker og får opp sovende barn. Mann gjør seg klar!
07.06-07.25: Jeg kler meg og sminker meg, mannen gjør klar barn.
07.25-07.30: Vi gjør oss klare til å hoppe i bilen og dra.
07.31: Jeg kommer på at jeg ikke har med mobilen.
07.32-07.35: Jeg banner høylytt mens jeg leter som en gal etter telefonen.
07.36: Jeg finner mobilen i laderen ved siden av senge.
07.37: Hele familien er on the road.
07.43: Mannen droppes av på jobb
07.49: Barna leveres i bhg:
07.59: Jeg løper stresset fra bilen og inn på jobb.
08.00: Arbeidsdagen min startert.

Alle spiser frokost på jobb/i barnehage.

Nå har jeg dog fått en skoleunge og har selv blitt deltidstudent, men den hverdag har vi ikke fått testet ut enda, da mannen har ferie akkurat nå.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 00:09   #10
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

06.30: Står opp og går rett i dusjen
06.45: Mannen står opp og begynner å ta ut gårsdagens oppvask ut av oppvaskmaskinen
06.50: Jeg vekker ungene
07.00: De to eldste står opp og lager frokost selv, og vi spiser sammen
07.15: Yngste står opp etter et kvarters mas og har ikke lyst på noe mat
Mannen lager matpakke til ungene
07.20: Yngste bestemmer seg for ei brødskive som hun ordner selv
07.20: Mellombror har funnet et Donaldblad og sitter i sofaen og leser
07.25: Jeg sykler til jobb
07.30: Mannen sykler eller løper til toget
07.45: De to yngste går til SFO
08.20: Eldste går til skolen

En heeelt annen hverdag enn da alle skulle leveres i barnehage. Nå går de selv til skolen.

Gammel 27-08-10, 10:52   #11
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Vekkerklokke? Hva er det?
Har ikke brukt det på 3 år nå.. :trøtt:

Slik er vår dag, når jeg begynner sent eller har fri:
06.30-0645: Ungene våkner, storesøster står i senga si og sutrer, mens lillebror turner i senga og kommer med gledeshyl.
Far henter begge og tar dem med seg ned i stuen, med dyne, for kos i sofaen.
07: Lillebror får grøt og storesøster en skive, i sofaen forann tv`n.
07.30: Far vekker mor, som sleper seg utav sengen og inn på badet. Vasker meg og pusser tennene full fart, mens far legger seg en liten time.
07.35: Kaffi!!
08.00: Mor kler på og steller barna, mens praten går med storesøster for å avlede bittelitt når håret må gres. Lillebror tester stemmen for tiden, så skjærende hyl kommer med jevne mellomrom.
08.30 : Mor og begge ungene vekker far med å hoppe i sengen og kose.
08.35: Mor kler på barna ytterklær, sjekker at de har med seg alt de skal i barnehagen, mens far steller seg og sluker en kopp kaffi.
08.45: Far kjører begge barn i barnehagen, mens mor slapper av på sofaen med enda litt kaffi og godmorgen Norge.

Når jeg skal på jobb:
06.30-06.45: Ungene våkner og mor står opp. Koser oss i sofaen med barnetv.
07.00 Mor vekker far. Mor steller seg, tar med seg kaffikoppen og kjører til jobb.

Gammel 24-08-10, 16:05   #12
Halkatla
Fullverdig medlem

Halkatla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tja..
Jeg står opp kl 07.00 og vekker 15-åringen (de dagene han ikke har vært ute med avisen først. Da står han opp selv...) Jeg går på toalettet og etterpå går jeg og vekker 15-åringen igjen. Så går jeg på kjøkkenet, setter på kaffe, begynner å koke havregrøt til mann og sønn, og lager omelett i microen til meg selv. Kl 07.30 vekker jeg mannen min og han kommer tuslende inn på kjøkkenet og vi spiser. Mellom 08 og 08.30 er det morgenstell for min del, og ca 08.40 drar jeg på jobb. Da tar mannen seg av oppvask og rydding av kjøkkenet siden han bare jobber kveld.
Annenhver uke har jeg fri, så da er morgenen litt annerledes. Da kokes bare grøt til sønnen, og når han drar til skolen kryper jeg til køys inntil mannen min... Så står vi opp i 9-tiden.
Mine to andre sønner har dratt lenge før jeg har begynt å tenke på å stå opp. Den ene tar toget kl 05.30, den andre kl 06.

Gammel 24-08-10, 16:15   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter på å hente og levere, men de morgnene det er jeg som leverer:

05.45 Mann står opp og går i dusjen
06.05 Mann kommer ut av dusjen. Jeg setter meg opp i senga og faller sammen igjen
06.10 Jeg går i dusjen
06.20 Jeg kommer ut av badet og slår på lyset på barnerommene. Kler på meg.
06.25 Vekker lillesøster fra de døde med kiling og tullesanger hvis det er en god dag (og hvis det skal bli en god dag). Mannen går.
06.30 Vekker storesøster fra de døde med kiling og tullesanger hvis det er en god dag (og hvis det skal bli en god dag) mens lillesøster sitter på do. Pusser lillesøsters tenner.
06.35 Smører lillesøsters eksemhud mens storesøster sitter på do, synger og sparker i tørkestativet.
06.40 Pusser storesøsters tenner. Ber begge ungene kle på seg klærne som ble lagt fram kvelden før.
06.50 Begge unger fortsatt i bare truse. Maser.
06.55 Se over
07.00 Ungene kommer påkledd ned etter trusler om at jeg kommer til å kle på dem om de ikke gjør det selv. Spør hva de vil ha til frokost.
07.05 Ungene sier hva de vil ha til frokost.
07.10–20 Vi spiser frokost
07.25 Avmarsj til SFO, vanligvis med et eller annet sammenbrudd. Det er ikke så greit å ta på seg sko.
07.42 Lillesøster og jeg rekker banen om vi er skikkelig heldige
08.00 Lillesøster leveres i barnehagen.
08.10 Jeg er på kontoret og trenger kaffe.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 17:57   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Tja, ingen morgen er egentlig lik. Lillebror varierer veldig på når han våkner, men på en god dag sover han til 6.30 iallefall. Da surrer vi litt i senga før vi står opp ca 6.45.
så fortsetter det slik:
6.45: Jeg begynner å stelle meg selv, og putter brødskiver i matboksene til gutta.
6.50: Tar morrastell på lillebror og kler på han.
7.00: Vekker storebror om ikke han allerede er våken.
7.05: Steller og kler på storebror.
7.15: Steller meg selv og kler på meg.
7.30: Vi går ned og kler på jakke og sko.
7.37: Ungene sitter fastspent i bilen og vi kjører til barnehagen.

Dette er når jeg har mellomvakt. Når jeg har seinvakt, må jeg putte inn frokost også før barnehagen. Når jeg har tidligvakt må vi opp 5.45 tror jeg.

Gammel 24-08-10, 18:01   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min morgen er ganske behagelig egentlig. Mannen står som regel opp litt før meg, han ordner frokost og matpakker til gutta. Jeg slumrer i senga med gutta. Det eneste jeg egentlig gjør er å kle på gutta og ordne meg selv. Mannen kjører som regel gutta, jeg drar tidligere enn han. Veeeeeldig behagelig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 18:05   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

06.30 Klokka ringer første gang, så med 10 min intervaller.
07.00 Jeg står opp og dusjer og lager matpakker ol.
07.30 Poden vekkes og kler på seg. Vi spiser frokost.
08.00 Poden ser på TV mens jeg fikser meg på badet.
08.15-20 Vi går senest på dette tidspunktet. Skolen begynner kl 08.30.
09.00 Jeg må være tilstede på jobb.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 14:14   #17
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Tror vi hadde en ganske typisk morgen i dag.

06.30: Mannens vekkerklokke ringer.
06.40: Mannens vekkerklokke ringer igjen. Mannen står opp. Minstemann våkner og jeg ammer.
06.41: Mannen vekker eldste, som har gitt ettertrykkelig beskjed om å vekkes tidlig siden hun skal dusje.
06.42: Mannen går i dusjen nede, siden Eldste skal dusje oppe.
06.59: Mannen vekker eldste. Hun furter fordi hun ikke ble vekket tidlig.
07.00: Eldste går i dusjen. Jeg kosemoser med minstemann. Mannen røyker og drikker kaffe.
07.10: Jeg vekker Mellombror og kler på meg. Mannen drikker kaffe.
07.15: Eldste er ferdig på badet. Går ned på rommet sitt for å kle på seg. Jeg vekker Mellombror igjen, og går på badet med ham og Minstemann. Mellombror steller seg mens jeg steller Minstemann. Mannen koker havregrøt.
07.30: Mellombror, Minstemann og jeg kommer ned. Mellombror maser om å få se TV mens han spiser. Blir sur når han ikke får lov.
07.31: Minstmann får leke på gulvet. Eldste og jeg setter oss til frokostbordet.
07.32: Mellombror er ferdigfurtet, og kommer og spiser han også. Mannen putter ungenes matbokser i sekkene og sjekker at alt er med.
07.50: Ungene sendes på badet for å pusse tenner.
07.51: Ungene sendes på badet for å pusse tenner.
07.53: Ungene går på badet for å pusse tenner.
07.55: Mellombror tar på seg jakke og sko og sier hadet. Eldste børster håret og gjør seg til foran speilet.
07.57: Eldste får opp farten, slenger på jakke og sko, og løper ut for å ta igjen Mellombror.
08.00: Mannen drar på jobb. Jeg rydder opp etter frokost og lager meg kaffe.
08.15: Jeg ammer Minstemann.
08.30: Minstemann tar frokostduppen sin. Jeg setter på en klesvask før jeg drikker kaffe og tuller på nett.

Det blir andre boller i desember når jeg skal på jobb...

Sist redigert av ming : 25-08-10 kl 23:18.
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 18:58   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

07.00: Eldste går i dusjen. Jeg kosemoser med minstemann. Mannen røyker og drikker kaffe.

Inne?

Nei, sorry, det har jeg ikke noe med...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 23:10   #19
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Inne?

Nei, sorry, det har jeg ikke noe med...

OVERHODE ikke inne. Han sitter pent ute på platten. Sånne aktiviteter bedriver man vel ikke innendørs i moderne tid!

Gammel 25-08-10, 23:26   #20
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Tja...

06:30 Vekkerklokka til far ringer. Far snoooozer, mor står opp.
06:31 Mor har dagens alenetid på badet, dvs tisser, trekker på seg klær, innser at den rosa Hello Kitty-trusa hun forsøker presser seg inn i tilhører femåringen og leter badet rundt etter sin egen, børster håret, tegner på seg ansiktstrekk og trekker pusten. Dypt.
06:41 Mor vekker tvillingene.
06:43 Mor kler på tvilling 1 mens tvilling 2 hiver tre-fire doruller i do.
06:45 Mor kler på tvilling 2 mens tvilling 1 leter etter flere doruller.
06:46 Minstesøster våkner og hyyyyyyler etter far.
06:47 Far står opp og tar opp minstesøster.
06:48 Tvillingene har brukt opp alle dorullene og er utålmodige. Far tar de med ned i gangen.
06:50 Mor kler på minstesøster.
06:55 Mor ordner håret til minstesøster. Fem minutter går med til å finne de riktige Hello Kitty-hårklemmene.
07:00 Minstesøster spurter ned og leker med tvillingene mens far kler på seg.Mor vekker storesøster.
07.15 Mor er ferdig med å overbevise en meget morragretten femåring om at ja, man må kle på seg, ja, man må ha sokker når det er bare ti grader ute og jaaaaa, man må børste og ordne håret. I dag også, gitt. Livet er urettferdig.
07:30 Alle seks er på plass i gangen (som har plass til tre magre mennesker, maks), alle sekker er pakket, alle har jakker og sko.
07:40 Mor og fire barn er på plass i bilen. Far sykler på jobb.
08:00 Mor og fire barn er i barnehagen. Mor burde vært på jobb.
08:10 Tvillingene er på rett avdeling.
08:15 Søstrene er på rett avdeling. Mor har flekkete klær, bustete hår og burde vært på jobb for 15 minutter siden.
08:32 Mor er på jobb.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.