|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar du ting på sparket?
Det er nettopp da de dukker opp!
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er bare det de dessverre ikke gjør.
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?Broren min kan komme hit når som helst. Resten av verden må gjerne sende en sms først, og da naturligvis med lang nok tidsfrist til at jeg kan hive rot inn på soverommene og rydde av stuebordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?Jeg hater å plutselig få folk på dørene. En venninne der vi bodde før hadde for vane å bare dukke opp uten å ringe. Av alle de gangene hun var på besøk hos meg var det kun en gang som var planlangt.
![]() |
![]() |
#6 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?Jeg bor også på landet og på gård, men vi har fint lite uventet besøk. Sikkert fordi folk har fanget opp at jeg liker best å få en melding først og at serveringen alltid bli bedre da.
![]() |
#7 |
By the Sea
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?Jeg elsker å ha gjester, men for meg blir det en mye hyggeligere opplevelse om det ser ok ut rundt meg (så jeg slapper ordentlig av) og jeg har noe ok å by på (liker godt å være vertinne og koser meg med å lage middag til gjester).
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 11-09-10 kl 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?Jeg kan ikke fordra uanmeldt besøk. Det vet alle som kjenner meg godt nok til at de kommer på tanken om å besøke meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?Tar på sparket, ja. Har man noe annet valg? Hive ut folk? Legge seg ned for å dø?
![]() |
#10 |
By the Sea
|
Selvfølgelig kan man det. Jeg har ingen skrupler med å si at det ikke passer når det ikke passer. Hvorfor skal andres behov for selskap være viktigere enn mitt behov for noe helt annet?
![]() |
#11 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gjør du det når folk står utenfor døren, altså? Ooops- det tror jeg ikke jeg hadde gjort : pingle: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
By the Sea
|
Ja.
![]() |
#13 |
By the Sea
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?...må legge til at det ikke funker med svigers. De presser seg inn uansett og mannen er for pingle til å si at vi synes det er hyggelig om de ringer først.
![]() |
#14 |
frakoblet
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?Jeg har sendt noen hjem fordi det ikke passet. Det var mine foreldre, og jeg hadde i flere år sagt at jeg ikke var interessert i uanmeldt besøk. De har i årevis nektet å respektere det, så da de en fin sommerkveld spaserte nedover veien og vi satt ute på terrassen med besøk og mat på bordet, sa jeg at det egentlig ikke passet med besøk nå. Jeg sa de burde ha ringt først. Faren min ble selvsagt dritsur og trampet vekk i sinne, men han har ikke kommet uanmeldt etter det.
![]() |
#16 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?Ja, stort sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Tar du ting på sparket?Ville ikke ha kastet ut noen nei, eller bedt dem om å gå. Der kan jeg ikke se for meg ville blitt noen god følelse av verken for meg eller for dem.
![]() |
#18 |
By the Sea
|
Men altså, når noen kommer uanmeldt på besøk hit når jeg akkurat har kranget med mannen/ er dødssliten og trenger å lukke øynene litt/ er småsyk og har vondt i hodet så er det ingen god følelse for meg.
![]() |
#19 |
can-jur
|
Vi har jo mye sånne plutselig visitter, men jeg har aldri opplevd å føle at jeg ikke vil ha gjestene der, vel er det av og til litt upraktisk men vi har det jo alltid veldig hyggelig og det er lite jeg ønsker mer enn å ha det hyggelig med venner, selv om vi hadde planlagt å bruke dagen til noe annet.
![]() |
![]() |
#20 |
By the Sea
|
Nå kan man jo raskt høres ut som en kjiping om man ikke i denne tråden sier at man alltid tar imot uanmeldt besøk med åpne armer samtidig som man, jfr en annn tråd her inne, alltid tar imot små uanmeldte middagsgjester med glede og raust øser av gryta si.
![]() |
|
|