Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 11:19   #601
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Oh, my God. Dette var virkelig ikke tråden å ta en titt innom for meg som har vært våken siden 04.15, og som helst burde kunne trylle fram litt motivasjon til å kunne snakke glødende engasjert om setningsstruktur om en liten time.

Heldigvis slipper jeg å måtte tegne syntaktiske trær for slike setninger som den jeg akkurat produserte.

OK, nok avsporing.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:21   #602
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.905
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Hva kan vel være bedre enn å snakke om syntaktiske trær?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:26   #603
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hva kan vel være bedre enn å snakke om syntaktiske trær?

Lite. Men studentene er ikke helt der ennå. Men som jeg sa: Jeg kan jo alltid låse døra slik at ingen kan rømme.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:27   #604
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.969
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hva kan vel være bedre enn å snakke om syntaktiske trær?

Da foretrekker jeg heller Malamas bankavstemming.

Har du sjekket at summen av alle banktransaksjonene virkelig blir det du tror den skal være, f eks ved å ta ut kontoutdraget i Excel?

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:28   #605
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.905
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Lite. Men studentene er ikke helt der ennå. Men som jeg sa: Jeg kan jo alltid låse døra slik at ingen kan rømme.

Jeg bare bestemmer at dette er kjempegøy og kjører på, jeg. Det virker som bare det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:35   #606
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Toffskij-metoden fungerer strålende! Nå snakker jeg ikke mye om syntaktiske trær, men jeg har jo noe grammatikkundervisning. Elevene mine er yngre og sikkert mindre interesserte enn deres, så det hender riktignok jeg må hoppe og juble ganske mye.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:36   #607
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Lille meg - nå husket jeg hevnprikken. Det var om døgnåpne barnehager. Du skrev at jeg skulle hilse tilbake. I og for seg morsomt. Inntil du så i innlegg etter innlegg klaget på at du fikk røde prikker.

(Skilpy kan gjerne verifisere hvis du gidder.)

Det var jo den prikken du skulle hilse tilbake til meg, det. Det var ikke Lille Meg, men ikke søren om jeg husker hvem det var i stwdet. Noen som provoserte meg så til de grader at jeg ønsket å kunne rødprikke flere ganger på rappen, i alle fall. :trøtt gullfisk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:36   #608
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Det er tydeligvis så lenge siden jeg har gjort en bankavstemming (oh, lykke!) at jeg kjenner at jeg fikk lyst til å se tallene på denne.

Sjekke hver eneste føkkings linje. Man finner feilen til slutt, og så banner man høyt, kaster etellerannet i veggen, og den morsomme bivirkningen er at kollegene henter kaffe til deg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:40   #609
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Ah. Tråden om døgnåpne barnehager, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:43   #610
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.742
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Da foretrekker jeg heller Malamas bankavstemming.

Har du sjekket at summen av alle banktransaksjonene virkelig blir det du tror den skal være, f eks ved å ta ut kontoutdraget i Excel?

Malama avstemmer ikke bank, men registrert bokført verdi av eiendeler mot saldo på balanseart.

Og Malama har funnet differansen, som ikke var 6825 ført feil vei, men 6825 som faktisk ikke var ført, to ganger. Ja, vi hadde dobbeltsjekket alle linjer mot hverandre, men idiotisk nok ikke før i dag faktisk sjekket definitivt, 110% at det som vi hadde på bilaget var ført i det andre systemet, VAR ført i det andre systemet. Når man glipper de to første linjene når man limer inn et regneark... ja, så blir 13650 kr ikke med!

Det sjekket jeg i dag. Og fant!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:49   #611
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Malama avstemmer ikke bank, men registrert bokført verdi av eiendeler mot saldo på balanseart.

Og Malama har funnet differansen, som ikke var 6825 ført feil vei, men 6825 som faktisk ikke var ført, to ganger. Ja, vi hadde dobbeltsjekket alle linjer mot hverandre, men idiotisk nok ikke før i dag faktisk sjekket definitivt, 110% at det som vi hadde på bilaget var ført i det andre systemet, VAR ført i det andre systemet. Når man glipper de to første linjene når man limer inn et regneark... ja, så blir 13650 kr ikke med!

Det sjekket jeg i dag. Og fant!

Hurra!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:52   #612
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Er det på tide med en dansende banan? Sånn for å løse opp stemningen?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:00   #613
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.742
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Jeg kan gledelig danse... jeg ser dog mer ut som et eple enn en banan... stor rund kul på magen...

(Ja, det hastet litt med å finne den differansen, kan man si, jeg har siste arbeidsdag i morgen!)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:03   #614
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Malama avstemmer ikke bank, men registrert bokført verdi av eiendeler mot saldo på balanseart.

Og Malama har funnet differansen, som ikke var 6825 ført feil vei, men 6825 som faktisk ikke var ført, to ganger. Ja, vi hadde dobbeltsjekket alle linjer mot hverandre, men idiotisk nok ikke før i dag faktisk sjekket definitivt, 110% at det som vi hadde på bilaget var ført i det andre systemet, VAR ført i det andre systemet. Når man glipper de to første linjene når man limer inn et regneark... ja, så blir 13650 kr ikke med!

Det sjekket jeg i dag. Og fant!



Gratulerer!

  Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:28   #615
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Å herregud. Krangling om prikker!

Jane: Hva var det pinlige skrivefeilen du rettet opp i? Ser for meg minst en veldig morsom variant nemlig. :barnslig:

Forøvrig slutter jeg meg helhjertet til dette innleggets budskap!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:39   #616
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Jeg krangler om pikker, all the time.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:44   #617
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.971
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg krangler om pikker, all the time.

Åh? Fortell!?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 14:22   #618
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg krangler om pikker, all the time.

Nå fanget du min oppmerksomhet.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 14:23   #619
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.216
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg krangler om pikker, all the time.

Røde eller grønne?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 14:26   #620
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Røde eller grønne?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
esmepusen, klassiker, n = 1, ryktepoeng, ryktet forteller


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no