|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#621 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Jeg har hatt arbeidsuker der jeg har stått opp og ned og undervist i seks timer i strekk hver dag hele uka. Det kan være ganske slitsomt det også, selv om det på ingen måte kommer opp mot det en hjelpepleier driver med på sine slitsomme dager. Jeg har også hatt dager der jeg har skrevet kontinuerlig i åtte timer, mange dager i strekk. Det tar på nakken og skuldrene så det holder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Bedreviter
|
Jeg tror muligens både renholdere og frisører konkurerer hardt om tittelen, hvis det er en konkurranse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet:svett: Nå har jeg lest og lest. Litt av noen debatter som oppstår når man bare er borte en kort periode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Passiv
|
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg tror vel at de virkelig fysisk krevende jobbene er en del av mannsyrkene. Elektrikere og rørleggere blir ikke gamle før knærne ryker altså. |
![]() |
![]() |
#626 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er ikke helt enig med deg i det. Konsekvensene ved å somle og rote ting til/ la folk vente osv, må da være mye større på et sykehus eller pleiehjem? Jeg tror den fysiske belastningen er like stor i de yrkene du nevner, men ikke den psyksike. Har aldri sett en frisør stresse rundt slik man ofte ser sykepleiere gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
|
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg jobber med folk som kun jobber fysisk. Fine folka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Halloen!
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet[quote=alfaCharlie;2376455 |
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Passiv
|
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetIngen av dere hadde holdt særlig lenge i min. |
![]() |
![]() |
#631 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Nei, men du kommer jo hjem til nystelt hus, så du kan jo bruke resten av dagen til å hente deg inn igjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#633 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJa, ja. Det er nok bare noe du sier |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Halloen!
Ja, og så? : prøver å virke likegyldig:
For meg er du litt som Chandler Bing i Friends. Han som ingen har peiling på hva driver med, bare vet at det er computerprocessingtechnologyettellerannet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Passiv
|
KULT!!!!! |
![]() |
![]() |
#637 |
Passiv
|
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetShhhhh - du må ikke si det - nå tror alle jeg er litt kul her og greier. :hvisker: |
![]() |
![]() |
#638 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetDenne tråden har en slags paradoksal effekt på meg, jeg klarer bare ikke bestemme meg for om jeg mest ønsker meg en forsørger eller en hjemmeværende kone. |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Ringskrømt
|
Det er jeg helt enig med deg i. Hvis det var mine uttalelser du siktet til.
![]() |
#640 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
De vondtene jeg har fått (heldigvis bare kortvarige, da), har vært i forbindelse med beltelegging av pasienter, at en pasient som fysisk klarer å stå/gå, plutselig blir potetsekk og jeg må ta imot osv. Jeg ville nok ikke hatt kropp til en vaskejobb og har heller ikke særlig tung jobb der jeg jobber i dag. Men jeg forestiller meg at man kanskje slipper de brå, uplanlagte og dumme bevegelsene i større grad som renholder enn som pleier eller barnehageansatt?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|