Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-12, 18:20   #641
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Og jeg fant en søt liten nisse i barnehagesekken til minste i går - den MÅ jo få stå fremme en stund, den også

Gammel 19-03-12, 18:21   #642
LittLemen

LittLemen sin avatar

LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg tok ned en julepynt-engel fra en krok i taket på rommet til ene ungen i går. Men bare fordi vi skal selge leiligheten altså, ellers hadde det ikke blitt gjort.

Så nå har vi en julefri leilighet - med påskeliljer! Betyr det at jeg ikke er en sinke lenger?

Bare sett frem julepynten med en gang dere er i hus i det nye huset, så er det vel greit

Gammel 20-03-12, 08:24   #643
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk fjernet adventstaken fra vinduet. Den står plassert på gulvet nedenfor vinduet.

Gammel 20-03-12, 09:14   #644
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Jeg har tre bokser med pepperkakedeig i kjøleskapet. Det ble visst aldri noe pepperkakehus til jul...

Men i går løste jeg problemet. Fant pepperkakeformer (det stod kanskje cookies-former på dem men...) i påskemotiv. Hare, kylling, egg osv. Så nå skal det bli påskepepperkaker

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:09   #645
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ryddet vekk all julepynten.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:18   #646
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De hersens Bountykulene ligger fortsatt i fryseren og venter på sjokoladetrekket sitt.
Altså i god rute med julegodteriet.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:25   #647
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Har fått mange kommentarer på julegardinene og adventstjernene, så nå er stjernene borte.

Gammel 28-03-12, 00:11   #648
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker denne tråden, jeg føler meg så utrolig hjemme.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 00:20   #649
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha! Jeg fant akkurat en boks julemarsipan, signert Blobben, i skapet. Da gjenstår det bare å tømme krumkakeboksen for smuler og bli kvitt juletreet (fra hagen, dog - det er tross alt grenser for sjusk, selv fra meg ). Det blir til sommeren en gang, tenker jeg, når hageavfallsmottaket åpner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 01:43   #650
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Her har snuppa fortsatt lys i stjerna i vinduet, og pompen har fortsatt lys i kulene i vinduene på sitt rom.
Bør snart tas ned kanskje?

Gammel 28-03-12, 06:23   #651
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da gjenstår det bare å tømme krumkakeboksen for smuler

Julesinkesjusker tømmer da ikke smulene ut av boksen før den settes bort.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 08:42   #652
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Julesinkesjusker tømmer da ikke smulene ut av boksen før den settes bort.

Nei, men jeg pleier å gjøre det før jeg legger i nye.

Gammel 28-03-12, 08:58   #653
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en herlig julesjuskegjeng.

Vi har jo hatt visning og salg av leilighet og slikt, så leiligheten vår har ikke vist snev av tegn på at det bor noen der i det hele tatt de siste månedene.
Blir litt overkill å hente fram julenissene nå, kanskje.

Gammel 28-03-12, 10:10   #654
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg henger litt her, jeg. Da får jeg en deilig følelse av å være normal.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:20   #655
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nettopp tatt ned trebelysningen ute og mannen kappet vist opp juletreet i går. Men julegardinen henger forsatt og julepynten ligger i kassene som står i gangen, de skal vist opp på loftet, muligens jeg klarer å bytte de ut med påskepynten jeg sikkert burde ta frem sånn etterhvert.

Gammel 28-03-12, 10:22   #656
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Å glemte å nevne pepperkakene, restene av huset ligger i en boks på kjøkkenet, det gjør også to andre bokser med pepperkaker og diverse andre julekaker, tenker de varer helt til neste år, da slipper jeg å bake.

Gammel 28-03-12, 10:46   #657
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Når bør adventsstaken fjernes, egentlig?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:47   #658
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er hvertfall i rute med julebaksten. Både pepperkaker og hvite kakemenn står klare i boden.

Gammel 28-03-12, 10:47   #659
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Når bør adventsstaken fjernes, egentlig?

Det spørs hvor fin den er.

I fjor hadde jeg Georg Jensen-staken min stående fremme til juni, da vi pakket sammen for å flytte.

Gammel 28-03-12, 10:49   #660
LittLemen

LittLemen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg er hvertfall i rute med julebaksten. Både pepperkaker og hvite kakemenn står klare i boden.

Bare de ikke blir til grønne menn før jul.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.